شباهت صدای آواز لمورها به موسیقی!

به گزارش فروش برتر، احتمالا صدای زوزه پستانداران را شنیده اید، اما آیا به آواز آن ها هم گوش نموده اید؟

شباهت صدای آواز لمورها به موسیقی!

به گزارش خبرنگاران، جدا از پرندگان، بخش اعظم جانورانی که دنیای وحش را می سازند توانایی چهچه زدن ندارند، اما پژوهشگران در ماداگاسکار کشف نموده اند که بعضی پستانداران هم مانند انسان و پرنده قابلیت و توانایی ذاتی موسیقی دارند.

در میان آن ها، به ویژه لِمور ها دارای ریتم اند که به جز در انسان در پستانداران دیگر نادر است.

یک پژوهش 12 ساله روی پستاندارانی که در جنگل های بارانی ماداگاسکار اسکان دارند نشان از دوئِت (آوای دو نفره) های هماهنگ و کُر یا آواز های دسته جمعی در میان لمور های در حال انقراض ایندری دارد که به گوش بشر اصوات و جیغ های بلند یا صدا هایی ناخوشایند مثل خروج باد از بادکنک می رسد، اما این اصوات دارای همان ریتمی است که در ترانه های ساخت بشر وجود دارد.

پژوهشگران با گوش دادن به ترانه های جمعی لمور ها کشف نموده اند که این پستانداران (در ترانه هایشان) دارای ریتم سازمان داده شده اند- به این معنا که میان اصواتشان فاصله های دقیق و محاسبه شده (یک؛ یک) یا (یک؛ دو) وجود دارد.

آندریا راوینانی کارشناس روان زبانی در انستیتوی داچ مَکس پلَنک و یکی از محققان ارشد این تیم بین المللی می گوید: مدت هاست که کارشناسان به نحوه دیگرگون شدن موسیقی در انسان توجه داشته اند، اما علاقه به موسیقی به انسان محدود نمی گردد.

ایندری سیاه و سفید که هم چنین بنام باباکوُتوُ شناخته می گردد، یکی از بزرگ ترین انواع لمور و یکی از معدود پستانداران آوازخوان است.

بیش از 10 سال یک تیم کارشناسی به رهبری مارکو گامبا از دانشگاه تورین، توانایی های موسیقی پستانداران را مورد مطالعه قرار داده و آواز 39 گونه حیوان در 20 گروه مختلف را ضبط نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1649

به "شباهت صدای آواز لمورها به موسیقی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شباهت صدای آواز لمورها به موسیقی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید