تور هلند: آمستردام در یک نگاه

به گزارش فروش برتر، آمستردام، مرکز پادشاهی هلند، یکی از معروف ترین مقاصد گردشگری در اروپا به شمار میرود که با مراکز خرید معروف، آثار تاریخی و گردشگری متعدد میزبانی خوبی برای گردشگران است.

تور هلند: آمستردام در یک نگاه

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

آمستردام در استان هلند شمالی در غرب هلند واقع شده است. هسته اصلی این شهر تاریخی در قرون وسطا به وجود آمد و در قرن شانزدهم توسعه یافت و تبدیل به مهم ترین بندر تجاری اروپا شد. در قرون هفدهم و هجدهم که دوران شکوفایی اقتصاد استعماری هلند بود، خانه های اعیان نشین بسیاری در حاشیه کانال های بیرونی ساخته شدند که بسیاری از آنها هنوز هم پابرجا هستند.

بندر آمستردام از شرق به دریاچه اَیسل مِیر وصل می شود و از غرب به وسیله یک کانال کشتیرانی به دریای شمال و آبهای آزاد راه دارد. رودخانه آمستِل از وسط آمستردام می گذرد و شبکه گسترده ای از کانال ها و نهرها بخش های مختلف شهر قدیمی را به هم وصل می نمایند.

جمعیت این شهر در سال 2016، 813,562 نفر بوده است. نیمی از این تعداد را مهاجران خارجی یا خارجی تبارها تشکیل می دهد که تنوع آنها به بیش از صد و پنجاه ملیت می رسد و جمعیت فارسی زبانان نیز در آن کم نیست. طبق آمار سال 2016 میلادی مردم این شهر شامل هلندی ها و بعد مهاجرین مراکشی، سورینامی و سپس ترک ها می شود. مذهب بیشتریت مردم یعنی 17 درصد همچنان مسیحیت است و 14 درصد را مسلمانان تشکیل می دهند که تعداد آنها رو به افزایش است.

می توان آب و هوای آمستردام را نسبتاً معتدل توصیف کرد. همانطور که برف در آن کمیاب است، گرمای هوا هم آزار دهنده نخواهد بود. اوج هجوم توریست به آمستردام و به طبع آن افزایش قیمت ها، ماه های جولای، آگوست و تعطیلات زمستان است. جابه جایی در هر نقطه از شهر آمستردام به وسیله سیستم حمل و نقل عمومی ساده و راحت است. این سیستم کارآمد عمده نقاط شهر را با استفاده از قطار، تراموای، مترو، اتوبوس و کشتی به هم متصل می نماید. بیشتر مردم با دوچرخه در شهر رفت وآمد می نمایند به طوری که بیش از ششصد و پنجاه هزار دوچرخه در آمستردام وجود دارد.

این شهر با وجود دانشگاه ها، آموزشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در کنار بیش از 40 موزه، تئاترهای متعدد و مراکز تفریحی، مرکز پیشتاز فرهنگی هلند به شمار می رود. ضمناً آمستردام بخشی از معروفیت خود را مدیون خانه های تاریخی است که به صورت بخش های متحدالمرکزی به شکل بادبزن طراحی شده اند. گفته می شود قدمت 6750 ساختمان در این شهر به قرون 16 تا 18 باز می شود. بسیاری از پل های خوش منظر، 90 جزیره شهر را به هم متصل نموده است.

از جاذبه های تاریخی آمستردام می توان به موزه ملی ریجکس اشاره نمود که علاوه بر 7 میلیون اثر هنری، کتابخانه ای ارزشمند با بیش از 35000 کتاب و نسخه خطی دارد. موزه آنه فرانک (Anne Frank Museum)، موزه ونگوگ، کلیسای قدیمی از مشهورترین کلیساهای شهر، خانه موزه رامبراند، کاخ سلطنتی، بندر آمستردام (Port of Amsterdam)، باغ گیاه شناسی، کانال پرنسس، پارک جنگلی Amsterdamse Bos و... نیز جزو جاذبه های این شهر محسوب می شوند.

فشن در مرکز آمستردام حول میدان دام می چرخد؛ در ضلع شمالی این میدان یک دیپارتمنت استور بزرگ به نام بایجنکف (De Bijenkorf) قرار گرفته است. ضلع جنوبی آن شما را به سمت خیابان کالوراسترات (Kalverstraat) راهنمایی می نماید که با مغازه های زنجیره ای بین المللی شامل مونکی (Monki)، تاپ شاپ (Topshop)، اربن اوت فیترز (Urban Outfitters) و H & M پذیرای توریستان است. خیابان اوترِخچه (Utrechtsestraat) با بوتیک های متعدد و فروشگاه مد و پوشاک وی آر لیبلز (We Are Labels)، خیابان ناین استریت (De Negen)، پی سی هوف استرات (P.C. Hooftstraat) از معروف ترین منطقه ها خرید آمستردام را از دست ندهید.

برای سوغاتی نیز می توانید پنیرهای آمستردام با معروفیت جهانی، کفش های چوبی، ظروف سفالی دلفت (Delftware)، کتاب خاطرات آنه فرانک، اشتروپ وافل، تقویم تولد را به عزیزان خود هدیه دهید.

منبع: کجارو / fa.wikipedia.org / ایوار / کجارو
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1760

به "تور هلند: آمستردام در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند: آمستردام در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید