حسگر اثر انگشت برای کارت بانکی، ارتقای امنیت به سطحی تازه

به گزارش فروش برتر، دیجیاتو نوشت: واحد سامسونگ LSI مدتی قبل اولین تراشه امنیتی برای کارت های بانکی و اعتباری را با نام Biometric Card IC معرفی کرد. این شرکت حالا با انتشار ویدیویی توضیح داده است که این تراشه چگونه کار می کند و می تواند از کارت کاربر در برابر استفاده های غیرمجاز یا سرقت محافظت نماید.

حسگر اثر انگشت برای کارت بانکی، ارتقای امنیت به سطحی تازه

تراشه نو سامسونگ در واقع یک حسگر اثر انگشت است که می توانید تا سه اثر انگشت را روی آن ثبت کنید. زمانی که این کار انجام شد، این داده ها در واحدی به نام Secure Element ذخیره می شود تا قابل دستکاری نباشد. حالا هر زمان که کاربر بخواهد پرداختی انجام دهد، باید انگشت خود را روی حسگر اثر انگشت بگذارد تا هویت او تأیید شود. با این کار دیگر نیازی به ورود رمز نخواهد بود.

IC نو سامسونگ می تواند در داخل همه کارت های بانکی کار گذاشته شود و انرژی خود را به صورت بی سیم از دستگاه های کارت خوان می گیرد. نکته مهم درباره این فناوری تلفیق Secure Element، سیستم احراز هویت و حسگر اثر انگشت در یک تراشه واحد است.

سامسونگ امنیت پرداخت با کارت های بانکی را افزایش می دهد

سامسونگ می گوید داده های اثر انگشت در خود دستگاه ذخیره و رمزنگاری می شود و با فروشگاه ها به اشتراک گذاشته نمی شود. به علاوه، تمام پردازش ها روی خود این تراشه انجام می گیرد تا نیازی به انتقال اطلاعات وجود نباشد.

این سیستم می تواند سوءاستفاده از کارت های بانکی را تقریباً غیرممکن کند. برای مثال اگر کارت شما سرقت شود، سارق به هیچ عنوان امکان استفاده از آن را نخواهد داشت و حتی با اثر انگشت های جعلی هم نمی تواند سیستم های امنیتی این تراشه را دور بزند. این فناوری همچنین می تواند برای افرادی که در به خاطر سپردن رمزهای عددی مشکل دارند، مفید باشد، و سرعت پرداخت ها را بالا ببرد.

اگرچه این فناوری بسیار مجذوب کننده به نظر می رسد، اما سامسونگ احتمالاً وارد بازار تولید کارت های بانکی نمی شود و احتمالاً در عوض تراشه خود را به شرکت هایی مثل ویزا، مسترکارت یا امریکن اکسپرس خواهد فروخت.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 خرداد 1402 بروزرسانی: 17 خرداد 1402 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 2028

به "حسگر اثر انگشت برای کارت بانکی، ارتقای امنیت به سطحی تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسگر اثر انگشت برای کارت بانکی، ارتقای امنیت به سطحی تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید