نقش تشکل های بخش کشاورزی در پیشبرد طرح جهش فراوری پر رنگ گردد

به گزارش فروش برتر، خبرنگاران/کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: تشکل های بخش کشاورزی یک ظرفیت بالقوه در بخش کشاورزی هستند که باید بیش از پیش در تمام برنامه ها و پروژه های بخش کشاورزی به ویژه طرح جهش فراوری به کارگیری شوند.

نقش تشکل های بخش کشاورزی در پیشبرد طرح جهش فراوری پر رنگ گردد

سپری امروز در دومین جلسه استانی طرح جهش فراوری، با بیان اینکه 480 هزا هکتار از دیمزارهای استان در قالب طرح جهش فراوری زیر کشت خواهد رفت؛ اظهار کرد: ترویج کشاورزی حفاظتی از مهم ترین اهداف ما در اجرای طرح جهش فراوری در دیمزارهای استان است که در نهایت منجر به افزایش بهره وری و پایداری فراوری خواهد شد.

وی توضیح داد: تا به امروز 247 هزار 563 هکتار گندم، 21 هزار هکتار جو، 115 هکتار نخود و 568 هکتار ماشک علوفه ای در قالب طرح جهش فراوری در استان کشت شده است.

سپری افزود: در امسال نزدیک به 11 هزار هکتار از کشت های پاییزه به صورت کشت مستقیم صورت گرفته و اجرای اصول کشاورزی حفاظتی و مزایایی آن در استان کردستان به طور گسترده ترویج گردد.

وی با اشاره به کشت نخود علوفه ای برای اولین بار در استان تاکید نمود: باید کشت گیاهان علوفه ای در استان و در قالب طرح جهش فراوری در تناوب با دیگر محصولات توسعه یابد.

سپری با تاکید بر اینکه لازمه توسعه پایدار بخش کشاورزی آموزش و ترویج است؛ تاکید نمود: باید کمیته ترویج و آموزش به منظور آموزش کارشناسان و انتقال دانش روز به بهره برداران در راستای اجرای طرح جهش فراوری تشکیل گردد.

وی اضافه نمود: فراوری محتوی باید در تمام بخش های کشاورزی به ویژه طرح جهش فراوری به خوبی انجام گردد و اطلاعات و برنامه های آموزشی و ترویجی مورد احتیاج در اختیار بهره برداران قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1685

به "نقش تشکل های بخش کشاورزی در پیشبرد طرح جهش فراوری پر رنگ گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش تشکل های بخش کشاورزی در پیشبرد طرح جهش فراوری پر رنگ گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید