موتورسیکلت هوندا آفریکا تویین 1100 سی سی به ناوگان پلیس کشور پیوست

به گزارش فروش برتر، موتورسیکلت هوندا آفریکا تویین 1100 سی سی با تاریخچه ای از پیروزی های پی درپی در رالی داکار، نمونه ای از موفقیت های هوندا در زمینه موتورسیکلت های ماجراجویی است. از مدل های اولیه تا نسخه های جدیدتر، این موتورسیکلت به یکی از محبوب ترین ها در میان راکبان ماجراجو تبدیل شده است. حالا قرار است این هیولای دو چرخ در ناوگان پلیس راهور فراجا به خدمت گرفته گردد. بعلاوه تعدای از افسران پلیس راهور نیز برای استفاده از این موتورسیکلت ها در پیست آزادی آموزش دیده اند. موتورسیکلت هوندا آفریکا تویین از یک پیشرانه 1100 سی سی استفاده می نماید و دو نوع گیربکس شش سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه برای آن قابل سفارش است.

موتورسیکلت هوندا آفریکا تویین 1100 سی سی به ناوگان پلیس کشور پیوست

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: موتورسیکلت هوندا آفریکا تویین 1100 سی سی مدل 2024 در تمام جهان به عنوان یک موتورسیکلت عملیاتی همه جا رو و بسیار مقاوم شناخته می گردد.

در حال حاضر فرسودگی ناوگان موتوری پلیس کشور یکی از معضلات مهم این حوزه است. پلیسی که روزگاری از مرسدس های کلاس C و E استفاده می کرد، با بسته شدن واردات خودرو و افزایش قیمت انواع خودرو در کشور، به سراتو و مگان مونتاژی هم راضی شد. اما این خودروها هم دیگر مونتاژ نشدند و نوبت به استفاده از سمند و دنا رسید. یعنی خودروهایی که حتی زیر پای افراد عادی هم کیفیت و دوام خوبی ندارند. چه برسد به زمانی که پای عملیات و تعقیب و گریز در میان باشد.

موضوع فرسودگی ناوگان موتوری پلیس کشور در بحث موتورسیکلت هم صدق می نماید. موتورسیکلت های سنگین قدیمی پلیس دیگر از شبکه خدمت رسانی خارج شده اند و موتورسیکلت های ایرانی مانند آمیکو 250، هوندا 125 و… جایگزین آنها شدند. این در حالی است که طی این سال ها، حجم موتور و شتاب خودروها و موتورسیکلت های داخل ایران، از ناوگان موتوری پلیس فاصله زیادی گرفتند و قوی تر شدند. اما حالا ورود موتورسیکلت هوندا آفریکا تویین 1100 سی سی به ناوگان پلیس شاید معادلات را کمی عوض کند.

مشخصات فنی موتورسیکلت آفریکا تویین

موتورسیکلت هوندا آفریکا تویین به یک پیشرانه 1083 سی سی دو سیلندر هشت سوپاپ آب خنک مجهز است. این پیشرانه توان فراوری 100 اسب بخار قدرت و 105 نیوتون متر گشتاور را دارد. دو نوع گیربکس شش سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه برای این موتورسیکلت قابل سفارش است. هنوز اطلاعات دقیقی از نوع گیربکس موتورسیکلت آفریکا تویین پلیس ایران در دسترس نیست.

سایز تایرهای آفریکا تویین در جلو 90/90-21 R و در عقب 150/70-18 R است. اما وزن این هیولا تنها 230 کیلوگرم است. آفریکا تویین با پیشرانه 100 اسب بخاری و سیستم فنربندی شوآ کاتریج تلسکوپی در جلو و مونو بلوک تک بازویی چرخشی در عقب، بسیار چالاک و همه جا رو است.

قیمت این موتورسیکلت حدود 15 هزار دلار است.

منبع: بیت ران
انتشار: 7 شهریور 1403 بروزرسانی: 7 شهریور 1403 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 2094

به "موتورسیکلت هوندا آفریکا تویین 1100 سی سی به ناوگان پلیس کشور پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتورسیکلت هوندا آفریکا تویین 1100 سی سی به ناوگان پلیس کشور پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید