تمامی فرآیند های آموزشی دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام به صورت الکترونیکی انجام می گردد

به گزارش فروش برتر، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام گفت: با تدابیر اندیشیده شده، تهدید کرونا تبدیل به فرصت شد و تمامی امور و فرآیند های آموزشی دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه به صورت الکترونیکی انجام می گردد.

تمامی فرآیند های آموزشی دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام به صورت الکترونیکی انجام می گردد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، مینا پیرزادنیا مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام در مورد عملکرد این اداره در سال تحصیلی 1400-1399 گفت: در سال تحصیلی جاری، این دانشگاه در 70 رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد (شامل 24 رشته در دانشکده ادبیات و علوم انسانی، 11 رشته در دانشکده علوم پایه، 3 رشته در دانشکده الهیات و معارف اسلامی، 26 رشته در دانشکده کشاورزی، 8 رشته در دانشکده فنی و مهندسی و 2 رشته در دانشکده پیرادامپزشکی) جمعا 1136 نفر دانشجو پذیرش کرد.

پیرزادنیا در مورد شرایط پذیرش دوره های دکتری اظهار کرد: در سال تحصیلی 1400-1399، در 15 رشته گرایش (شامل 2 رشته در دانشکده ادبیات و علوم انسانی، 7 رشته دانشکده کشاورزی، 3 رشته در دانشکده علوم پایه و 3 رشته در دانشکده الهیات و معارف اسلامی) جمعا 53 نفر دانشجوی دکتری در دانشگاه ایلام پذیرش شد.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام در ادامه تصویب شیوه نامه های آموزشی را یکی از اقدامات مهم این اداره عنوان نمود و اضافه کرد: علاوه بر تصویب شیوه نامه های نگارش سرانجام نامه/رساله در سه سال اخیر در سال 1399، سه شیوه نامه مهم شامل شیوه نامه برگزاری آزمون جامع و شیوه نامه پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور خارجی، تصویب ابلاغ و اجرا شد.

وی با اشاره به عدم حضور دانشجویان در دانشگاه در پی شیوع ویروس کرونا، گفت: تحت تأثیر این پدیده خاص، تقریبا تمامی فعالیت ها و شیوه های رایج مورد بازنگری نهاده شد و کلیه امور مربوط به مصاحبه آزمون دکتری، ثبت نام دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری، ثبت پروپزال، فرآیند اخذ مجوز دفاع، برگزاری دفاعیه سرانجام نامه ها و رساله ها، تمدید سنوات، ارسال پرونده به کمیسیون موراد خاص و مجوز آزمون جامع و برگزاری آزمون جامع به صورت الکترونیکی و سیستمی درآمد و در قالب سامانه های الکترونیکی امکانپذیر شد.

پیرزادنیا یادآور شد: تحول در ارائه خدمات آموزشی و سیستمی شدن فرآیند های مربوطه، باعث حفظ سلامتی دانشگاهیان، صرفه جویی در وقت و انرژی، افزایش سرعت و دقت رسیدگی به امور آموزشی، کاهش هزینه ها و کاهش مصرف کاغذ و تحقق مدیریت سبز شده است.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام تأکید کرد: با توجه به مطالب گفته شده، با تدابیر و تصمیمات انجام گرفته، تمامی امور و فرآیند های آموزشی دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی به صورت الکترونیکی انجام می گردد و خوشبختانه تهدید کووید 19 تبدیل به فرصت مغتنمی در پیشبرد اهداف عالی دانشگاه ایلام شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1424

به "تمامی فرآیند های آموزشی دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام به صورت الکترونیکی انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمامی فرآیند های آموزشی دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام به صورت الکترونیکی انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید