نارسایی کلیه سهم زنان باردار مبتلا به پره اکلامپسی

به گزارش فروش برتر، تحقیقات نشان می دهد، زنان بارداری که از پره اکلامپسی رنج می برند، بیشتر در معرض نارسایی کلیه قرار دارند.

نارسایی کلیه سهم زنان باردار مبتلا به پره اکلامپسی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد زنان بارداری که از پره اکلامپسی رنج می برند، پنج بار بیشتر در معرض نارسایی کلیه هستند.

مطالعه بیش از 1 میلیون زن مبتلا به پره اکلامپسی بیانگر آن است که خطر نارسایی کلیه در این دسته از زنان 4.96 برابر بیش از افراد عادی است.

محققان دانشگاه کورک می گویند: هر دو بیماری با تجزیه سلول هایی که درون رگ های خونی قرار دارند مرتبط است؛ یک جهش ژنتیکی اسرارآمیز نیز ممکن است خطر هر دو اختلال را افزایش دهد.

این بررسی نتیجه بررسی پرونده پزشکی بیش از یک میلیون و 300 هزار پرونده مادر باردار است که در نتیجه پره اکلامپسی خود را در معرض نارسایی کلیه قرار داده اند.

دانشمندان دانشگاه کورک، که سرپرستی این تحقیق را به عهده داشتند گفته اند، در حال حاضر هنوز در مورد چرایی وجود این ارتباط اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

آنها خاطرنشان کردند که هر دو شرایط با تجزیه سلو ل هایی که داخل رگ های خونی قرار دارند ارتباط دارند؛ جهش ژنتیکی نیز ممکن است از دلایل بروز این بیماری باشد.

طبق آمار یک موسسه، این بیماری 6 درصد از بارداری ها را در انگلیس تحت تأثیر قرار می دهد؛ در آمریکا نیز بین پنج تا هشت درصد از مادران باردار مبتلا به این اختلال هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 43

به "نارسایی کلیه سهم زنان باردار مبتلا به پره اکلامپسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نارسایی کلیه سهم زنان باردار مبتلا به پره اکلامپسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید