تور چین: یاهو از چین خارج شد

به گزارش فروش برتر، یاهو با اشاره به چالش فزاینده فضای کسب و کار و حقوقی در چین، دسترس پذیری سرویسهایش در سرزمین اصلی چین را متوقف کرد.

تور چین: یاهو از چین خارج شد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایسنا، این شرکت با انتشار بیانیه ای در وب سایتش بیان کرد ارائه محتوا به کاربران در سرزمین اصلی چین را از اول نوامبر متوقف کرد و کاربران یاهو و AOL را از وب سایت خود به لینک های دیگر راهنمایی کرد. رسانه های چین روز سه شنبه خبر این اقدام یاهو را منتشر کردند.

سخنگوی یاهو به رویترز گفت: با توجه به چالش فزاینده فضای کسب و کار و حقوقی در چین، مجموعه سرویس های یاهو از اول نوامبر دیگر در سرزمین اصلی چین قابل دسترس نیست. یاهو به حقوق کاربران و اینترنت آزاد متعهد مانده است و از کاربران برای حمایتشان تشکر می نماید.

اقدام یاهو در پی اقدام مایکروسافت صورت گرفت که ماه گذشته فعالیت شبکه اجتماعی حرفه ای لینکدین را در چین متوقف کرد. لینکدین به فضای فعالیت پرچالش و الزامات رگولاتوری بیشتر در چین به عنوان دلایل توقف فعالیتش در این کشور اشاره نمود.

یاهو در چند سال اخیر حضورش در چین را به شکل قابل ملاحظه ای تعدیل نموده بود. این شرکت تا پیش از روز دوشنبه یک اپلیکیشن هواشناسی و چند صفحه در چین اداره می کرد که مقالات خبری را به زبان های خارجی نشان می دادند.

یاهو در سال 1998 وارد چین شد و در سال 2012 با گروه علی بابا برای فروش سهم خود در این غول تجارت الکترونیکی توافق کرد. تحت این قرارداد علی بابا اجازه یافت یاهو چاینا را به مدت چهار سال تحت برند یاهو اداره کند.

یاهو چاینا مدتی بعد سرویس ایمیل و پورتال وب خود را تعطیل کرد، اما این برند مرکز تحقیقات و توسعه جهانی خود در پکن را تا سال 2015 حفظ نموده بود، اما این مرکز هم در آن سال تعطیل شد.

خروج یاهو از چین همزمان با وضع محدودیت های نو برای شرکت های اینترنتی در حوزه های مختلف از محتوا گرفته تا حریم خصوصی مصرف کننده و اعلام قوانین نو روی می دهد.

شرکت Verizon Communications یاهو و کسب و کار رسانه ای دیگر خود را در ماه مه به مبلغ پنج میلیارد دلار به آپولو گلوبال فروخت.

بر اساس گزارش رویترز، وب سایت چینی وبلاگ فناوری انگجت که در این توافق فروخته شد روز سه شنبه غیرقابل دسترس بود و تنها اطلاعیه یاهو را نشان داد که دیگر محتوا برای کاربران در سرزمین اصلی چین فراهم نمی نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1646

به "تور چین: یاهو از چین خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: یاهو از چین خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید