ضرورت تسریع در معین حریم تپه های تاریخی محدوده شهرهای آذربایجان غربی

به گزارش فروش برتر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: ضرورت دارد تا تعیین حریم در تپه های محدوده شهرها مانند تپه شایگان مهاباد و تپه ترمنی ارومیه تسریع شود.

ضرورت تسریع در معین حریم تپه های تاریخی محدوده شهرهای آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلسه بررسی و پیگیری ویژه در ارتباط با موارد خاص تخلفات بافت ها و محوطه های تاریخی و هم افزایی برای جلوگیری از آسیب به این بافت ها، روز یکشنبه 7 اردیبهشت 99 در این اداره کل برگزار گشت.

جلیل جباری با اشاره به اینکه باید از قوانین برای حفاظت از بافت ها و محوطه های تاریخی بیشترین استفاده را کرد، افزود: برای حفاظت از بافت ها و محوطه های تاریخی باید در بین مردم فرهنگ سازی شود تا آن ها خودشان نسبت به مراقبت از بافت ها و محوطه ها حساس و مسئول باشند.

او با بیان اینکه برای شناسایی و مشخص شدن بافت ها و محوطه های تاریخی نصب تابلو ضروری است، شرح داد: با نصب این تابلوها مشخص خواهد شد که محل مورد نظر یک منطقه تاریخی و ثبت شده است و هرگونه حفاری در این مناطق غیرقانونی بوده و پیگرد قانونی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: با تهیه بروشورهای اطلاع رسانی و کمک رسانه ها از جمله صداوسیما می توان در ارتباط با جایگاه این تپه های تاریخی و تخلفات انجام شده در آن ها، به مردم آگاهی های لازم داده شود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 766

به "ضرورت تسریع در معین حریم تپه های تاریخی محدوده شهرهای آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تسریع در معین حریم تپه های تاریخی محدوده شهرهای آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید