روش های جالب تزیین بالکن کوچک با وسایل متنوع و رنگارنگ

به گزارش فروش برتر، تزیین فضاهای کوچک داخل خانه همواره دردسرهای مربوط به خودش را دارد، تزیین بالکن کوچک هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر بدون برنامه جلو رفته و هر چیزی را که بنظرتان زیبا و قشنگ می آید در بالکن قرار بدهید، احتمال اینکه در نهایت بالکنی شلوغ و بهم ریخته داشته باشید بسیار زیاد است. مسلما هیچکس دوست ندارد فضای کوچک اتاقش درهم و برهم دیده گردد، بلکه برعکس، همه دوست دارند فضایی دنج، راحت و گرم و نرم برای اتاق یا بالکن کوچک خود داشته باشند.

روش های جالب تزیین بالکن کوچک با وسایل متنوع و رنگارنگ

اما تزیین فضاهای کوچک موجود در خارج خانه مانند پاسیو و تراس کوچک، چالش های بیشتری برای چیدمان و تزیین شیک و مناسب پیش روی خانه دار می گذارند، اغلب خانه دارها در چنین فضاهایی از باغچه و گیاهان طبیعی استفاده می نمایند و در نتیجه باید جای مناسب برای آنها از قبل تعریف شده باشد. ترکیب عناصر طبیعی با مبلمان راحتی در دکوراسیون های فضای خارج کار ساده ای نیست. به همین دلیل در این مطلب مناسب دیدم به معرفی چند روش جالب برای تزیین بالکن کوچک بپردازم که با استفاده از رنگ های متنوع و انرژی بخش، فضای بالکن را بشدت تازه، سرزنده و شاد طراحی نموده اند. لطفا تا انتها مطلب همراه سایت اتاق باشید.

ابتدا با چیدمان مدرن در تزیین بالکن کوچک آغاز می کنیم. همانطور که در شکل پایین مشاهده می کنید، حضور یک میز کوچک دکوراتیو خیلی راحت می تواند در فضای عظیم نادیده گرفته گردد اما در فضاهای کوچکی مانند بالکن، همگی متوجه درخشش و خودنمایی نمایی چنین میزهای خواهند بود.

بالکن دوم شکل استفاده وسیع تری از رنگ آبی نموده است. قالیچه، پارچه روی مبل و میز آبی رنگ در کنار گیاهان سرسبز و رنگارنگ فضایی بسیار خواستنی و آرامش بخش در این تراس ایجاد نموده است. وقتی به دیوارهای آجری تراس دقت می کنیم، بخاطر وجود عامل تضاد یا کنتراست در چیدمان، این رنگ ها خود به خود زیبایشان دو چندان می گردد.

یک بالکن هر چقدر هم که کوچک باشد حضورش برای خانه های آپارتمانی یک نعمت است. سعی کنید همواره در تزیین بالکن کوچک منزلتان تمام راه های ممکن را امتحان کنید تا به برترین نتیجه برسید. شکل زیر تراسی را نشان می دهد که در یک مجتمع آپارتمانی عظیم قرار گرفته اما طوری تزیین شده که کوچکی اش اصلا دیده نمی گردد. حضور رنگ سبز نعنایی عامل اصلی این بی توجهی به فضای کوچک است.

بالکن پایین در کنار رنگ سبز نعنایی از رنگ بنفش هم استفاده نموده که نتیجه ای بسیار عالی در پی داشته است. خوب است به نوع میز و جایگاه توجه کنید که چقدر هوشمندانه نسبت به میزان فضا انتخاب شده است.

بالکن های کوچک فقط مخصوص آپارتمان و برج های بلند نیستند، بسیاری از خانه های ویلایی جمع و جور هم تراسی دارند که جای خالی یک حیاط عظیم و خصوصی را تا حدودی پر می نماید. شکل زیر یک بالکن کوچک در خانه ویلایی-روستایی را نشان می دهد که با هنرمندی و ذوق بسیار به وسیله خانه دار تزیین شده است. تصور کنید میل کردن صبحانه در چنین فضایی چقدر می تواند لذت بخش و انرژی زا باشد.

همانطور که در ابتدای مطلب گفتم، بالکنی ها معمولا فضایی هستند که ما گل ها و گیاهان خود را در آنجا قرار می دهیم. از آنجایی که گیاهان رنگ های بسیار متنوعی دارند، می توان از آنها بعنوان تم اصلی دکوراسیون استفاده کرد. گل ها و گیاهان طبیعی گزینه ای بسیار عالی برای آنهایی است که می خواهد بالکن کوچکشان را با رنگ های شاد و متنوع تزیین نمایند. هر وقت چیدمان گل ها را عوض نموده یا عضوی تازه به کالکشن گل هایتان اضافه کنید، بالکن تان هم متحول خواهد شد.

تزیین بالکن کوچک به سبک صنعتی هم ایده ای هوشمندانه و کارآمد است. مبلمان سبک صنعتی فلزی بوده از این لحاظ برای قرار گیری در فضای بیرون بسیار مناسب هستند. البته برای اینکه بخواهید فضای بالکن صمیمی و گرم جلوه کند، بهتر از بعضی رنگ های قوی و شاد مانند صورتی و سبز بهره ببرید.

اگر بالکنی منزلتان بسته است، مانند شکل زیر، می توانید از ین فرصت استفاده نموده و بالکن را رنگ آمیزی کنید، در شکل زیر فریم پنجره بالکن رنگ آمیزی شده است. قبل انتخاب رنگ باید رنگ غالب در فضای بالکنی را تعیین کنید، اگر رنگ غالب خنثی است آنوقت می توانید از رنگ های شاد و انرژیک مانند قرمز بهره ببرید.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

تزیین بالکن و تراس / دکوراسیون خارجی با کفپوش سنگ و چوب

هدایت مفید و جامع برای تزیین بالکن با گیاهان شاداب و زیبا

تزیین بالکن و تراس / دکوراسیون خارجی با کفپوش سنگ و چوب

آشنایی با انواع مدل های نو تخت و جایگاه حیاط و تراس خانه

سبز رنگی است که ما را به یاد طبیعت می اندازد و به همین دلیل برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است. آپارتمان هایی که در مرکز شهر بوده و فاصله زیادی با فضای سبز دارند، می توانند از رنگ سبز در بالکنی خود طبیعت را به خانه خود بیاورند. رنگ سبز باعث می گردد فضای تراس تان کمتر شهری باشد و بیشتر خود را در ارتباط با طبیعت ببینید.

تزیین بالکن کوچک

منبع: اتاق
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1547

به "روش های جالب تزیین بالکن کوچک با وسایل متنوع و رنگارنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های جالب تزیین بالکن کوچک با وسایل متنوع و رنگارنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید