برخط ماه و نوا به ایستگاه سوم رسید

به گزارش فروش برتر، چهارمین دوره کنسرت های آنلاین برخط ماه و نوا به صورت آنلاین توسط انجمن موسیقی ایران با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و حمایت دفتر موسیقی برگزار گردید.

برخط ماه و نوا به ایستگاه سوم رسید

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، سومین روز از برگزاری چهارمین دوره کنسرت های آنلاین برخط ماه و نوا با اجرای برخط 2 گروه در ژانر موسیقی ایرانی و یک گروه در حوزه موسیقی کلاسیک پیش روی مخاطبان نهاده شد.

در روز سوم اجرا ها و مطابق با جدول پخش، ابتدا گروهی دو نفره متشکل از عزیز تنها و یاسمین تنها نوازنده دوتار از منطقه شرق و جنوب خراسان روی صحنه رفتند و قطعات تک نوازی کفنه زنی (هم نوازی مربوط به موسیقی بانوان منطقه شرق خراسان)، مقام دل شیدا، تک نوازی جَل توسط یاسمین تنها و چند مقام ترکیبی دیگر را اجرا کردند.

اجرای دوم توسط تریو لوتوس انجام شد.

این گروه متشکل از یاسمن کوزه گر نوازنده ویولنسل، پویا دهلاری نوازنده ویولن و ارشیا قربانی نوازنده پیانو از یک سال گذشته و همزمان با اوج گیری ویروس کرونا آغاز به تمرین و فعالیت کرد و اجرای دوم خود را در کنسرت ماه و نوا پشت سر گذاشت.

تریو لوتوس در این کنسرت، سه ملودی از گلینکا آهنگساز روسیه ای، یک ملودی از روبینشتاین نوازنده پیانو لهستانی- آمریکایی و 2 قطعه از اسکریابین آهنگساز و نوازنده پیانو روسیه ای اجرا کردند.

اجرای پایانی روز سوم نیز به اجرای بهنوش بهنام نیا نوازنده ویولن و کیوان طاهری نوازنده تنبک اختصاص داشت. این گروه قطعاتی را در آواز افشاری اجرا کردند. بداهه نوازی، پیش درآمد، پایکوبی چوبی استاد ابوالحسن صبا، و دو چهار مضراب از جمله قطعاتی بود که این گروه دو نفره اجرا کردند.

این فصل از برنامه ها در سه دوره توسط انجمن موسیقی ایران برنامه ریزی و به صورت ماهیانه اجرا خواهد شد. گونه های مختلف موسیقی از جمله موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک غربی در این دوره در جدول برنامه ها گنجانده شده اند تا از حداکثر ظرفیت هنرمندان موسیقی در سه دوره برگزاری استفاده گردد.

مجموعه کنسرت های آنلاین در ماه های خرداد، تیر و مرداد 1400 طبق جدول های اجرایی پخش خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1456

به "برخط ماه و نوا به ایستگاه سوم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخط ماه و نوا به ایستگاه سوم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید