بزرگ ترین واقف قرن نو را بشناسید ، وقف 15هزار میلیارد تومانی

به گزارش فروش برتر، این ملک کاربری مزروعی و مسکونی دارد و نیت واقف این است که در بخشی از زمین وسیع، خانه هایی برای اسکان موقت زوج های جوان بسازد و در اختیار آنها قرار بدهد.

بزرگ ترین واقف قرن نو را بشناسید ، وقف 15هزار میلیارد تومانی

به گزارش خبرنگاران، درباره بزرگ ترین واقف تهران آمار و ارقام مختلفی مطرح شده است. بعضی محمود اقشار که یک میلیون مترمربع از اموالش را وقف امور فرهنگی نموده به عنوان بزرگ ترین واقف تهران معرفی می نمایند عده از اسدالله ملک که بخش قابل اعتنایی از اموال و املاکش را وقف نموده نام می برند. به نظر می رسد نام محسن معروفی را باید به لیست بزرگ ترین واقف های تهران اضافه نمود.

قصه های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

دو سال قبل بود که یک قطعه زمین به مساحت 331 هکتار و ارزش 15 هزار میلیارد تومان که در شهرستان دماوند واقع شده در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری ثبت شد. واقف این قطعه زمین مرد خیراندیشی به نام محسن معروفی است که نامش به عنوان بزرگ ترین واقف قرن تازه در کشور به ثبت رسیده. محسن معروفی این موقوفه را که سه دانگ از 6 دانگ یک قطعه زمین 662 هکتاری در منطقه گیلاوند شهرستان دماوند است، با نیت یاری به ایتام، بیماران، دانش آموزان و دانشجویان و زوج های جوان در اداره اوقاف ثبت کرد. این ملک کاربری مزروعی و مسکونی دارد و نیت واقف این است که در بخشی از زمین وسیع، خانه هایی برای اسکان موقت زوج های جوان بسازد و در اختیار آنها قرار بدهد.

پدر محسن معروفی از خیّران مدرسه ساز تهران و اهل ری بوده و او می گوید با وقف این قطعه زمین راه پدرش را ادامه داده است. قرار است در بخش های دیگر این قطعه زمین 331 هکتاری درآمدزایی صورت بگیرد و همه درآمدهای حاصله صرف ازدواج زوج جوان و ساخت خانه های وقفی در منطقه ها محروم و دورافتاده کشور به خصوص سیستان و بلوچستان گردد. با توجه به وسعت و ارزش مادی این قطعه زمین، باید محسن معروفی را به عنوان بزرگ ترین واقف قرن تازه معرفی کنیم. البته این احتمال که مالک سه دانگ دیگر این زمین آن را وقف کند دور از فکر نیست. اگر این اتفاق رخ بدهد، ملک 662 هکتاری باید بزرگ ترین موقوفه مرکز بدانیم.

معروفی می گوید ساخت مسکن برای زوج های جوان و نیازمند را به طور آزمایشی در منطقه محروم سیستان و بلوچستان آغاز نموده و در آینده ای نزدیک در سایر شهرهای کم برخوردار کشور ادامه خواهد داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 شهریور 1402 بروزرسانی: 28 شهریور 1402 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 2067

به "بزرگ ترین واقف قرن نو را بشناسید ، وقف 15هزار میلیارد تومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین واقف قرن نو را بشناسید ، وقف 15هزار میلیارد تومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید