نخستین نسخه پیش نمایش اندروید 13 منتشر شد

به گزارش فروش برتر، چند ماه از انتشار سیستم عامل اندروید 12 به وسیله گوگل می گذرد و با وجود اینکه دستگاه های زیادی در انتظار آپدیت شدن به نسخه جدیدتر اندروید هستند، این شرکت در حال کار بر روی جانشین آن است.

نخستین نسخه پیش نمایش اندروید 13 منتشر شد

به گزارش خبرنگاران، با انتقال از اندروید 12 به 13، گوگل نیز به سنت خود در نامگذاری سیستم عامل به نام دسر ادامه می دهد. سال گذشته اعلام شد که گوگل اندروید 13 را با نام تیرامیسو یک دسر ایتالیایی با طعم قهوه، رمز گذاری نموده است. پس از اندروید 9 Pie گوگل از انتخاب نام دسر برای نسخه های اندروید خود خودداری نموده بود. این غول جستجو حتی از دادن نام رمز به اندروید 10 صرف نظر کرد، اما با نام گذاری اندروید 11 بنام کیک قرمز مخملی و اندروید 12 بنام مخروط برفی مجدد سنت پیشین خود را از سر گرفت.

در حال حاضر کاربران گوشی های سری پیکسل 4، 5 و 6 امکان دانلود اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 13 را دارند. نسخه نو با رابط کاربری بهبود یافته و ویژگی های نو مرتبط با حریم خصوصی ارائه می گردد. نسخه نو منتشر شده یک نسخه پیش نمایش است و برای اهداف آزمایشی در نظر گرفته شده است، بنابراین این نسخه برای استفاده کاربران مناسب نخواهد بود. توسعه دهندگان با استفاده از زبان طراحی نوMaterial You بهتر می توانند برنامه ها را با یکدیگر ادغام نمایند.

اصلی ترین ویژگی Material You قابلیتی به نام Color Extraction (استخراج رنگ) است. ویژگی استخراج رنگ اندروید، رنگ های اصلی پس زمینه گوشی شما را روی سایر منو های گوشی مانند تنظیمات سریع و اپلیکیشن ها اعمال می نماید. این ویژگی در ابتدا برای گوشی های پیکسل عرضه خواهد شد، اما گوگل می گوید در حال همکاری با سایر سازندگان برای انتشار گسترده تر آن می باشد.

گوگل بعلاوه در حال تغییر نحوه مدیریت امنیت و مجوز اندروید است. با استفاده از انتخابگر عکس نو کاربران می توانند عکس ها و ویدیو ها را بدون احتیاج به مجوز برای همه عکس ها، با استفاده از یک برنامه به اشتراک بگذارند. وقتی سندی را با یک برنامه اندروید به اشتراک می گذارید، انتخابگر سندی که ظاهر می گردد بسیار ایمن است.این انتخابگر به برنامه اجازه نمی دهد به همه اسناد شما دسترسی داشته باشد و فقط به اسنادی که شما انتخاب می کنید دسترسی خواهد داشت. گوگل سعی دارد امنیت این ویژگی را بیشتر کند. این ویژگی به اندروید 13 محدود نخواهد شد و راه خود را به دستگاه های دارای اندروید 11 و بالاتر نیز باز خواهد نمود.

گوگل یک مجوز نو بنام NEARBY-WIFI-DEVICES نیز به اندروید 13 اضافه نموده است که لیستی از دستگاه های اطراف را بدون احتیاج به مجوز مکان به برنامه ها می دهد. زبان را نیز می توان برای هر برنامه بصورت جداگانه تنظیم کرد. گوگل گفته که میخواهد ابتدا پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 13 را بمدت چند ماه منتشر کند و سپس در ماه آوریل به نسخه بتا منتقل گردد؛ بنابراین احتمالا نسخه پایدار اندروید 13 در ژوئن یا جولای منتشر خواهد شد. در ادامه به آنالیز بعضی از ویژگی های دیگر اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 13 می پردازیم:

تنظیمات سریع: اندروید 13 به وسیله یک درخواست اختیاری برنامه هایی که تنظیمات سریع سفارشی را ارائه می نمایند را به کاربران اطلاع می دهد.

زبان های هر برنامه: کاربران دو زبانه ممکن است بخواهند از یک زبان برای سیستم خود و زبان دیگری برای برنامه های خود استفاده نمایند، اندروید 13 به کاربران این امکان را می دهد که زبان دلخواه خود را برای هر اپلیکیشن بصورت جداگانه تنظیم نمایند.

Hyphenation: این ویژگی برای اتصال بخش های مختلف یک کلمۀ چند بخشی به کار می رود. زمانی که خوانایی متن از بین می رود، نسخه نو اندروید به طور اتوماتیک قسمت ناخوانا را معین می نماید. اندروید 13 عملکرد این سیستم را تا 200 درصد افزایش می دهد.

به روزرسانی های گوگل پلی: این سیستم که با نام Project Mainline شناخته می گردد، به Google اجازه می دهد تا به روزرسانی های اندروید را بدون در نظر گرفتن نسخه، سازنده و ... برای هر گوشی ارسال کند. اندروید 13 این سیستم را بیشتر توسعه می دهد.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1793

به "نخستین نسخه پیش نمایش اندروید 13 منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین نسخه پیش نمایش اندروید 13 منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید