دمای هوای کشور 8 تا 20 درجه کاهش می یابد

به گزارش فروش برتر، تهران (پانا) - مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از روز سه شنبه اطلاع داد و گفت در پی ورود این سامانه بارشی دمای هوا در بعضی مناطق کشور حدود 8 تا 20 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

دمای هوای کشور 8 تا 20 درجه کاهش می یابد

صادق ضیاییان درباره وضع جوی کشور به پانا گفت: بر اساس خروجی آخرین مدل های هواشناسی امروز در بعضی مناطق استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، خوزستان، شمال فارس، بوشهر و دامنه های جنوبی البرز مرکزی در استان های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه نمود: فردا در بعضی مناطق شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده خواهیم داشت و طی روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، دامنه بارش ها شمال غرب کشور را در برخواهد گرفت.

وی ادامه داد: طی روز چهارشنبه با گسترش این سامانه بارشی، دامنه فعالیت آن در شمال غرب، سواحل دریای خزر، غرب، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی خواهد بود. طی روز پنجشنبه نیز فعالیت سامانه بارشی علاوه براین مناطق در بخش هایی از مرکز و شمال شرق کشور نیز خواهد بود.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی روز آدینه فعالیت این سامانه بارشی محدود به شمال شرق است و به تدریج از کشور خارج می گردد. پیامد ورود این سامانه بارشی نیز رگبار برف و باران، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید و در ارتفاعات کولاک برف است.

وی توضیح داد: از فردا بعد ازظهر نیز تا اواخر هفته به تناوب دریای خزر مواج خواهد بود و از فردا بعد ازظهر تا چهارشنبه بخش های شرقی و مرکزی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و طی روزهای پنجشنبه و آدینه خلیج فارس مواج و طوفانی پیش بینی می گردد. از بعد ازظهر امروز و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه 29 و 30 دی در شمال غرب، گیلان، بخش هایی از جنوب شرق، کرمان، بخش هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شمال شرق کشور وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

ضیاییان گفت: از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده در شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شرق و جنوب شرق کشور کاهش محسوس دما بین 8 تا 15 درجه سانتیگراد خواهیم داشت. کاهش دما در شمال شرق کشور نیز بین 15 تا 20 درجه سانتیگراد است.

وی درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 13 درجه سانتیگراد و طی روز سه شنبه نیز صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 13 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1220

به "دمای هوای کشور 8 تا 20 درجه کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمای هوای کشور 8 تا 20 درجه کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید