بلنـدقدترین 6 ساله جهـان

به گزارش فروش برتر، خبرنگاران: با اینکه سوفی به تازگی به مدرسه می رود اما لباس های دختران 12 ساله را می پوشد و شماره کفش هایش به میزان زنان بالغ است با وجود این دندان های او مانند نوزادان چند ماهه است و هنوز به میزان کافی رشد نکرده اند.

بلنـدقدترین 6 ساله جهـان

پزشکان بعد از تولد متوجه شدند، این دختر به یک بیماری نادر به نام سندرم مرفان دچار شده است. در افراد مبتلا به این بیماری بازوها، پاها و انگشتان دست وپا رشد غیرمعمولی دارند و سریع تر از حد طبیعی عظیم می شوند. همین عامل باعث شده سوفی یک سر و گردن از همکلاسی هایش عظیم تر باشد و شب ها روی تخت عظیمسالان بخوابد.

مادر سوفی می گوید: دخترم هنگام تولد 4،5 کیلوگرم وزن داشت و از همان زمان نوزادی نسبت به بچه های دیگر قد بلندتری داشت. شکل بدنی او طوری بود که هیچ کدام از لباس هایی که قبل از تولد برای سوفی خریده بودم، میزان تن او نبود. وقتی او 2 ساله شد، مجبور شدم لباس های بچه ها 4 ساله را برایش بخرم و از همان زمان متوجه شدم رشد سریع او به همین شکل ادامه خواهد داشت. در افراد مبتلا به سندرم مرفان، بافت های نرم و متصل کننده اعضای بدن به یکدیگر، رشد زیادی دارند که باعث افزایش طول دست و پاها شده و علاوه بر آن سبب بروز بیماری های دیگر می گردد.

در اثر همین بیماری، شبکیه چشم سوفی در 2 سالگی جدا شد و پزشکان مجبور شدند روی او عمل جراحی انجام دهند. بعد از عمل جراحی، این دختر از عینک های مخصوص استفاده می نماید تا از چشمانش محافظت کند. علاوه برآن بافت های نرم اطراف قلب سوفی هم در خطر مشابه قرار دارند و این دختر باید همیشه تحت نظر پزشکان باشد.

منبع: برترین ها
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1530

به "بلنـدقدترین 6 ساله جهـان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلنـدقدترین 6 ساله جهـان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید