بهارانه کتاب 1400 کردستان از امروز شروع شد

به گزارش فروش برتر، خبرنگاران/کردستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: بهارانه کتاب 1400 از امروز (17 خردادماه 1400) با حضور 44 کتابفروشی از سراسر استان، کار خود را شروع کرد.

بهارانه کتاب 1400 کردستان از امروز شروع شد

عبید رستمی در ارتباط مجازی با رسانه های استان اظهار کرد: در بهارانه کتاب 1400 سقف مجاز خرید برای هر خریدار دو میلیون ریال است و خریداران می توانند از 17 تا 23 خرداد ماه با مراجعه به کتابفروشی های عضو طرح ، کتاب های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را با یارانه 20درصدی خریداری نمایند.

رستمی افزود: از مجموع 44 کتابفروشی عضو طرح بهارانه کتاب کردستان1400، 32 کتابفروشی در مرکز استان و 12 کتابفروشی در شهرستان های تابعه استان هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در مورد دسترسی به اسامی و مشخصات کتابفروشی های عضو طرح بهارانه کتاب 1400 عنوان نمود: مشخصات به همراه آدرس و شماره تلفن به تفکیک هر استان، روی سایت طرح های فصلی کتاب به آدرس https://tarh.ketab.ir/ قابل مشاهده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان هدف از برگزاری طرح های فصلی کتاب را این چنین بیان نمود و گفت: به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 1394 تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب به وسیله کتابفروشی های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می نماید. در این طرح کتابفروشی هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب های خود را که با شرایط معین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

وی همچنین اظهار کرد: این طرح که از آن با عنوان طرح های فصلی فروش کتاب یاد می گردد از جمله امکاناتی است که کتابفروشان وجود آن را در ایام رکود فروش کتاب در همه گیری کووید 19 ضروری می دانند.

رستمی در انتها یادآور شد: طرح بهارانه کتاب از 17 خردادماه جاری در کتابفروشی های سراسر کشور شروع و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است این طرح هفدهمین دوره از برگزاری طرح های فصلی کتاب است، در آخرین دوره که زمستانه کتاب 1399 بود، 936 کتابفروشی از سراسر کشور در این طرح مشارکت فعال داشته اند.

کتابفروشی های حاضر در طرح بهارانه کتاب شامل: آراس، آرسام، آشتی، آمیار، آینده، احمدی، امام غزالی، کردستان، کتاب ماد، پیشه وا، دانشمند، رها، زانست، زانکو(دیواندره)، زانکو(سنندج)، زاهدی، ساکا، سراج، شار، کتاب بیجار، زانست، هنر واندیشه، کتاب سلطانی، مولوی، نامی، نحوی، کاردوخ، کاروان، کتاب زمان، کتاب سرو سنندج، کتاب شهر، کتاب مولوی کوردسقز، کتاب نالی، نوین، نیشتمان، کتاب هفت، کتابسراس الوان، کتابسرای امید، کتابسرای اندیشه، کتابسرای دانشجو، روشنبیر، کتابسرای سنندج، کتابسرای قلم، کتابسرای نگاه.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1461

به "بهارانه کتاب 1400 کردستان از امروز شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهارانه کتاب 1400 کردستان از امروز شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید