اقدامات فوری حفاظتی پس از 3 روز بارندگی شدید در چغازنبیل

به گزارش فروش برتر، مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه گفت: اثرات ناشی از سه روز بارندگی شدید در چغازنبیل با اقدامات حفاظتی و مرمتی فوری مهار شد.

اقدامات فوری حفاظتی پس از 3 روز بارندگی شدید در چغازنبیل

اقدامات فوری حفاظتی پس از سه روز بارندگی شدید در چغازنبیل انجام گرفت.

عاطفه رشنویی مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه با اعلام این خبر گفت: به محض سرانجام دریافت باران سیل آسای روزهای اخیر، کار حفاظت اضطراری و برطرف تغییراتی که باران ایجاد نموده بود، آغاز شد.

رشنویی با اشاره به بارش 100 میلی متری باران طی سه روز، اطلاع داد: طبیعتا با افزایش قدرت عوامل آسیب زا، کار حفاظت معمول نیز باید شکل اورژانسی و فشرده بگیرد. بنابر این با قطع بارندگی، 20 نیروی کار به بخش عملیاتی پایگاه چغازنبیل اضافه شدند و اصلاح تاثیرات باران در دستور کار نهاده شد.

رشنویی با اشاره به باران های سیل آسای پاییزی در خوزستان، تاکید نمود: البته ما پیش بینی های لازم برای کنترل اثرات ناشی از این بارندگی ها را داشتیم. به همین دلیل، پیش از آغاز بارندگی، ورود گردشگران به محوطه میراث جهانی چغازنبیل متوقف شد و این توقف تا سرانجام عملیات حفاظت و مرمت فوری ادامه خواهد داشت.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه با تاکید بر این که حفاظت یک امر دایمی است، ادامه داد: غافلگیری در تغییرات فصلی برای محوطه های میراث جهانی و تحت حفاظت معنایی ندارد و برنامه ریزی سالانه می تواند خسارت های طبیعی را به حداقل برساند.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 225

به "اقدامات فوری حفاظتی پس از 3 روز بارندگی شدید در چغازنبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات فوری حفاظتی پس از 3 روز بارندگی شدید در چغازنبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید