وزارت ارتباطات: مشکل کاربران ایرانی با گوگل به علت اقدام غیرحرفه ای خود گوگل است

به گزارش فروش برتر، دیجیاتو نوشت: شرکت ارتباطات زیرساخت با انتشار اطلاعیه ای، مدعی شد که به علت محدودیت های روبه توسعه گوگل برای کاربران ایرانی، استفاده از سرویس جستجوی گوگل با اختلال روبه رو شده است.

وزارت ارتباطات: مشکل کاربران ایرانی با گوگل به علت اقدام غیرحرفه ای خود گوگل است

در اطلاعیه شرکت ارتباطات زیرساخت (زیرمجموعه وزارت ارتباطات) آمده: در چند روز گذشته، گوگل در اقدامی غیرحرفه ای، نسبت به ایجاد اختلال در استفاده از سرویس جستجوی خود (Google.com) برای کاربران ایرانی اقدام نموده است. آنالیز ها نشان می دهد این محدودیت ها به صورت تدریجی درحال توسعه است. متخصصین شرکت زیرساخت در کوشش برای خنثی کردن این محدودیت تازه هستند.

آنالیز رادار آروان نشان می دهد اختلال گوگل از ابتدای هفته گذشته شروع شده است. روز پنج شنبه، 8 تیرماه نیز این اختلال به اوج خود رسید. بااین حال اکنون وزارت ارتباطات مدعی است که مشکل اختلال در گوگل از سوی خود این شرکت برای کاربران ایرانی ایجاد شده. زیرساخت توضیحی درباره بقیه سرویس هایی که دارای اختلال هستند، نداده است.

مستند فنی که در این اطلاعیه منتشر شده، تصویر فوق از سایت check-host.net است که محدودیت گوگل را برای ایران نشان می دهد. البته در لحظه انتشار این خبر و با تست شرایط گوگل برای ایران روی همین سرویس، مسئله ای دیده نمی گردد.

اگر آدرس وب سایت های فیلترشده در ایران همانند توییتر و فیسبوک را نیز در سایت یادشده آنالیز کنید، دقیقاً با همین پیام در تصویر منتشرشده از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت روبه رو خواهید شد.

این موضوع درحالی مطرح می گردد که کارشناسان فنی باور دارند حجم اختلال های موجود در اینترنت فراتر از مسائل سرویس های گوگل است. کارشناسان تأکید دارند اختلال روی TLS و DNS و بعضی سرویس های زیرساختی نیز به شدت مشاهده می گردد.

لازم به ذکر است رئیس جمهور هفته گذشته و در جریان جلسه شورای عالی فضای مجازی، دستور داد تا کارگروهی متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات تشکیل شده تا دلیل کندی اینترنت آنالیز و نتیجه آن اعلام گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 تیر 1402 بروزرسانی: 11 تیر 1402 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 2039

به "وزارت ارتباطات: مشکل کاربران ایرانی با گوگل به علت اقدام غیرحرفه ای خود گوگل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت ارتباطات: مشکل کاربران ایرانی با گوگل به علت اقدام غیرحرفه ای خود گوگل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید