تاریخچه شهر یاکوتسک، سردترین شهر دنیا در کشور روسیه

به گزارش فروش برتر، شهر فوق العاده سردی را در نظر بگیرید که سکنه آن برای تهیه نیازهای اولیه خود نتوانند از خانه هایشان بیرون بروند و در اثر سرما خانه ها و محل زندگیشان در آب و هوای شهر یاکوتسک غیر مقاوم شده باشد. شاید سوال هایی مانند اینکه چه جوری مردم در این گونه منطقه ها زندگی می نمایند؟ چرا مهاجرت نمی نمایند؟ و چگونه نیازهای اولیه خود را رفع می نمایند ذهنتان را مشغول کند در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ تمام سوال هایتان را به دست آورید. در روسیه شهری با نام یاکوتسک در شرق سیبری وجود دارد که به عنوان سردترین منطقه دنیا معروفیت یافته است. این شهر با مسائل زیادی نظیر زمستان های طولانی و طاقت فرسا، آلودگی ناشی از سوخت ها و خطرات جانی روبرو است اما با این حال جمعیت آن به بیست هزار نفر می رسد. دمای یاکوتسک به پایین تر از منفی83.9 درجه فارنهایت یا منفی 64.4 درجه سانتیگراد می رسد و مردم برای تردد در شهر و تاریخچه شهر یاکوتسک به ناچار مجبورند از وسایل نقلیه استفاده نمایند و برای جلوگیری و مقاومت در برابر یخ باید خودشان را با چند پالتو پوست بپوشانند. برای شناخت بیشتر با این بخش از زمین با ما در معروفیت شهر یاکوتسک همراه باشید.

تاریخچه شهر یاکوتسک، سردترین شهر دنیا در کشور روسیه

سرمای طاقت فرسا مانع از انجام چه کارهایی در شهر می گردد؟

همانطور که گفتیم آب و هوای شهر یاکوتسک به قدری سرد است که بیرون رفتن از خانه و گشت گذار در شهر امکان پذیر نیست مگر آنکه خود را با لباس های مختلف بپوشانید و از وسیله نقلیه استتفاده کنید. با این حال باز هم سریع پوست شما بی حس شده و بینی تان یخ می زند. به علت شرایط سخت آب و هوایی نمی توان در این منطقه کشاورزی کرد و مردم بیشتر نیازها و منابع غذایی خود را از راه دامداری به دست می آورند. بعلاوه ساخت و ساز هم با مسائل جدی رو به روست که اخیرا یکی از موسسات تحقیقاتی، سبک جدیدی از معماری را در این شهر به راه انداخته تا خانه ها در برابر سرما مقاوم باشند اما مهمترین مشکل در تاریخچه شهر یاکوتسک رفت و آمد به شمار میرود برای مثال در بعضی از روزهای سال هوا به قدری سرد و مه آلود می گردد که تمام پروازها کنسل شده و حمل و نقل به وسیله وسایل نقلیه نیز صورت نمی گیرد که این یکی از علل معروفیت شهر یاکوتسک می باشد.

معروفیت یاکوتسک

معروفیت شهر یاکوتسک تنها به خاطر هوای سردش نیست بلکه این شهر منبع غنی از منابع طبیعی دنیا به شمار میرود و یک پنجم الماس های دنیا را در خود جای داده است. از دیگر منابع موجود آن می توان به طلا و نقره و بعضی از گازهای طبیعی اشاره نمود به همین علت بیشتر مردم حاضر به مهاجرت نیستند و به کار خرید و فروش این منابع مشغولند.

افسانه

شهرهای عجیب، داستان ها و افسانه های عجیبی هم دارند. یکی از افسانه های معروف محلی یاکوتسک از این قرار است که وقتی خداوند کره زمین را آفرید و آغاز به پخش نعمت های خود در سراسر آن کرد، وقتی به یاکوتسک رسید سردش شد و تمام نعمت هایش از دستانش رها و بر این بخش از زمین سرازیر شد.

جهانگرد مشهور

آموس چاپل یکی از ماجراجویان و عکاسان مطرح دنیا است که بیشتر معروفیت خود را در سال 1934 با سفر به یاکوتسک به دست آورد. سفر او حدود پنج هفته طول کشید که در طی آن عکس ها و ادعای عجیبی را ثبت کرد. او با ثبت رساندن دمای -96 درجه نام یاکوتسک را در به عنوان سردترین نقطه دنیا در کتاب گینس نوشت. چاپل می گوید هوا به قدری سرد بود که عکاسی برایم سخت بود و هر لحظه امکان داشت دوربین در دست هایم یخ ببندد. بعلاوه می گوید در بین روستاهای شهر به روستایی رسیدم که از خود یاکوتسک سردتر بود و یک دروازه ورودی داشت که بر روی آن کلمه اویماکون نوشته شده بود. جالب است بدانید اویماکون به معنی قطب سرما یا آب یخ زده می باشد و مردم محلی این نام را بر روی روستا در تاریخچه شهر یاکوتسک گذاشته اند.

جاذبه های دیدنی

با آنکه در بیشتر طول سال هوا سرد است و امکان گردش و بازدید از شهر وجود ندارد اما جاذبه های یاکوتسک خالی از لطف نیست و در فصل تابستان منطقه ها بی نظیری برای عرضه دارد که گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود جذب می نماید. از مشهورترین این مکان های دیدنی می توان به موزه ملی هنر، موزه ماموت، موزه خموص، موزه یخبندان و بازار مسیحی اشاره نمود.

منبع: همگردی
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1971

به "تاریخچه شهر یاکوتسک، سردترین شهر دنیا در کشور روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخچه شهر یاکوتسک، سردترین شهر دنیا در کشور روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید