دهکده های زیبای سوئدی که شما را یاد کتاب های پریان می اندازند!

به گزارش فروش برتر، 6 دهکده زیبای سوئد

سوئد از کشورهای مهاجر پذیر و مورد علاقه ایرانی ها است. عده زیادی این کشور آرام و صلح آمیز را به عنوان مقصدی برای زندگی و کار توام با آرامش در نظر گرفته اند. بدون شک این کشور زیبا جاذبه های بی نظیر شهری و طبیعی زیادی دارد که شاید در سایه شهرهای بزرگی مثل استکهلم و گوتبرگ، به چشم نیامده باشند. در این مقاله به معرفی 6 دهکده و شهرک زیبای سوئدی می پردازیم که تجربه اصیل تری از فرهنگ و سبک زندگی واقعی، در کشور آدم برفی های غول پیکر به شما می دهد! ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

دهکده های زیبای سوئدی که شما را یاد کتاب های پریان می اندازند!

1- ایستا (Ystad)

این شهر نه تنها به عبادتگاه قرن 12 امی اش، که یکی از زیباترین و سالم ترین آثار تاریخی سوئد به شمار می آید می نازد، بلکه به خاطر داشتن خیابان های سنگ فرش و خانه های خوش رنگ و لعاب، محبوبیت زیادی دارد. بعلاوه، طرح اصلی رمان پر فروش کورت والاندر (Kurt Wallander) در این شهر به فکر نویسنده مشهور سوئدی هنینگ منکل (Henning Mankell) خطور کرد!

2- ویزبی (Visby)

اگر به گاتلند (Gotland) سفر می کنید،خبر خوب این است که ویزبی به طور اتوماتیک در برنامه سفرتان قرار می گیرد. این شهر، به قدری زیبا و خوش چشم انداز است که احتمالا انگشت اشاره تان، در اثر عکس گرفتن های زیاد از منظره ها بی نظیر آن درد خواهد گرفت! این دهکده که در فهرست میراث جهانی یونسکو واقع شده است، همچنان حال و هوای تاریخی خودش را حفظ نموده است.

3- سیگتونا (Sigtuna)

سیگتونا به عنوان یکی از قدیمی ترن شهر های کشور سوئد به خودش می بالد. در این شهر کوچک و تماشای، آثار تاریخی زیادی از جمله، به جای مانده های کلیسای تاریخی سنت لارس (St Lars) و سنت الاف (St Olof) وجود دارد که تماشاشان خالی از لطف نخواهد بود. اگر ترجیح می دهید روزتان را در طبیعت بگذرانید به سمت دریاچه مالارن (Mälaren) بروید و با کرایه کردن یک قایق، آن را کشف کنید!

4- موله (Mölle)

موله یکی از زیباترین بندرگاه های سوئد است، اما یکی از دلایل عمده جذب توریست به این شهر کوچک، طبیعت زیبای منطقه کولابرگ (Kullaberg) است. از این بندرگاه می توانید به تماشای پرندگان زیبا و متعددی که در آسمان آن پرواز می نمایند بنشینید، یا به کوهنوردی در دل طبیعتی بی نظیر بروید. این شهر بعلاوه نقاط باستان شناسی زیادی هم دارد؛ از جمله دایره سنگ های باستانی که قدمتشان به دوره پارینه سنگی بر می شود.

5- اوسترسوند (Östersund)

این شهر که در کنار دریاچه بزرگ استورسهان (Storsjön) قرار گرفته است، به داشتن موزه بزرگی که تماما به تاریخچه و مشاهدات عجیب غریب از هیولاها اختصاص دارد مشهور است! یکی از زیباترین بخش های این شهر، ساختمان موزه روباز جامتلی (Jamtli) است. یکی از جذابیت های سفر به این شهر، تماشا مردمی است که همچنان سعی دارند به سبک قرن نوزدهم زندگی نمایند!

6-راتویک (Rättvik)

این شهر یکی از توریستی ترین شهر های سوئد است که خاستگاه موسیقی سنتی این کشور به شمار میرود و هر ساله، میزبان جشنواره موسیقی وید سیلجان (vid Siljan) است که باعث رونق صنعت توریستی این شهر شده است. دوربینتان را بردارید و خودتان را برای قدم زدن در اسکله کنار رودخانه و عکاسی از منظره ها بی نظیر آن آماده کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1832

به "دهکده های زیبای سوئدی که شما را یاد کتاب های پریان می اندازند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهکده های زیبای سوئدی که شما را یاد کتاب های پریان می اندازند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید