عزیزی: در وودبال و مینی گلف در آسیا مدعی هستیم، باید از رشته های کمتر توسعه یافته حمایت گردد

به گزارش فروش برتر، رئیس فدراسیون گلف گفت: توقع نداریم که وزارت ورزش به ما بودجه بیشتری بدهد بلکه توقع داریم بگویند بر چه اساسی بودجه داده می گردد و معیار و ملاک تعیین گردد.

عزیزی: در وودبال و مینی گلف در آسیا مدعی هستیم، باید از رشته های کمتر توسعه یافته حمایت گردد

حمید عزیزی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد برگزاری جام مینی گلف، یادواره مدافعان سلامت، گفت: با توجه به شرایط خاصی که کرونا ایجاد نموده و در مقاطع مختلف محدودیت هایی را به فضای جامعه تحمیل می نماید از جمله منع تردد و برگزاری مسابقات، به محض اینکه ستاد ملی کرونا محدودیت ها را تا حدودی برداشت و اجازه داد مسابقات برگزار گردد، جزو اولین فدراسیون هایی بودیم که جام مدافعان سلامت را برگزار و فرایند مسابقات ماهیانه را ادامه دادیم.

وی در ادامه اضافه نمود: در دوره اخیر تعداد قابل توجهی از ورزشکاران شرکت داشتند و این موضوع یک طرف در جهت حفظ آمادگی ورزشکاران و از طرف دیگر به منظور ایجاد شرایط روانی مناسب اثرات خوبی دارد. وقتی مردم می بینند این مسابقات با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می گردد و همچنین در قوانین ذاتی گلف و رشته های تابع فاصله اجتماعی وجود دارد از لحاظ روانی و نگرش آنها نسبت به ورزش در زمان شیوع کرونا، تاثیر دارد.

رئیس فدراسیون گلف تاکید نمود: اگر محدودیت خاصی نداشته باشیم، می توانیم با برگزاری بعضی از رویدادها این فضا را ادامه دهیم. اساساً با توجه به اینکه رشته های ما در فضای باز برگزار می گردد شرایط آب و هوایی نیز روی آن تاثیر دارد و در زمستان که هوا سرد است رشته های مثل گلف در تهران معمول نیست و معمولاً این مسابقات در جنوب کشور دنبال می گردد که در مسجدسلیمان و اهواز شاهد مسابقات منظمی در این رشته هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون گلف در بحث تجهیزات و بودجه یاریی بیش از بودجه مصوب دریافت خواهد نمود، گفت: به طور کلی به عنوان رئیس یک فدراسیون و عضو مجمع کمیته ملی المپیک رسما اعلام می کنم که از فعالیت های کمیته ملی المپیک رضایت دارم و نگرشی که آنها از لحاظ شفاف سازی و یاری به فدراسیون ها دارند، قابل تقدیر است. این یاری صرفاً مادی نیست و شامل یاری های معنوی نیز می گردد و همین که در فعالیت های ما حضور دارند و مباحث ما برای آنها اهمیت دارد، بسیار جای تقدیر دارد.در وزارت ورزش نیز گلف صندلی خوبی دارد.

عزیزی در مورد بودجه فدراسیون گلف یادآوری کرد: در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به عنوان آخرین فدراسیون در دریافت بودجه بودیم ولی امروز در هر دو مجموعه اینگونه نیست و با پیگیری هایی که برای تعیین معیارها داشتیم طبعاً فعالیت های فدراسیون نمرات قابل قبول تری گرفته و در شرایط مناسبی قرار داریم .

رئیس فدراسیون گلف در مورد معیار دریافت مدال و تاثیر آن بر بودجه فدراسیون های در حال رشد، گفت: اساسا استراتژی که وزارت ورزش در این زمینه دنبال می نماید کمی برای من مبهم است. آیا استراتژی آنها این است که رشته های توسعه یافته را مستقل نمایند و اجازه دهند که آنها روی پای خودشان بایستند و بتوانند به ادامه حیات بپردازند و در نتیجه منابعی که در گذشته به وسیله آن این رشته ها توسعه یافتند، به سمت رشته هایی که کمتر توسعه یافتند راهنمایی گردد و با استفاده از همان امکانات و منابع عمومی، دولتی و استفاده از باکس رسانه ای که آن رشته ها به وسیله آن به توسعه رسیدند، در اختیار رشته های کمتر توسعه یافته قرار گیرد یا غیر از این است یا پاشنه بر همان در قبلی می چرخد و قرار است منابع همچنان در چند رشته خاص جمع گردد و امکانات مادی و معنوی در اختیار آنها باشد و همچنان فاصله رشته های توسعه یافته و رشته های در حال توسعه مانند فاصله استان های در حال توسعه و محروم و توسعه یافته باشد.

وی اضافه نمود: این یک نکته مبهم است و قابلیت آن را دارد که روی آن کار گردد. زمانی که استراتژی تعیین شد آن وقت انتظارات فدراسیون ها از جمله فدراسیون گلف می تواند شکل بگیرد. کما اینکه ما تا این لحظه توقع نداشتیم که وزارت ورزش به ما بودجه بیشتری بدهد بلکه توقع داشتیم بگویند بر چه اساسی بودجه داده می گردد و معیار و ملاک تعیین گردد و آن را رسما اعلام نمایند و ما بتوانیم بر اساس آنها خود را بالا بکشیم.

عزیزی با اشاره به تعیین ملاک مدال آوری در بحث بودجه فدراسیون ها گفت: این موضوع نیمی از جدول تدوین شده را در بر گرفته است و ما اعتراضی نسبت به آن نداشته و نداریم. بر اساس استراتژی که آنها تعیین نموده اند کوشش می کنیم شرایط خود را بهبود ببخشیم و امیدواریم در آینده در بحث مدال آوری شرایط ما به گونه ای باشد که امتیاز مناسبی از این بخش کسب کنیم.

وی در بحث مدال آوری یادآوری کرد: ما در وودبال و مینی گلف در آسیا ادعا داریم و مدال های رنگارنگی کسب کردیم و روی سکو رفتیم. مینی گلف عضو اسپرت آکورد و وودبال نیز از رشته های بازی های ساحلی است. سوال این است که برای این رشته ها چه میزان امتیاز در نظر گرفته می گردد؟

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1262

به "عزیزی: در وودبال و مینی گلف در آسیا مدعی هستیم، باید از رشته های کمتر توسعه یافته حمایت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزیزی: در وودبال و مینی گلف در آسیا مدعی هستیم، باید از رشته های کمتر توسعه یافته حمایت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید