جولان موتور سیکلت ها به جای فرود هواپیما، بهره برداری، روی باند کدام نهاد می نشیند؟

به گزارش فروش برتر، باند امداد و نجات فردوس که 15 سال است عملیات اجرایی آن آغاز شده در کش و قوس بهره برداری به جای مانده است.

جولان موتور سیکلت ها به جای فرود هواپیما، بهره برداری، روی باند کدام نهاد می نشیند؟

به گزارش خبرنگار از ، در فردوس، مسیری به طول 2 هزار و 200 متر و با عرض 45 متر وجود دارد که انگار قرار است برای فرود هلیکوپتر و هواپیما استفاده شود.

این باند فرودگاهی که طول آن می تواند تا 3 هزار متر هم افزایش پیدا کند، این روز ها جولانگاه موتور های راکبان فردوسی و خودرو ها شده است.

متفاوت بودن نام پروژه که در دوراهی باند فرودگاه یا باند امداد و نجات مانده است، ما را به سمت و سوی داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی کشاند.

او گفت: طبق موافقت نامه امضاء شده، نام باند امداد و نجات برای این باند در نظر گرفته شده است و حدود 6 و نیم میلیارد تومان اعتبار برای آن تا به امروز هزینه شده است.

داعی خاطرنشان کرد: در این موافقت نامه موردی تحت نام باند فرودگاهی یا فرودگاه فردوس نیامده است و همان باند امداد و نجات مدنظر است.

مردم هم از آماده نشدن این باند گلایه مند هستند.

یکی از شهروندان فردوسی می گوید: اگر اتفاقی مشابه زلزله هولناک سال 1347 در این منطقه رخ دهد، امدادرسانی مشکل می شود و نیاز به بهره برداری این باند بیش از پیش احساس می شود.

او ادامه می دهد: در حال حاضر بیت المال هدر می رود و موتور سیکلت ها و خودرو ها در آن تردد می کنند که جای تأسف دارد.

این شهروند فردوسی بیان می کند: حتی اگر این باند به بهره برداری برسد، جاده دسترسی مناسبی ندارد و نمی توان کمک دریافت کرد یا کسی را به باند رساند.

او می گوید: حدود 15 سال است که این پروژه آغاز شده است، اما هنوز اقدام درستی درباره آن انجام نشده است.

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در ادامه صحبت هایش در خصوص ساختمان الحاقی به این باند گفت: در موافقت نامه صادره، چیزی به نام ساخت ساختمان الحاقی وجود ندارد.

او افزود: آسفالت سازی باند امداد و نجات اجرا شده است و درخواست تحویل موقت این باند هم تأیید شده است.

داعی خاطرنشان کرد: به شرکت فرودگاه های خراسان جنوبی اعلام شده است که باند را تحویل بگیرد، اما هنوز اقدامی از سوی این نهاد انجام نگرفته است.

طهماسبی مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی نظری کاملا متفاوت دارد.

او گفت: درخواست تغییر کاربری باند به فرودگاه در سال 1396 به سازمان هواپیمایی کشوری داده شد، اما این موضوع از سوی سازمان رد شد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: با نام باند امداد و نجات، بهره بردار این مجموعه استانداری و ستاد مدیریت بحران استان است.

اختلاف در بهره برداری بین شرکت فرودگاه ها و مدیریت بحران خراسان جنوبی، سبب خاک خوردن بیت المال در فردوس شده است و همگان منتظر بهره برداری از این پروژه هستند.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1589

به "جولان موتور سیکلت ها به جای فرود هواپیما، بهره برداری، روی باند کدام نهاد می نشیند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جولان موتور سیکلت ها به جای فرود هواپیما، بهره برداری، روی باند کدام نهاد می نشیند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید