پیش بینی بارش های کشور کمتر از میانه بلندمدت

به گزارش فروش برتر، خبرگزاری خبرنگاران-موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام کرد؛ پیش بینی بارش ها تا انتهای اردیبهشت 1401 در بیشتر حوضه های آبریز کشور کمتر از میانه بلندمدت خواهد بود.

پیش بینی بارش های کشور کمتر از میانه بلندمدت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، بر اساس پیش بینی این موسسه، مقدار میانه بارش های حوضه آبریز دریای خزر تا پایانی اردیبهشت سال آینده در مقایسه با دوره بلندمدت با 3 درصد افزایش به 149 میلی متر خواهد رسید، اما وضع بارش ها در دیگر منطقه ها کشور کمتر از حد نرمال پیش بینی می شود.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه تا پایان اردیبهشت 149 میلی متر بارش دریافت خواهد کرد که در مقایسه با دوره بلندمدت، یک درصد کمتر خواهد بود.

مقدار بارش پیش بینی شده برای حوضه آبریز فلات مرکزی نیز در این مدت 52 میلی متر خواهد بود این در حالی است که درمقایسه با دوره بلندمدت کاهش 38 درصدی خواهد داشت.

حوضه آبریز قره قوم هم در این مدت 95 میلی متر بارندگی خواهد داشت که در مقایسه با دوره بلندمدت که 112 میلی متر بارش ثبت شده دارد , 15 درصد کاهش خواهد داشت.

وضع بارش حوضه آبریز مرزی شرق نیز تا آخر اردیبهشت 36 میلی متر پیش بینی می شود در حالی که بارش این حوضه در مقایسه با 67 میلیمتر دوره بلندمدت 47 درصد کمتر است.

مقدار بارش پیش بینی شده برای حوضه آبریز دریای عمان و خلیج فارس نیز تا آخر اردیبهشت 85 میلی متر است که در مقایسه با دوره بلندمدت (135 میلی متر بارش) کاهش 37 درصدی خواهد داشت.

در فاصله زمانی ابتدای اسفند 1400 تا آخر اردیبهشت 1401 مقدار بارش های پیش بینی شده برای حوضه های آبریز درجه دو کشور، حوضه های بندرعباس، سدیج، حله رود و رودخانه های کوچک، کل، مهران و مسیل های جنوبی و کاریان و خنج، در مقایسه با میانه بلندمدت، کاهش 50 درصدی خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، وضع بارش اسفند 1400 در بیشتر حوضه های آبریز واقع در جنوب، غرب و مرکز کشور کمتر از میانه دوره بلندمدت پیش بینی می شود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1844

به "پیش بینی بارش های کشور کمتر از میانه بلندمدت" امتیاز دهید

1 کاربر به "پیش بینی بارش های کشور کمتر از میانه بلندمدت" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بارش های کشور کمتر از میانه بلندمدت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید