هویت جدید خیابان تاریخیچهارباغ عباسی اصفهان

به گزارش فروش برتر، خیابان چهارباغ عباسی اصفهان حدفاصل میدان انقلاب و میدان امام حسین (ع) (دروازه دولت) است که به واسطه پیشینه تاریخی اش، صرفا یک خیابان ساده از منطقه ای شهری نیست بلکه خیابانی با هویت تاریخی و بسیار مهم برای اصفهان است که در دوران معاصر درحال دگرگونی است و دستخوش تغییراتی عظیم قرار گرفته؛ تغییراتی که از 15 فروردین سال 1396 با عملیات پیاده راه سازی چهارباغ در محور شرقی شروع شد.

هویت جدید خیابان تاریخیچهارباغ عباسی اصفهان

جهت دریافت خدمات معماری ویلا مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

این تغییرات تا به امروز تمامی نیافته و نه تنها چهره تاریخی چهارباغ عباسی را مخدوش نموده و تحت الشعاع قرار داده بلکه هویت فرهنگی آن را که گذری برای خرید کتاب و صنایع دستی و تماشای تئاتر، فیلم و کافه نشینی بوده را به جهتی با چهره ای مدرن برای فست فودی ها تبدیل نموده است. در جهت این تغییرات، به محوطه های باستانی واقع در چهارباغ، مانند کاخ دنیا نما بی توجهی شده و مورد بی لطفی قرار گرفته است.

با این همه چهره جدید چهارباغ عباسی پتانسیل های تازه ای مانند حضور بیشتر خانواده ها و نوجوانان، جهت پیاده روی و دوچرخه سواری و حضور ون کافه ها را ایجاد نموده که امید است از آن ها در جهت درست برای شکل گیری دوباره هویت مناسب و در شأن خیابانی با این قدمت و زیبایی به کارگرفته گردد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 526

به "هویت جدید خیابان تاریخیچهارباغ عباسی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هویت جدید خیابان تاریخیچهارباغ عباسی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید