همبودگاه به یک شبکه اجتماعی تبدیل شد

به گزارش فروش برتر، همبود گاه، ارتباط بین مخاطب، مترجم، مولف و ناشر را تسهیل و به نوعی به ارتباط مستقیم تبدیل می کند؛ به عبارت دیگر کتاب را پیش از انتشار، به مخاطب پیش فروش می کند. حسام زاهدی، مدیر سایت همبود گاه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران درباره عملکرد این سایت گفت: تا امروز 28 عنوان کتاب را به شیوه که مدنظرمان بود، وارد بازار کردیم. در نتیجه حدود 460 میلیون تومان از فروش کتاب ها حاصل شد. در این مدت بیش از 11 هزار و 500 نسخه کتاب - از 28 عنوان- چاپ شد؛ به صورت میانگین هر عنوان کتاب در حدود 400 نسخه چاپ و وارد بازار شده است؛ اگرچه این تعداد نسخه میانگین است و برای برخی کتاب ها بیشتر و برخی کمتر بود.

همبودگاه به یک شبکه اجتماعی تبدیل شد

به گفته او در سال های اخیر، حتی پیش از همه گیری بیماری کووید19 اتفاق هایی در حوزه سیاسی و اقتصادی افتاد که به موجب آن سایت همبودگاه عملکرد خود را بهبود داد. زاهدی ادامه داد: در سال سوم همبودگاه به شبکه اجتماعی تبدیل شد که در حوزه کتاب فعالیت می کند و البته همچنان فعالیت های قبلی به روال خود ادامه پیدا می کند؛ یعنی هزینه کتاب با پیش فروش تامین می شود، اما در کنار آن افراد می توانند با یکدیگر ارتباط بگیرند و متناسب با هر نیازی که دارند، شبکه سازی بکنند. اگر فردی دنبال ناشر یا اگر دنبال فروش کتاب است، اگر افراد می خواهند از نویسنده ای راهنمایی بگیرند و ... فعالیت های اجتماعی مختلفی را می توانیم در این پلتفرم داشته باشند. سایت همبودگاه تمام ویژگی های یک شبکه اجتماعی را دارد.

کتاب فروشی های محلی در همبودگاه فعال شدند

مدیر سایت همبودگاه با اشاره به دو کمپینی که در قسمت شبکه های اجتماعی این سایت راه اندازی شده است، درباره آن ها توضیح داد: یکی از کمپین ها مربوط به کتاب فروشی های محلی است. در شبکه اجتماعی همبودگاه این امکان را به کتاب فروشی های محلی دادیم که برای خود صفحه ای داشته باشند و به صورت مستقیم با درگاه بانکی می توانند به مردم هر کتابی را که در کتاب فروشی وجود دارد، بفروشند.

به گفته زاهدی کتاب فروشان می توانند در صفحه در نظر گرفته شده در همبودگاه، کتاب ها را تعریف کنند. او توضیح داد: به تازگی این کمپین را راه اندازی کردیم و تک فروش هایی با این روش داشتیم. برای این منظور، همبودگاه، کارمزد جزئی برای خدماتی که ارائه می کند، مانند ارائه زیرساخت و تبلیغات دریافت می کند. اطلاع رسانی در این حوزه ادامه دارد تا کتاب فروشی های دیگر هم به این کمپین بپیوندند، زیرا کتاب فروشی های محلی مکان های مهم فرهنگی شهر هستند، اگر قرار است که کتاب را آنلاین بخریم بهتر است که کتاب را از کتاب فروشی محل خود آنلاین بخریم.

او هدف اصلی از برگزاری این کمپین را تقویت ارتباط مردم با کتاب فروشی های محلی خاطرنشان کرد و اضافه نمود: اگر تعداد کتاب فروشی ها بیشتر شود، هرکس می تواند از محله خود کتاب تهیه کند، در نتیجه هزنیه ارسال کمتری خواهدداشت. به این گونه کتاب فروشی های محلی هم رونقی می گیرند. با توجه به اینکه سایت های بزرگ به صورت اینترنتی کتاب می فروشند و بیشتر بازار در دست آن ها است، باید اقدامی برای رونق فعالیت کتاب فروشی ها انجام شود.

داستان نویسی برای بهتر شدن حال مردم

مدیر سایت همبودگاه درباره دومین کمپینی که در این سایت راه اندازی شده است، توضیح داد: کمپین داستان نویسی را برگزار کردیم تا مخاطبان جذب شبکه های اجتماعی همبودگاه و با فعالیت های مختلف آن آشنا شوند. همچنین مسابقه داستان نویسی با عنوان جشنواره بدرقه قرن- داستان فراتر از زمان را راه اندازی کردیم. ایده ای که برای این جشنواره در نظر گرفتیم بر این اساس است که با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خیلی بدی که در چند سال گذشته در ایران و دیگر کشورها گذراندیم، شرایط انسان ها خوب نیست، زیرا تحت تاثیر عوامل و اتفاق های مختلف قرار گرفته اند، پس از مردم خواستیم که داستانی بنویسند که حال خودشان و هم حال مخاطبان خوب شود.

او با بیان اینکه، برگزارکنندگان جشنواره بدرقه قرن می خواهند تاثیر کوچکی برای شکل گیری اتفاق های مثبت در شرایط سخت داشته باشند، ادامه داد: برای این جشنواره جایزه درنظر گرفته شده است. نفر اول دو میلیون تومان، نفر دوم یک و نیم میلیون تومان و نفر سوم یک میلیون، همچنین یک نفر به انتخاب مردم جایزه می گیرند. انتخاب مردمی به این صورت است که افراد داستان خود را در وبلاگی ثبت می کنند که به صورت عمومی قابل دیدن است و مخاطبان می توانند داستان مورد علاقه خود را لایک و انتخاب کنند.

به گفته مدیر سایت همبودگاه، احتمالا برای جشنواره بدرقه قرن، تعداد زیادی اثر ارسال خواهدشد، که 30 یا 40 داستان انتخاب و در کتابی به نام بدرقه قرن چاپ خواهدشد. افراد تا 10 دی ماه وقت دارند که برای ارسال آثار خود اقدام کنند.

علی اکبر زین العابدین، نویسنده و روان شناس، سردبیر جشنواره بدرقه قرن است. علیرضا ایرانمهر و مسعود بربر در این جشنواره داستان ها را از منظر اصول داستان نویسی بررسی خواهندکرد. سمیرا رستگارپور، مروج کتابخوانی و روزبه حسینی، نویسنده و کارگردان تئاتر به داوری کمک می کنند. ریحانه ریحانی مقدم، روان شناس بر فرایند جشنواره نظارت خواهدداشت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1174

به "همبودگاه به یک شبکه اجتماعی تبدیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همبودگاه به یک شبکه اجتماعی تبدیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید