نشست صمیمی مدیرکل میراث فرهنگی با حافظان میراث فرهنگی استان گلستان

به گزارش فروش برتر، نشست صمیمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با فرماندهی و نیروهای یگان حفظت میراث فرهنگی استان به مناسبت سالروز تشکیل یگان حفاظت برگزار گردید.

نشست صمیمی مدیرکل میراث فرهنگی با حافظان میراث فرهنگی استان گلستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، امروز یکشنبه 5 خردادماه، نشست صمیمی با حضور ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، سرهنگ گلوی فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گلستان و نیروهای یگان حفاظت استان در سالن جلسات اداره کل برگزار گردید.

کریمی در این نشست ضمن تبریک سالروز تشکیل یگان حفاظت به نیروهای این یگان در استان گفت: علاقه و انگیزه ای که در وجود نیروهای یگان حفاظت هست باعث می گردد تا با تمام وجود از میراث گذشتگان پاسداری کنند.

وی با اشاره به اقدامات یگان حفاظت میراث فرهنگی استان در سیل ابتدای سال 98 در گلستان تاکید نمود: حادثه سیل نشان داد که تنها کارکرد یگان حفاظت، پاسداری از آثار و ابنیه تاریخی , مقابله با حفاران غیر مجاز و ... نیست و می تواند در زمان حوادث و مواقع لزوم به کمک هموطنان بیاید.

کریمی با تقدیر از فرماندهی و نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گلستان در راستای اقدامات حوزه کشف و همکاری با نیروی انتظامی و دادگستری،گفت: یگان حفاظت با بضاعت کم و حداقل امکانات برای پاسداری از میراث فرهنگی در حال کوشش و خدمتگزاری است و این ارزش کار را دوچندان خواهد نمود.

وی بیان نمود: تفکیک یگان حفاظت شرق و غرب استان کارآمدی این ارگان را بیشتر نموده است و از زمانی که این اتفاق رقم خورد موضوعات حوزه حفاظت از آثار تاریخی پیشرفت محسوسی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان همچنین خواهان تقویت بیش از پیش ارتباط یگان حفاظت با شورا ها و دهکمک های روستاهای سطح استان و تشکیل کارگروه برای آنالیز و تعامل در موضوعات مختلف در حوزه حفاظت از آثار و ابنیه تاریخی شد.

در ابتدای این نشست سرهنگ گلوی فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری استان به بیان گزارشی از اهم اقدامات این یگان در سال گذشته پرداخت و نیروهای یگان حفاظت نیز در این نشست صمیمی مسائل، دغدغه ها و نظرات خود را بیان نمودند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 118

به "نشست صمیمی مدیرکل میراث فرهنگی با حافظان میراث فرهنگی استان گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست صمیمی مدیرکل میراث فرهنگی با حافظان میراث فرهنگی استان گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید