اف، زیرو (F، Zero)؛ ماشینی برای پیست

به گزارش فروش برتر، یک خودروساز نوپای نیوزیلندی جزییات و طرح هایی از ماشینی منتشر نموده که ادعا می نماید سریع ترین ماشین دنیا در پیست اتومبیلرانی خواهد بود. رودن-کارز می گوید پروژه ساخت ماشین حدود دو سال پیش شروع شده و اولین مدل آزمایشی زمستان سال جاری ساخته خواهد شد.

اف، زیرو (F، Zero)؛ ماشینی برای پیست

نام این ماشین اف-زیرو (F-Zero) است و همه بخش هایش از جمله قوای محرکه به وسیله رودن-کارز ساخته می گردد. موتور ماشین ده سیلندر هیبرید است و 1176 اسب بخار نیرو فراوری می نماید. شتاب ماشین اعلام نشده، اما حداکثر سرعتش 360 کیلومتر در ساعت است.

بخش های زیادی از ماشین با چاپگر سه بعدی ساخته شده است

دیوید دیکر، بنیانگذار شرکت رودن یک میلیاردر استرالیایی است که به خاطر کلکسیون ماشین های اسپرتش مشهور است. او رودن-کارز را در سال 2016 تاسیس کرد. او می گوید مسخره است که خودروسازان اسپرت از نام حیوانات برای شرکت و محصولاتشان استفاده می نمایند و برای همین خودش برای نام شرکت از آگوست رودن، مجسمه ساز فرانسوی و سازنده تندیس مشهور اندیشه گر الهام گرفته است.

رودن کارز پیش از اف-زیرو یک ماشین تک سرنشین برای پیست ساخته است. ماشین های ویژه پیست از ماشین های اسپرتی که برای جاده های عمومی ساخته می گردد محدودیت کمتری دارند و به همین علت سرعت و عملکردشان بهتر است. مشتری این ماشین ها ثروتمندانی هستند که به سرعت علاقه دارند و می خواهند حسی شبیه به رانندگان مسابقات اتومبیلرانی را تجربه نمایند.

دیوید دیکر از مجموعه داران مشهور ماشین های اسپرت است

اف-زیرو فقط برای یک سرنشین جا دارد و ظاهرش بیشتر به ماشین هایی شبیه است که برای فیلم های علمی-تخیلی بتمن ساخته شده است. بیشتر بخش های ماشین با الهام از ماشین های مسابقات فرمول یک ساخته شده و در ساخت قطعات از چاپگر سه بعدی استفاده شده است.

آقای دیکر که به علاقه اش به فراری مشهور است، می گوید حوصله اش از ماشین های اسپرت سر رفته بود و همین انگیزه ای برای ساخت اف زیرو شده است. قرار است 27 دستگاه از ماشین ساخته گردد و قیمت هر ماشین حدود دو میلیون و 200 هزار دلار است.

منبع: فوت و فن / bbc.com
انتشار: 28 مرداد 1401 بروزرسانی: 28 مرداد 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1897

به "اف، زیرو (F، Zero)؛ ماشینی برای پیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اف، زیرو (F، Zero)؛ ماشینی برای پیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید