ناسا هشدار داد: سنگی آسمانی هم میزان هواپیما با سرعت 8 کیلومتر بر ثانیه به زمین نزدیک می گردد

به گزارش فروش برتر، ناسا سیارک 2024 LB4 را شناسایی نموده که ازنظر ابعاد قابل مقایسه با هواپیما است. این سیارک، فردا به نزدیک ترین فاصله از زمین می رسد. مرکز مطالعات اجسام نزدیک به زمین ناسا چنین اجسامی را برای اطمینان از ایمنی ردیابی می نماید.

ناسا هشدار داد: سنگی آسمانی هم میزان هواپیما با سرعت 8 کیلومتر بر ثانیه به زمین نزدیک می گردد

تینا مزدکی: چشمان هوشیار ناسا در آسمان، سیارکی به نام 2024 LB4 را شناسایی نموده اند که پیش بینی می گردد فردا از نزدیکی زمین بگذرد. این سیارک که ازنظر میزان با هواپیمای مسافربری تجاری با طول تقریبی 30 متر قابل مقایسه است، در مسیری واقع شده است که آن را به 2.9 میلیون کیلومتری سیاره ما (8 برابر دورتر از ماه) خواهد رساند. پیش بینی شده که فردا 16 ژوئن 2024 (27 خرداد 1403) این سیارک با سرعت خیره کننده 7.59 کیلومتر بر ثانیه از کنار زمین بگذرد.

کشف و ردیابی 2024 LB4 بخشی از کوشش های مداوم ناسا برای نظارت بر اجرام نزدیک به زمین (NEO) است. NEO به سیارک های ریز و درشتی گفته می گردد که مدار حرکت شان به دور خورشید از نزدیکی مدار زمین می گذرد یا آن را قطع می نماید و بالقوه می توانند تهدیدی برای دنیا ما باشند. درحالی که اصطلاح میزان هواپیما ممکن است تصاویری از یک تأثیر فاجعه بار را تداعی کند، اما درک زمینه و مقیاس فضا مهم است. مسافتی که 2024 LB4 از آن عبور می نماید، طبق استانداردهای نجومی ایمن در نظر گرفته می گردد، زیرا نزدیک به هشت برابر فاصله زمین و ماه است.

آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) به وسیله مرکز مطالعات اشیای نزدیک به زمین (CNEOS) مراقب این دسته از اجرام آسمانی است. CNEOS با استفاده از شبکه ای از تلسکوپ ها و سیستم های راداری، مدار، میزان و خطرات احتمالی سیارک هایی مانند 2024 LB4 را محاسبه می نماید. این سیارک خاص یکی از سیارک هایی است که به طورمعمول به وسیله زمین جذب می گردد و یادآور محیط پویا و همواره در حال تغییر منظومه شمسی است.

ردیابی سیارک ها فرآیند پیچیده ای است که شامل مشاهده جسم در طول زمان برای اصلاح مدار آن و پیش بینی مسیرهای آینده است. برای LB4 2024، مشاهدات داده های کافی را ارائه نموده اند تا به دانشمندان اطمینان دهند که سفر آن به برخورد با زمین ختم نمی گردد. بااین حال، مطالعه چنین اجرامی بینش های ارزشمندی را در خصوص ترکیب و رفتار سیارک ها ارائه می دهد که می تواند به مأموریت های آینده یا دفاع از سیاره یاری کند.

دفتر هماهنگی دفاع سیاره ای ناسا (PDCO) وظیفه شناسایی و کاهش تهدیدات احتمالی NEOها را بر عهده دارد. با همکاری سایر آژانس های ایالات متحده و شرکای بین المللی، PDCO برنامه هایی را برای محافظت از زمین در برابر برخوردهای احتمالی انجام داده و هماهنگ می نماید. یکی از این برنامه ها، آزمایش تغییر مسیر دوگانه سیارک (DART) بود که با موفقیت مدار یک قمر کوچک را در منظومه سیارکی دوتایی دیدیموس تغییر داد و روشی قابل قبول برای انحراف سیارک را نشان داد.

سیارک 2024 LB4 به تنهایی از کنار ما نمی گذرد. این سیارک بخشی از گروه بزرگ تری از سیارک ها است که در خرداد 1403 به نزدیک ترین فاصله خود از زمین خواهند رسید. این گروه شامل سیارک 2024 LZ2 است که در 25 خرداد به فاصله 1.32 میلیون کیلومتری زمین می رسد و هم چنین سیارک 2024 LH3، جرم بزرگ تری به میزان 45 متر که در 27 خرداد از فاصله ایمن 5 میلیون کیلومتری زمین خواهد گذشت.

تحقیق و مراقبت از سیارک ها برای توسعه دانش ما در خصوص کیهان و حفاظت از زمین لازم است. اگرچه LB4 2024 تهدیدی نیست، اما نشان دهنده توانایی ناسا و شرکای آن برای نظارت دقیق بر همسایگی زمین است. اطلاعات به دست آمده از این تعاملات نزدیک، درک ما را توسعه می دهد و ما را برای رسیدگی به مشکلاتی که ممکن است از سوی همسایگان ما در آینده پیش بیاید، مجهز می نماید.

منبع: timesofindia.indiatimes

54323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 خرداد 1403 بروزرسانی: 26 خرداد 1403 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 2085

به "ناسا هشدار داد: سنگی آسمانی هم میزان هواپیما با سرعت 8 کیلومتر بر ثانیه به زمین نزدیک می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا هشدار داد: سنگی آسمانی هم میزان هواپیما با سرعت 8 کیلومتر بر ثانیه به زمین نزدیک می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید