تماشای شفق قطبی در روسیه، تصویری که هرگز فراموش نخواهید کرد!

به گزارش فروش برتر، بسیاری از انسان ها آرزوی دیدن شفق قطبی را دارند ولی این شانس نصیب بسیاری از آنها نمی شود. تماشای پایکوبییدن بی وقفه نورهای زیبا و خوش رنگ و لعاب که با شکل های گوناگون و خیره کننده هر بیننده ای را مسحور می کنند چیزی نیست که کسی بتواند از دیدنش صرف نظر کند.

تماشای شفق قطبی در روسیه، تصویری که هرگز فراموش نخواهید کرد!

یکی از دلایلی که باعث می شود دیدن این پدیده جذاب تبدیل به رویایی دور از دسترس برای بسکمک از افراد باشد این است که پدیده شفق قطبی در روسیه، ایسلند، گریلند، آلاسکا و تعداد انگشت شماری منطقه دیگر قابل مشاهده است. اغلب این مقصدهای گردشگری به اندازه ای از کشور ما دور هستند که سفر به آنها نیاز به هزینه ای بسیار بالا دارد. مانعی که باعث می شود بسکمک از کسانی که علاقه زیادی به دیدن پدیده سپیده قطبی دارند، از دیدن آن صرف نظر کنند. البته برای کسانی که در ایران زندگی می کنند، با توجه به نزدیک بودن کشورمان با روسیه، امکان دیدن شفق قطبی در این کشور پهناور با هزینه ای معقول و طی کردن فاصله ای نه چندان طولانی وجود دارد.

این پدیده جوی که درباره دلیل وجود آن نظریه های فراوانی وجود دارد، تنها در شمال دایره قطبی دیده می شود. منطقه ای که بسیار سرد و دارای شب های طولانی است. اما این پدیده نادر، با شکل های گوناگون و تلفیق رنگ های قرمز و سبز و آبی آنقدر جذاب است که این موانع قابل چشم پوشی هستند. شفق قطبی شمالی تنها در هشت کشور قابل مشاهده است. بین این هشت کشور، روسیه مرز طولانی تری با دایره قطبی دارد و این یعنی نقاط مختلفی در این کشور وجود دارند که می توان مشاهده این پدیده را در آنها تجربه کرد.

در این مقاله به معرفی بهترین مکان ها برای مشاهده پدیده شفق قطبی در روسیه می پردازیم و توضیح مختصری برای علاقمندان به مشاهده این جاذبه اعجاب انگیز کره زمین خواهیم داد. پس از خواندن این مقاله مجله گردشگری خبرنگاران، اطلاعاتی از بهترین جاهای کشور روسیه برای دیدن پدیده سپیده قطبی و نحوه رسیدن به آنها به دست خواهید آورد.

بهترین نقاط برای دیدن شفق قطبی در روسیه

کشور پهناور روسیه یکی از جذابترین مقاصد توریستی جهان به شمار می رود. جاذبه های گردشگری مختلف این کشور به اندازه ای متنوع است که کمتر کسی را می توان یافت که روسیه را در لیست سفرهای آینده اش نداشته باشد، حتی اگر پیش از این هم از این کشور دیدن کرده است.

مرز طولانی روسیه با قطب شمال که بیشترین میزان در میان کشورهای جهان است، آن را به مقصدی ایده آل برای کسانی تبدیل کرده که تمایل به دیدن جاذبه های قطبی دارند. خوشبختانه گزینه های متعددی برای تماشای شفق قطبی در روسیه وجود دارد. به این ترتیب می توانید بسته به زمان سفر، هزینه اقامت و مسافت و همچنین بودجه تان، یکی از این نقاط متعدد را انتخاب کرده، پس از رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما، سفر فراموش نشدنی خود برای دیدن یکی از جذابترین پدیده های طبیعت را آغاز کنید.

مورمانسک در شبه جزیره کولا

این شهر دیدنی که در شمال غربی روسیه قرار گرفته است، یکی از مقصدهای اصلی برای کسانی است که تصمیم به دیدن سپیده قطبی دارند. با جمعیتی حدود 300 هزار نفر، اینجا بهترین مقصد دیدن شفق قطبی برای کسانی است که تمایل چندانی به ماجراجویی ندارند و به دنبال مقصدی شهری با امکاناتی فوق العاده هستند.

در مورمانسک زیبا خبر چندانی از ماجراجویی و تجربه های عجیب و غریب نیست. در محیطی کاملا شهری به تماشای این پدیده می پردازید در حالی که همه چیز از پیش آماده است و امکانات به طور کامل در دسترس شما است.

مورمانسک در منتهی الیه شمال غرب روسیه واقع شده است، جایی نزدیک به مرز فنلاند. این موقعیت جذاب یعنی شما می توانید پس از دیدن این پدیده کم نظیر برنامه سفر خود را به سمت اسکاندیناوی زیبا و کشورهای فنلاند، نروژ، سوئد و حتی دانمارک ادامه دهید.

یکی از مهمترین مزایای شهر مورمانسک پوشش خوب آن از نظر حمل و نقل است. فرودگاه این شهر پروازهایی منظم از سمت مسکو و سنت پترزبورگ دارد، به این ترتیب در زمانی کمتر از دو ساعت می توانید از پایتخت جذاب روسیه به مورمانسک برسید. همچنین قطارهایی تندرو از سنت پترزبورگ به ایستگاه مورمانسک می آیند که گزینه ای جذاب برای کسانی به حساب می آید که از دیدن منظره ها در طول جهت لذت می برند.

آرکانگلسک

تماشای پایکوبی آسمان در آرکانگلسک یکی از جذابترین کارهای ممکن است. در حقیقت در این منطقه شما امکان این را دارید که انتخاب کنید آیا تمایل دارید در منطقه ای شهری به تماشای شفق شمالی بنشینید یا تمایل شما این است که در بکرترین نقاط طبیعت این صحنه را تجربه کنید.

نکته مهم این است که در مناطق دور اقتاده تر طبیعت آرکانگلسک، تصویری که مشاهده خواهید کرد بسیار دیدنی تر و جذاب تر است. همچنین تجربه یک سفر ماجراجویانه به دل طبیعت سرد و دیدنی روسیه برای رسیدن به یک دید خاص، قطعا برای کسانی که اهل ماجراجویی هستند جذاب است.

از سوی دیگر ممکن است شما تمایل داشته باشید مانند مورمانسک به امکانات شهری دسترسی بهتری داشته باشید. در این صورت کافی است در مناطق شهری باقی بمانید و از دیدن منظره پیش رو لذت ببرید.

آرکانگلسک فاصله ای دو ساعته با مسکو دارد. البته این در صورتی است که از هواپیما بهره ببرید. در صورتی که می خواهید از قطار به عنوان وسیله حمل و نقل بهره ببرید، باید در برنامه سفر خود سفری به طول 22 ساعت را در نظر بگیرید. این سفر هزینه ای کمتر از پرواز دارد و بدون شک مناظری که در جهت خواهید دید ارزش زمان از دست رفته را خواهد داشت.

ناریان مار

این منطقه دور افتاده که در سیبری واقع شده است، ممکن است در ابتدا شما را به تردید بیاندازد. این که آیا ریسک سفر به منطقه ای دور افتاده در قلب سیبری را که پشت کوه های اورال واقع شده است را بپذیرید یا خیر؟

شاید دانستن این نکته که ناریان مار یکی از جذابترین نقاط جهان برای دیدن شفق قطبی است بتواند به تصمیم دریافت شما کمک کند. طبیعت خاص ای منطقه و منظره های دیدنی آن در کنار تصویر فوق العاده شفق قطبی چیزی است که هیچ رقیبی برای آن قابل تصور نیست.

اگر ریسک را بپذیرید و به این سفر بروید، منظره های دیدنی، حیات وحش بی نظیر و یک سفر تکرار نشدنی پاداش انتخاب شما خواهد بود. چیزی که کمتر کسی از دوستانتان تجربه خواهد کرد.

خبر خوب درباره ناریان مار این است که سفری از مسکو به این مقصد تنها در حدود 3 ساعت طول خواهد کشید. نیاز به انتظار زیادی برای تجربه بی نظیرتان نخواهید داشت.

نوایا زملیا و منظره شفق قطبی در روسیه

نوایا زملیای زیبا را بهترین مکان برای دیدن شفق قطبی در روسیه می دانند. رصد پدیده کم نظیر شفق قطبی بر فراز دریای یخ زده قطب آنچنان رویایی است که هرکسی را به تحسین وادار می کند.

این جزیره اسرارآمیز که در شمال شرقی روسیه قرار گرفته است، سکونتگاه ونه های خاصی از حیوانات نیز به شمار می آید. دیدن گوزن سرخ و روباه قطبی در کنار گونه های خاص دیگر، هر بیننده ای را مسحور خود خواهد کرد. شب قطب را در اینجا ببینید و شک نداشته باشید که هرگز از خاطرتان نخواهد رفت.

البته هنگام انتخاب این جزیره جذاب به عنوان مقصد خود، در نظر داشته باشید که بازدید از این منطقه نیاز به مجوز قانونی خاصی دارد که دریافت آن کار چندان راحتی نیست.

شبه جزیره تایمیر

این شبه جزیره جایی است که هرکسی قادر به انتخاب آن نیست. دمایی که به طور میانگین بین منفی 40 درجه تا منفی 60 درجه زیر صفر است و شبی به طول 285 شبانه روز، چیزی نیست که هر ماجراجویی تمایل به انتخاب آن داشته باشد. بی دلیل نیست که شبه جزیره تایمیر را لبه سرد می نامند.

البته در صورت انتخاب این شبه جزیره به عنوان مقصدتان، پاداش خوبی را در انتظار خود خواهید یافت. رنگ ها و طرح هایی که متفاوت از تمام دیگر مناطق جهان هستند. نور بی نظیر سفید رنگ در شفق های قطبی شبه جزیره تایمیر قابل مشاهده است. چیزی که هر بیننده ای را جادو خواهد کرد.

برای رسیدن به شبه جزیره تایمیر، کافی است پروازی 4 ساعته از مسکو به فرودگاه شهر نوریلسک داشته باشید. بهترین منظره ها البته کمی دورتر هستند. از شهر نوریلسک باید سفری کوتاه با ماشین به یکی از روستاهای دیکسون، ایگارکا و یا خاتانگا داشته باشید و شگفتی را در یکی از این روستاها به تماشا بنشینید.

سالکارد بهترین منطقه برای تماشای شفق قطبی در روسیه

سالکارد شهری عجیب است که باید به دیدن آن رفت. اینجا تنها شهر واقعی در جهان است که در شمال دایره قطبی قرار گرفته است. فرهنگ خاصی در این منطقه وجود دارد که تجربه کردن آن در هیچ جای دیگر جهان ممکن نیست.

ساکنین این منطقه قومی خاص به نام سامویدها هستند. قبیله هایی شبیه به لاپ های اسکاندیناوی که کار اصلی آنها پرورش گوزن است. علاوه بر تماشای شفق قطبی در سالکارد، دیدن فرهنگ و آداب و رسوم ساموید ها از دلایل جذابی است که باعث می شود بسکمک از افراد این شهر را برای سفر انتخاب کنند.

برای سفر به سالکارد باید پروازی مستقیم از مسکو داشته باشید. این سفر 2 ساعت طول خواهد کشید. البته امکان سفر با قطار نیز برای شما وجود دارد. در این صورت باید برای سفری 45 ساعته برنامه ریز کنید. چیزی که ممکن است برای بسکمک از افراد خسته کننده باشد.

در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران به معرفی بهترین نقاط برای مشاهده پدیده جوی شفق قطبی در روسیه پرداختیم. نقاطی که اغلب با پروازی چند ساعته در دسترس هستند. با توجه به قرار دریافت تمام این نقاط در مناطق قطبی، تفاوت چندانی برای زمان سفر وجود ندارد. شما می توانید در اکثر مواقع سال شفق قطبی را در هریک از این مناطق ببینید.

نکته مهم این است که پوشش گیاهی، نوع امکانات، گونه های حیات وحش و حتی شکل و رنگ شفق قطبی در هرکدام از این مناطق با دیگری متفاوت است. بهتر است پیش از انتخاب هر کدام از این نقاط تحقیقی کامل داشته باشید تا تجربه ای جذاب را برای خود به وجود آورید.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 203

به "تماشای شفق قطبی در روسیه، تصویری که هرگز فراموش نخواهید کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشای شفق قطبی در روسیه، تصویری که هرگز فراموش نخواهید کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید