پیشگویی پیامبر درباره ایرانیان چه بوده است؟

به گزارش فروش برتر، پیامبر اکرم (ص) درباره ایرانیان آخر الزمان، اسلام آوردن ایرانیان و انقلابی که در ایران رخ خواهد داد پیشگویی هایی نموده اند که در احادیث مختلف آمده است.

پیشگویی پیامبر درباره ایرانیان چه بوده است؟

ایران به یکی از کشورهای نزدیک به کشور عربستان بود که در زمان ظهور اسلام صاحب امپراطوری قدرتمندی بوده است. پیامبر (ص) درباره ایرانیان احادیث مختلی دارد که برخی از این احادیث به پیشگویی هایی درباره آن ها اشاره دارد. خبرنگاران مهمترین این احادیث را برای شما در این مقاله بازگو نموده است.

پیشگویی پیامبر درباره ایرانیان در آخرالزمان

احمد بن حنبل که از محدثان اهل سنت است از پیامبر (ص) چنین نقل می نماید:

نزدیک است که خداوند متعال اطراف شما را از عجم پر کند، آنان همچون شیرانی هستند که اهل فرار نیستند، آنان همچون شما می جنگند و دشمنان شما را می کشند و از غنایم شما استفاده می نمایند.

مفسران بر این عقیده اند که این پیشگویی پیامبر (ص) درباره ایرانیان در زمان ظهور است. پیامبر (ص) ایرانیان آن موقع را مردمانی شجاع می داند که از سر ایمان به کمک امام زمان (عج) می شتابند. آن ها اهل فرار از میدان جنگ نیستند و با این که غنائم را با اعراب تقسیم می نمایند اما به طمع دریافت غنیمت به جنگ نیامده اند.

خواب پیامبر (ص) درباره ایرانیان

روزی پیامبر (ص) در میان یاران شان فرمودند:

شب گذشته، خواب دیدم که در جهت صاف و همواری حرکت می کنم. پشت سر من هم دو دسته گوسفند سیاه و سفید در حرکت اند. در طول جهت گوسفندان سیاه کم کم پراکنده و کم و کمتر شدند، اما گوسفندان سفید همچنان به حرکت خود پشت سر من ادامه می دادند تا آنجا که دیگر هیچ گوسفند سیاهی نماند و تنها گوسفندان سفید به همراه من باقی ماندند، گمان می کنید که تعبیر این خواب چیست؟

یکی از حاضران مجلس خواب پیامبر (ص) را چنین تعبیر کرد: یا رسول الله! گوسفندان سیاه اعراب هستند که اندک اندک از کنار شما متفرق می شوند و گوسفندان سفید اشاره به ایرانیان دارد که همراه شما خواهند ماند و یاران شما خواهند بود.

در این حال، جبرائیل نازل شد و خدمت پیامبر اکرم (ص) عرض کرد: خداوند بر شما سلام می فرستد و می فرماید: تعبیر خواب شما همین است؛ عرب ها از اطراف اسلام پراکنده می شوند و ایرانیان برای حفظ آن باقی می مانند.

پیشگویی پیامبر (ص) درباره انقلاب ایرانیان

در کتاب بحارالانوار جلد 68 صفحه 139 حدیثی از پیامبر (ص) درباره ایرانیان به این توضیح آمده است:

...در طرف راست عرش خدا، قومی از ما بر منبرهایی از نور قرار دارند که چهره های آنان از نور است و لباس هایشان از نور است به گونه ای که چهره های نورانی آنان، چشم ناظران را فرو می پوشاند.

ابوبکر گفت: ای رسول خدا اینان چه کسانی هستند؟ پیامبر ساکت ماند. آن گاه زبیر همان سؤال را کرد و پیامبر خدا سکوت کرد. سپس عبدالرحمن سؤال را تکرار کرد و باز هم آن حضرت سخنی نگفت. پس علی (ع) پرسید: ای رسول خدا آنها کیستند؟ پیغمبر اکرم (ص) فرمود:

آنها قومی هستند که از طریق روح الله بین آنها پیوند محبت برقرار می گردد بدون آن که نسبت های خانوادگی و منافع مادی و امور دنیوی در این محبت و پیوند نقشی داشته باشد. اینان شیعیان تواند و تو امام آنها هستی ای علی(ع).

گروه مذهبی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1186

به "پیشگویی پیامبر درباره ایرانیان چه بوده است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "پیشگویی پیامبر درباره ایرانیان چه بوده است؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگویی پیامبر درباره ایرانیان چه بوده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید