1917؛ تجربه ای که فیلم شد

به گزارش فروش برتر، در نهایت این عوامل سنگر هایی به طول 5 هزار و 200 فوت (در حدود یک مایل و یک و نیم کیلومتر) برای فیلمبرداری حفر کردند.

1917؛ تجربه ای که فیلم شد

فیلم سینمایی 1917 با وجود نامزدی در 10 بخش آموزشگاه اسکار و دریافت جوایز متعدد از انجمن های مختلف و همچنین جوایز گلدن گلوب، تنها توانست دو جایزه در جوایز آموزشگاه دریافت کند! فیلمی که شاید اگر انگل نبود، جایزه اسکار بهترین فیلم را هم دریافت می کرد.

این فیلم که به کارگردانی سم مندس ساخته شده، در تمامی جوانب از جمله بعد فنی و همچنین به تصویر کشیدن ترس حاصل از جنگ بسیار تحسین شده است. مندس این فیلم را بهترین فعالیت خود در سال های اخیر می داند و برای آن با افراد توانایی مثل راجر دیکنز همکاری نموده است تا فیلم را به صورت یکدست و بدون کات نشان دهد.

برای ساخت فیلمی با این ویژگی باید حقه های زیادی زد و همچنین کوشش دقیق زیادی برای پیش فراوری آن احتیاج است؛ با این وصف، چند حقیقت در خصوص این فیلم سینمایی را بخوانید:

تجربه ای که تبدیل به فیلم شد

فیلم سینمایی 1917 بر اساس تجربه های پدر بزرگ سم مندس در جنگ جهانی اول ساخته شده است. در تیتراژ پایانی فیلم نیز، مندس این فیلم را به پدربزرگ خود تقدیم می نماید. او در سال 1916 در سن 17 سالگی به جنگ جهانی فرستاده شده بود و باید پیامی را به مقصدی می رساند، درست مثل داستانی که در فیلم شاهد بودیم. زندگی پدربزرگ او کاملاً با فیلم مطابق نیست، اما فیلم با وام دریافت از قسمت های مختلف داستان زندگی او ساخته شده است.

سابقه همکاری بازیگران فیلم

تعداد زیادی از بازیگران این فیلم، قبلاً در پروژه هایی با یکدیگر کار نموده اند. مارک استرانگ، کالین فرث و بندیکت کمبربچ همگی در فیلم سینمایی بندزن، خیاط، سرباز، جاسوس نقش آفرینی کردند. فرث و استرانگ نیز هر دو در مجموعه فیلم های سینمایی کینگزمن بازی نموده اند. اسکات و جر مک کی نیز هر دو در فیلم سینمایی افتخار حضور داشتند.

حفر سنگر یک مایلی

بخش های طولانی از فیلم سینمایی 1917 در سنگر ها فیلمبرداری شده است. تیم طراح صحنه این فیلم سینمایی باید برای این پروژه کاملا سنگر های جدیدی را حفر می کرد تا به محتوای فیلمنامه پای بند باشند. در نهایت این عوامل سنگر هایی به طول 5 هزار و 200 فوت (در حدود یک مایل و یک و نیم کیلومتر) برای فیلمبرداری حفر کردند.

استفاده از لنز های متفاوت

شاید بی دلیل نباشد که راجر دیکنز برای این فیلم جایزه اسکار برده باشد. او اولین جایزه اش را دو سال پیش با فیلم بلید رانر 2049 دریافت نموده بود. دیکنز برای سکانس های مختلف از لنز های متفاوتی استفاده نموده بود؛ برای مثال 90 درصد فیلم از لنز 40 میلیمتری استفاده شده است، اما در سکانس های داخل تونل از 35 میلی متری و برای سکانس های رودخانه از 47 میلی متری استفاده شده است.

مرد عنکبوتی در میانه جنگ جهانی

زمانی که سم مندس برای اولین بار آغاز به جذب بازیگر برای فیلم خود نموده بود قصد داشت تام هالند (بازیگر مرد عنکبوتی) را برای نقش بلیک انتخاب کند. البته به دلیل تداخل برنامه او باید این پیشنهاد را رد می کرد. او قرار است در یک فیلم سینمایی از دنیای مرد عنکبوتی بازی کند و به همین خاطر به این نقش نرسید. البته کمبربچ که همبازی او در انتقام جویان بود حضور کوتاهی در این فیلم داشت.

فندک دردسر ساز

سختی های فنی زیادی در هنگام فیلمبرداری این پروژه وجود داشت، اما مهمترین آن در واقع کوچکترین ترین آن ها بود. این مشکل، مشتعل نشدن یک فندک در سکانس مورد احتیاج و در تونل ها بود. این فیلم به صورت متوالی و بدون کات فیلمبرداری شده و ذره ای اشتباه مانند همین فندک باعث می شد که تمام سکانس های قبلی و یک روز کامل فیلمبرداری از بین برود.

برخور دهایی که خارج از فیلمنامه بود

در یکی از سکانس های هیجان انگیز نقش اصلی فیلم برای رسیدن به مقصد خود می دود و در این راه با سرباز های دیگر برخورد می نماید. هر دو بار او به زمین می افتد، غلت می خورد و دوباره می ایستد و دوباره به دویدن ادامه می دهد. این دو صحنه کاملاً اتفاقی و خارج از فیلمنامه بودند، اما این سکانس را از بین نمی برند.

فیلمبرداری از پشت موتورسیکلت

برای سکانس های پیچیده و تعقیب و گریز این فیلم از یک موتور سیکلت برای فیلمبرداری یاری گرفته شده بود. برای مثال زمانی که شخصیت اصلی فیلم آرام راه می رود، فیلمبردار نیز به همان صورت است؛ اما وقتی سرباز های دشمن او را دنبال می نمایند فیلمبردار پشت یک موتور می رود تا زمانی که سرعت فیلم بالا می رود، همراه شخصیت باشد.

9 دقیقه فیلمبرداری بدون وقفه

سم مندس می خواست این فیلم سینمایی بدون وقفه و کات به نظر برسد، اما واضح است که ساخت این فیلم به صورت تک شات غیر ممکن است؛ بنابراین او به همراه تدوینگر خود کات هایی که در این فیلم خورده بود را به نحوی پنهان کردند. برای مثال وقتی که فیلم به مکان های تاریک می رسید شاهد وقفه بودیم و یا با عبور دوربین از پشت اجسام مثل درخت ها و سنگ ها کات های این فیلم مخفی شده بود. به گفته مندس کوتاه ترین سکانس بدون وقفه فیلم 39 ثانیه و طولانی ترین آن هم در حدود 8 دقیقه و نیم است.

منبع: فرادید
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 558

به "1917؛ تجربه ای که فیلم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1917؛ تجربه ای که فیلم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید