خراسان جنوبی در معرض فرسایش بادی

به گزارش فروش برتر، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در ردیف سه استان های کشور به لحاظ فرسایش بادی واقع شده است.

خراسان جنوبی در معرض فرسایش بادی

اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار از، گفت: در حوزه انسانی با وجود تعداد صنایع محدود آلودگی خاصی در استان وجود ندارد و کیفیت هوای استان در موقعیت مطلوبی قرار گرفته است.

او با اشاره به معضل گرد و غبار به عنوان مهمترین چالش استان در دهه آینده اضافه نمود: خراسان جنوبی در ردیف سه استان های کشور به لحاظ فرسایش بادی قرار گرفته است.

اکبری ادامه داد: برداشت بی رویه از آب های زیر زمینی، از بین رفتن پوشش گیاهی و چرای بی رویه دام از عمده ترین دلایل بروز این مشکل زیست محیطی است.

مدیر کل سازمان محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به شرایط پسماند در استان توضیح داد: علی رغم اقدامات خوبی که توسط شهرداری ها در این حوزه اجرا شده است؛ در روستاها و شهر های اطراف استان شرایط پسماند بویژه پلاستیک و... مناسب نیست.

  • بیرجند و قائن رکوردار تعداد سمن های زیست محیطی

او یکی دیگر از مسائل موجود در حوزه محیط زیست استان را کمبود اعتبار مطرح نمود و گفت: کار حفاظت از محیط زیست خراسان جنوبی علی رغم 400 ردیف پستی مصوب با کمتر از 100 نفر پرسنل اداری و محیط بان در حال اجرا است که شدیدا با کمبود نیرو روبرو است.

اکبری بیان نمود: 25درصد از تنوع زیستی کشور در استان خراسان جنوبی قرار گرفته است، اما شرایط سخت دسترسی به استان مانع از حضور محققان و پژوهشگران در استان شده و بانک اطلاعاتی دقیقی از داشته ها چه در حوزه گیاهی و چه در حوزه جانوری بصورت کامل وجود ندارد.

مدیرکل سازمان محیط زیست خراسان جنوبی یکی دیگر از چالش های مهم استان شکار های غیر مجاز در استان مطرح نمود و خواهان چاره اندیشی در این زمینه شد.

انتهای پیغام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 913

به "خراسان جنوبی در معرض فرسایش بادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان جنوبی در معرض فرسایش بادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید