چند نکته درباره هوش مصنوعی و زندگی روزمره؛ وقتی این فناوری همه جا هست!

به گزارش فروش برتر، زمانی که درباره هوش مصنوعی اخبار مختلفی می شنوید حتماً فرض می کنید که اصلاً این اخبار به شما چه ربطی دارد. بیشتر افراد فکر می کنند که هوش مصنوعی چیزی است که فناوری های غول آسا و بزرگ با آن سروکار دارند و زندگی روزمره هیچ سروکاری با هوش مصنوعی ندارد. واقعیت این است که بیشتر افراد از صبح تا شب با هوش مصنوعی درگیرند.

چند نکته درباره هوش مصنوعی و زندگی روزمره؛ وقتی این فناوری همه جا هست!

در اینجا با 10 مثال می گوییم که هوش مصنوعی حالا هم در زندگی شما حضور دارد.

1- فناوری تشخیص چهره:

یکی از اولین کارهایی که هرروز صبح انجام می دهید، برداشتن گوشی تلفن همراهتان است. وقتی قفل تلفن همراه شما با فناوری تشخیص چهره باز می شود، در حال استفاده از هوش مصنوعی هستید. فناوری تشخیص چهره اپل با داشتن قابلیت دید سه بعدی، ایتدا چهره شما را روشن کرده و پس از جانمایی 30 هزار نقطه مادون قرمز نامرئی بر روی صورت، از چهره شما عکس می گیرد. سپس با یک دستورالعمل یادگیری، تصویر چهره شما را با تصویری که قبلاً ذخیره کرده اید مقایسه می کند. اپل گفته است که امکان فریب دادن فناوری تشخیص چهره این شرکت یک در میلیون است.

2- رسانه های جمعی:

بعد از اینکه گوشی خود را باز می کنید به سراغ حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و .. می روید. هوش مصنوعی نه تنها در شخصی سازی و تشخیص علاقه شما درباره اینکه دوست دارید چه چیزهایی بر روی صفحه نمایشگر تلفن همراه شما ظاهر شود نقش دارد، بلکه، جست جوهای رایج دوستان شما را شناسایی کرده و به شما معرفی می کند و همچنین اخبار جعلی را تشخیص داده و از دسترس خارج می کند.

3- فرستادن ایمیل یا پیام:

ما هر روز ایمیل یا پیام می فرستیم. ابزارهایی که اشتباه های نگارشی و املای کلمات را تصحیح می کنند، این ابزارها از فرایندهای زبانی طبیعی و هوش مصنوعی بهره می برند. همچنین به کمک هوش مصنوعی ایمیل های مشکوک به عنوان اسپم شناخته می شوند. نرم افزارهای شناسایی بدافزار هم با استفاده از ماشین های یادگیری که آن ها هم از فناوری هوش مصنوعی بهره می برند، از ایمیل شما محافظت می کنند.

4- جست و جوی گوگل:

اغلب افراد نمی توانند حتی یک روز را بدون گوگل سر کنند به این دلیل که برای پاسخ به سوالات یا محصولات مورد نظر خود گوگل را جست وجو می کنیم. ماشین های جست وجوی گوگل بدون استفاده از هوش مصنوعی نمی توانند کل اینترنت را اسکن کرده و آن چه شما به آن نیاز دارید را پیدا کنند. آیا درفضای وب به تبیغات زیادی برخورد می کنید؟ این تبلغات بر اساس تاریخچه جست و جوی شما را پیدا می کنند و فرض می کنند که این تبلغات به کار شما می آید.

5- دستیار صوتی دیجیتال:

از پیدا کردن راستا تا پیش بینی آب وهوا در آخر هفته، دستیار صوتی به کمک ما می آید و تبدیل به یکی از مهم ترین چیزها در زندگی روزمره شده است. این ابزارها از سیری گرفته تا الکسا،گوگل هوم، کورتانا از فرایند طبیعی زبان و تقویت کننده هایی استفاده می کنند که از هوش مصنوعی استفاده می کنند و به شما پاسخ می دهد.

6- وسایل خانگی هوشمند:

خانه های ما به سرعت در حال هوشمند شدن هستند. در کشورهای پیشرفته ترموستات های هوشمند می توانند دمای خانه را در ساعت های مختلف و بر اساس علاقه و عادت های ما در دمای مطلوبی تنظیم می کند. یخچال های هوشمندی وجود دارند که لیستی از مواد و خوراک های مورد نیاز شما را بر اساس محتویات یخچال شما تهیه می کند و نوشیدنی مورد علاقه شما را برای شام سفارش می دهد. این وسایل هوشمند در حال فراگیر شدن هستن د.

7- رفت وآمد:

رفت و آمد و حمل و نقل بیشتر از اینکه به کمک نقشه ها انجام شود، به کمک هوش مصنوعی صورت می گیرد. Google Maps و سایر برنامه حمل و نقل، به کمک هوش مصنوعی ترافیک و جزئیات آن و همچنین شرایط آب وهوایی را رصد می کنند. بعضی از خودروها به فناوری هوشمند دستیار راننده مجهز هستند که آن هم به کمک هوش مصنوعی کار می کند. به کمک این فناوری شما می توانید در شرایط به خصوصی، با تنظیم خودرو خود بر این حالت، اجازه دهید که خودرو بدون دخالت مستقیم، شما را جابه جا کند.

در این زمینه بخوانید:

بررسی یک قابلیت در تلفن همراه؛ وقتی حالت شب خواب را از شما می گیرد

بایدها و نبایدهای استفاده از شبکه وای فای عمومی؛ مراقب این اطلاعات باشید

8- بانکداری:

از هوش مصنوعی استفاده های زیادی در بانکداری و سیستم بانک می شود. مخصوصاً نقش مهمی در حفاظت از امنیت نقل و انتقال پول و تشخیص کلاهبرداری دارد. فرض کنید در هنگام خوردن ناهار، تصمیم می گیرید که خرید اینترنتی کنید؛ هوش مصنوعی عادی بودن پرداخت اینترنتی شما را بررسی می کند. به این معنی هوش مصنوعی می تواند بررسی کند که آیا واقعاً صاحب حساب قصد خرید اینترنتی دارد یا فردی می خواهد از اطلاعات کارت او سوء استفاده کند.

9- پیشنهاد خرید اینترنتی:

خریدهای اینترنتی یکی دیگر از آن موقعیت هایی است که بسکمک از مردم را در معرض استفاده از هوش مصنوعی قرار می دهد. فروشگاه های اینترنتی با توجه به جست وهای شما، صفحاتی که مشاهده می کنید و سلیقه افرادی که مانند شما خرید کرده اند، می توانند تشخیص بدهند که شما چه چیزهایی را دوست دارید و این اجناس را در صفحات خود به شما پیشنهاد می دهند. سایت های خرید اینترنتی مانند آمازون آن قدر به تحلیل این اطلاعات به وسیله هوش مصنوعی اطمینان دارند که پیش ازاینکه شما بر روی گزینه خرید اینترنتی کلیک کنید، کالاهای ممکن است مد نظر شما باشند را به شما پیشنهاد می کنند.

منبع: forbes

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1120

به "چند نکته درباره هوش مصنوعی و زندگی روزمره؛ وقتی این فناوری همه جا هست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نکته درباره هوش مصنوعی و زندگی روزمره؛ وقتی این فناوری همه جا هست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید