جشنواره برلین 2020؛ منتقدان درباره فیلم ایرانی برنده خرس طلایی چه نوشتند؟

به گزارش فروش برتر، شب گذشته فیلم سینمایی شیطان وجود ندارد (There Is No Evil) جدیدترین ساخته سینماگر شناخته شده ایرانی محمد رسول اف پیروز شد مهم ترین جایزه جشنواره فیلم برلین 2020 یعنی خرس طلایی را به خود اختصاص دهد.

جشنواره برلین 2020؛ منتقدان درباره فیلم ایرانی برنده خرس طلایی چه نوشتند؟

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

فیلم رسول اف در حالی از هیات داوران جایزه اصلی را گرفت که در مجموع مورد پسند منتقدان نیز واقع شده است. این اثر سینمایی از منتقدان مجله اسکرین نمره 2.6 از 4 گرفت. این دسته از منتقدان با سرانجام یافتن جشنواره در مجموع نمرات خود، فیلم سینمایی هرگز به ندرت گاهی همواره (Never Rarely Sometimes Always) را با نمره 3.4 به عنوان بهترین اثر جشنواره انتخاب کردند.

نمره 2.6 فیلم رسول اف از مجموع چهار نقد دو ستاره، دو نقد سه ستاره، و یک نقد چهار ستاره به دست آمده است.

همچنین در میان نقدهای منتقدان انگلیسی زبان تا این لحظه چهار نقد در وبسایت راتن تومیتوز قرار گرفته که هر چهار نقد مربوط به فیلم سینمایی شیطان وجود ندارد رضایت منتقدان را از این اثر بازتاب می دهند.

فیلم رسول اف از چهار داستان مجزا تشکیل شده که درباره اخلاقیات، مسئولیت شخصی و مجازات اعدام هستند.

دبورا یانگ منتقد هالیوود ریپورتر درباره فیلم سینمایی شیطان وجود ندارد نوشته این اثر 2 ساعت و نیمه از چهار اپیزود تشکیل شده که به نوعی متوازن نیستند و از این نظر فیلم تا حدی طولانی به نظر می رسد اما اپیزود اول این اثر به تنهایی همچون جواهری در کارنامه کاری رسول اف می درخشد. یانگ اما معتقد است اپیزود آخر فیلم ضعیف ترین بخش آن است و مخاطب غیر ایرانی چندان قادر نیست با آن ارتباط برقرار کند.

پیتر دبروج منتقد وبسایت ورایتی برخلاف دبورا یانگ منتقد هالیوود ریپورتر معتقد است فیلم شیطان وجود ندارد در واقع چهار فیلم است که به قیمت یک فیلم می توانید تماشا کنید؛ اثری که هیچکدام از 4 اپیزودش ضعیف و بی مایه نیستند، هر کدام را می گردد یک فیلم کوتاه مستقل در نظر گرفت که به شیوه خود به موضوع می پردازند، هرکدام دیدگاه های تازه ای پیش می کشند و تناقض هایی را برملا می سازند.

اد فرنکل منتقد وبسایت فیلم استیج رسول اف را با کریشتوف کیشلوفسکی مقایسه نموده و معتقد است از زمانی که او اثر فیلمی کوتاه درباره کشتن را ساخت فیلم دیگری به قدرت فیلم رسول اف نتوانسته به مضمون اثر کیشلوفسکی نزدیک گردد.

فرنکل در نقد فیلم شیطان وجود ندارد از صفاتی همچون جذاب، تحسین برانگیز و ماندگار استفاده نموده و آن را اثری بزرگ از سینمای ایران معرفی می نماید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 608

به "جشنواره برلین 2020؛ منتقدان درباره فیلم ایرانی برنده خرس طلایی چه نوشتند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره برلین 2020؛ منتقدان درباره فیلم ایرانی برنده خرس طلایی چه نوشتند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید