عدم تکامل فعالیت های کارگاهی باعث افت کیفیت آموزش های مهارتی در کرونا شده است

به گزارش فروش برتر، تهران (پانا) - معاونت آموزش متوسطه در گزارشی از کاهش اثربخشی آموزش ها در عدم ارتباط با همسالان در فرآیند یاددهی-یادگیری اطلاع داد و آن را به عنوان یکی از جدی ترین آسیب های عدم حضور دانش آموزان در مدرسه دانست.

عدم تکامل فعالیت های کارگاهی باعث افت کیفیت آموزش های مهارتی در کرونا شده است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، معاونت متوسطه آموزش وپرورش با تهیه گزارشی در مورد آسیب های وارده به دانش آموزان در ابعاد مختلف آموزش وپرورش ناشی از عدم حضور دانش آموزان در مدارس، بیان کرد: آموزش غیرحضوری برای دانش آموزان موجب شده بعضی از آن ها از فضای کوشش برای یادگیری به خصوص آموزش مهارت های اجتماعی محروم شوند. همچنین برطرف اشکال در فضای مجازی نمی تواند همانند شرایط حضوری جوابگوی برطرف مسائل و اشکالات دانش آموزان باشد. شرایط روانشاختی در پاسخ گویی در شرایط حضور با درک موقعیت یادگیری و برطرف اشکالات کاملاً با شرایط غیرحضوری و در فضای مجازی متفاوت است و دانش آموزان را با مسائل و چالش های جدی درسی روبرو می نماید.

در گزارش این معاونت آمده است: عدم تجربه چنین شرایطی با توجه به مهیا نبودن زیرساخت های فضاهای مجازی وعدم امکان سطح دسترسی همه دانش آموزان مسائلی را برای همه کادر آموزش، معلمان، دانش آموزان و اولیا ایجاد نموده است. همچنین عدم وجود فرهنگ استفاده صحیح در شرایط و سنین نوجوانی برای استفاده از وسایل و تکنولوژی های جدید، بسیار سخت و آسیب زا است.

بر اساس این گزارش، عدم آموزش به صورت چهره به چهره در شرایط حقیقی باعث کاهش شرایط تربیتی و تمام ساحتی خواهد شد و نقش مدارس را کمرنگ خواهد نمود و عدم ارتباط با همسالان در فرآیند یاددهی-یادگیری موجب کاهش اثربخشی آموزش ها می گردد.

این معاونت در مورد آموزش های مهارتی در فضای مجازی بیان کرد: عدم امکان فرآیند آموزش های مهارتی در فضای مجازی که باید به صورت حضوری انجام گردد، موجب افت کیفیت این آموزش ها به دلیل عدم تکامل فعالیت های کارگاهی می گردد که درنهایت منجر به دست ورزی این آموزش ها با رویکرد تمام ساحتی نخواهد شد.

این معاونت فرصت های ایجادشده در آموزش مجازی را این گونه بیان کرد: افزایش خوداتکایی و باور به توانایی های فردی دانش آموزان - توسعه برنامه ریزی و ابداع راهکارهای آموزشی شخصی دانش آموزان برای خود و انتقال تجارب به همسالان توسط شبکه های مجازی - استفاده از فنّاوری های به روز (سخت افزاری و نرم افزاری) و افزایش راندمان بهره وری- بهینه سازی فعالیت های عملکردی دانش آموزان برای برطرف نیازهای علمی آموزشی - به دور ماندن از آسیب های اجتماعی که در شرایط حضوری امکان برخورد با آن ها وجود داشت و افزایش رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و ایجاد فرهنگ پاکیزگی در ابعاد مختلف از فرصت های آموزش مجازی است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1265

به "عدم تکامل فعالیت های کارگاهی باعث افت کیفیت آموزش های مهارتی در کرونا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم تکامل فعالیت های کارگاهی باعث افت کیفیت آموزش های مهارتی در کرونا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید