واکنش دبیر فدراسیون کشتی به اشتباهات مکرر داوری در لیگ برتر

به گزارش فروش برتر، به گزارش خبرنگاران و به نقل از فدراسیون کشتی، سیدجلال عسگری با بیان این مطلب اضافه نمود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی چندماهه کشتی در کشور، فدراسیون کشتی به دنبال این بود که با تمهیداتی دوباره جان دوباره ای به کشتی بدهد. به همین دلیل با رایزنی هایی که با وزارت بهداشت انجام شد و ارائه پروتکل های بهداشتی توانستیم مجوز برگزاری رقابت های لیگ برتر را بگیریم.

واکنش دبیر فدراسیون کشتی به اشتباهات مکرر داوری در لیگ برتر

وی توضیح داد: هدف از برگزاری این مسابقات حفظ آمادگی نسبی قهرمانان کشتی، ایجاد منبع درآمد برای کشتی گیران و مربیان و همچنین بردن کشتی در خانه های مردم و علاقمندان به این رشته بود، ضمن اینکه می خواستیم ارزیابی نیز از ملی پوشان خود در این مسابقات داشته باشیم.

دبیر فدراسیون کشتی گفت: خوشبختانه رقابت های لیگ با استقبال تیم ها روبرو شد و مسابقات با نظم و برنامه ریزی مناسبی در حال برگزاری است. فدراسیون در نظر دارد رقابت های نیمه نهایی و فینال مسابقات آزاد و فرنگی را هفته آینده با کیفیت خوبی برگزار کند.

عسگری در خصوص نحوه قضاوت ها در لیگ برتر کشتی توضیح داد: به جز یکی دو مورد که به داوری ها اعتراض شد، مشکل خاصی نبود. گاهی اوقات اشباهات فردی در باز بینی داوری رخ می دهد که باید کوشش گردد از این دست اتفاقات نیافتد. یکی از اقدامات فدراسیون استفاده از گروه پروتست جدید با چند دوربین از زاویه های مختلف در ادامه مسابقات است.

وی در خصوص نظر فدراسیون در خصوص عملکرد کمیسیون داوران گفت: به منظور جوانگرایی و آینده نگری در داوری کشتی کشور، محمد مصلایی پور داور المپیکی کشورمان را بعنوان سرپرستی این کمیسیون منصوب کردیم، چراکه عقیده داریم اگر قرار باشد نماینده ای از کشورمان بعنوان مدرس در داوری کشتی دنیا و اتحادیه دنیای داشته باشیم باید از داوران جوان و آینده دار حمایت های لازم را انجام دهیم. به نظر من مصلایی پور و سایر جوانان از این دست می تواند مانند داورانی که در گذشته در اتحادیه دنیای بعنوان مدرس و نماینده داشتیم، در داوری کشتی دنیا پیروز باشد.

دبیر فدراسیون کشتی ادامه داد: البته اقدامات خوبی در زمان ریاست ناصر فروتن در کمیسیون داوران از جمله تهیه اپلیکیشن داوری، ارتقا حق الزحمه داوری، نحوه ارزیابی داوران انجام شد که در مدت زمان حضور مصلایی پور در کمیسیون داوران نیز این موارد پیگیری شد. در این مدت می توان به جذب اسپانسر اختصاصی برای داوری کشتی و همچنین جلسات متعدد به منظور برنامه ریزی به جهت ارتقا صندلی داوری در دنیا اشاره نمود.

وی در سرانجام گفت: قطعاً استفاده از جوانان کاربلد و آینده دار در صندلی های مدیریتی، در دستور کار فدراسیون واقع شده است. گاهی اوقات در کار، کاستی های اتفاق می افتد که نباید نا امید شد و تصمیمات عجولانه گرفت. قطعاً فدراسیون کشتی پشتیبان کمیسیون داروان و تصمیمات آن است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1151

به "واکنش دبیر فدراسیون کشتی به اشتباهات مکرر داوری در لیگ برتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش دبیر فدراسیون کشتی به اشتباهات مکرر داوری در لیگ برتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید