تور ترکیه: سفر با خودرو شخصی به ترکیه را تجربه کنید

به گزارش فروش برتر، از خیابان ­های سنگفرش شده و کافه­ های قدیمی تا صدای اذان برای خواندن نماز و تا سیاست­ های و روابط پیچیده با همسایگان منطق ه­ای باعث می­شود هیچ سفر دیگری مانند سفر به ترکیه نباشد. علاوه بر منظره ها شگفت انگیز ومتنوع، مردم، غذاها، تاریخ و فرصت­ های ماجراجویی منحصر به فرد آن نظرها را به خود جلب می­کند. یکی از لذت بخش ترین سفرها می تواند سفر با خودرو شخصی باشد چنانچه قصد سفر با خودرو شخصی را دارید با ما همراه باشد. در این جا به چند علت مهم اشاره می کنیم تا علت سفر به ترکیه آن هم سفر با خودرو شخصی را بیان می کنیم. با مجله گردشگری دورو نزدیک همراه باشید.

تور ترکیه: سفر با خودرو شخصی به ترکیه را تجربه کنید

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

شما برای سفر به ترکیه احتیاج به اخذ ویزا ندارید

ترکیه از جمله کشور هایی می باشد که سال ها پیش برای ورود اتباع ایرانی قوانین اخذ ویزا را برداشته است. از آن جا که اخذ ویزا احتیاجمند هزینه، برنامه­ریزی زمانی، و شرایط و محدودیت ­هایی می­باشد، ورود به کشور ترکیه بدون ویزا می­تواند شرایط را برای سفر به ترکیه آسان کند. البته احتیاجمند نبودن به ویزا برای ورود به یک کشور علت بر اقامت دائم در آن کشور نمی­باشد. ورود خروج به کشور ترکیه طبق قوانین آن کشور برای ایرانیان به صورت توریستی 90 روز می­باشد.

کاپوتاژ

اگر علاقه به سفر با خودرو شخصی را دارید، ابتدا می بایست پلاک خودروی خود را به پلاک بین المللی تغییر دهید. در حال حاضر سازمان جهانگردی مسئول صدور پلاک های ترانزیت بین المللی است.

توجه کنید که کاپوتاژ ماشین سرویس یک ساله بوده و از آن می ­توانید برای عبور از تمام مرزهای زمینی ایران استفاده نمایید. عوارض خروج از مرز به ازای هر فرد، تقریبا 25 هزار تومان می­باشد. اگر خودروی شما متعلق به فرد دیگری است می­بایست مدارک لازم به نام فرد را ارائه داده و از طرف وی وکالت کتبی داشته باشید زمانی که از اعتبار یک ماه مانده باشد خودرو حق خروج ندارد بنابراین می­توان گفت مدت اعتبار مفید 11 ماه می­باشد. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

عبور از مرز ایران و ترکیه

اگر قصد سفر با خودرو شخصی را دارید حتما باید برگه کاپوتاژ، گواهینامه بین المللی مالکیت خودرو، پلاک ترانزیت، گواهینامه بین المللی و بیمه آکسا را داشته باشید. برای سفر به ترکیه از سه نقطه مرزی می توانید عبور کنید

مرز بازرگان : بین دوگوبایازیت و تبریز شلوغ ­ترین مرز ایران و ترکیه است. مرز بازرگان در 290 کیلومتری تبریز است. این مرز به صورت 24 ساعته باز است و حمل و نقل نیز به صورت روزانه در دسترس خواهد بود. اگر زیاد شلوغ نباشد، تشریفات خروج از مرز حدود یک ساعت طول خواهد کشید. برای ورود به ترکیه با پاسپورت معتبری که حداقل 6 ماه از اعتبار آن به جای مانده باشد کافی است و احتیاجی به اخذ ویزا ندارید و 3 ماه می­توانید در ترکیه بمانید.

مرز سرو: این مرز 24 ساعته نیست، اما برای مسافران بین المللی باز است.

مرز رازی: اکثرا مسافران که از کاپیکوی- رازی وسایل نقلیه خود را می­برند.

در ترکیه

پس از عبور از مرز بازرگان که برترین راستا برای ورود به ترکیه است به اولین شهری که می­رسید دوگوبایزیت است که محل مناسبی برای ماندن نیست، بهتر است به راه خود ادامه دهید و اگر مقصد شما استانبول است، تا شهر استانبول 1500 کیلومتر مانده است. در این سفر جاده­ای حدود 1 روز و 1 ساعت در راه هستید. از آنجا که راستا طولانی است ممکن است بخواهید در میانه راه استراحت کنید و در یک هتل یک شب اقامت داشته باشید. شما می­توانید در یکی از شهرستان ­های بین راه یک هتل پیدا کنید. هزینه سفرتان را می ­توانید با قیمت بنزین و مسافت طی شده و مقدار مصرف خودروتان محاسبه کنید. در اینجا قیمت بنزین را برایتان آورده­ایم.

بنزین

در ترکیه بنزین بسیار گران است. شما برای هر لیتر بنزین باید 6.30 لیره برای هر لیتر بنزین بپردازید و برای راستا طولانی­ای که در پیش دارید این مبلغ بسیار زیاد خواهد بود. پس قبل از سفر زمینی به ترکیه آن هم سفر با خودرو شخصی به هزینه بنزین فکر کنید.

شرایط بزرگراه­ های ترکیه

جاده­های ترکیه بخصوص در نزدیکی ایران بسیار بد و پر از دست­انداز است. رانندگی در بزرگراه ­های ترکیه یک تجربه لذت بخش است، زیرا این بزرگراه­ ها بسیار خلوت هستند. اما در اطراف شهرهای بزرگ ممکن است با ترافیک روبرو شوید. اگر در ترافیک شهر گیر افتادید یا به راه­های روستایی که بسیار پر دست انداز هستند رفتید سرعت را کم کنید و حوصله داشته باشید ،زیرا معمولا هیچ کدام طولانی نیستند. در ترکیه چند بزرگراه هستند که حدود 3 تا 5 لیره عوارض دریافت می­کنند. بزرگراه­ های ترکیه دارای پمپ بنزین­ های زیادی است، که سرویس ­های بهداشتی اکثرا رایگان و تمیزی دارند ٬ هنگام نزدیک شدن به شهرها چراغ قرمزهای زیادی سر راهتان قرار دارند. سیستم چراغ قرمزهای ترکیه بسیار دقیق هستند. خرید بلیط هواپیما تهران استانبول.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1661

به "تور ترکیه: سفر با خودرو شخصی به ترکیه را تجربه کنید" امتیاز دهید

2 کاربر به "تور ترکیه: سفر با خودرو شخصی به ترکیه را تجربه کنید" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه: سفر با خودرو شخصی به ترکیه را تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید