بلای وحشتناکی که بعد از فریاد زدن سرتان می آید

به گزارش فروش برتر، فریاد زدن یکی از راه های بروز عصبانیت است که باید کنترل گردد، زیرا داد زدن عوارض خطرناکی دارد.

بلای وحشتناکی که بعد از فریاد زدن سرتان می آید

با این که عصبانیت حالتی فکری است که برای بقای ما ضروری می باشد، اما اغلب زمانی که استرسمان افزایش می یابد، از کنترل خارج می گردد.

عصبانیت می تواند علائم فیزیکی زیادی داشته باشد که ما متوجه آن نمی شویم مگر زمانی که کاملا پیشرفت نموده باشند.

شاید متوجه شده باشید؛ هر بار که صدای تان را بالا می برید و بحث شدیدی دارید، ضربان قلب تان افزایش می یابد. این بدان معنی است که فشار خون شما هم بالا می رود و به همین علت است که عصبانی به نظر می رسید و گونه ها و رگ های تان قرمز می شوند.

از طرفی هم سنگین تر و سریع تر نفس می کشید تا اکسیژن و مواد مغذی به اندام های اصلی شما منتقل گردد. در بعضی موارد هم ممکن است متوجه شوید که دست ها و پا های تان سردتر از حد معمول هستند.

محققان دریافته اند که حتی یادآوری بحث های شدیدی که در گذشته داشته اید هم، سیستمم ایمنی شما را به مدت 6 ساعت تضعیف می نماید. این مورد به ویژه برای افرادی که معمولا آرام هستند و خیلی عصبانی نمی شوند هم صادق است. افرادی که خیلی راحت عصبانی می شوند ممکن است متوجه شوند که بیشتر بیمار می شوند و سیستم ایمنی شان ضعیف تر است.

وقتی که عصبانی می شویم، مواد شیمیایی مربوط به استرس به مغز و بدن ما سرازیر می شوند و مدام تغییراتی را در متابولیسم ما ایجاد می نمایند. به همین علت هم افرادی که مسائل مرتبط با خشم شان درمان نشده، ممکن است از سر درد، اضطراب، بی خوابی و حتی مسائل گوارشی رنج ببرند.

مسائل پوستی مثل اگزما هم ممکن است در مواقع عصبانیت شدید ظاهر گردد و در نتیجه این افراد در معرض خطر سکته مغزی یا حمله قلبی قرار دارند.

این تنها ضربه فیزیکی به سر نیست که حافظه را تحت الشعاع قرار می دهد، فریاد زدن هم مثل هر ضربه دیگری می تواند روی این بخش از مغز تأثیر بگذارد. بعد از انتها مشاجره، ممکن است یک یا هر دو طرف چیز ها را به شکلی متفاوت به یاد بیاورید یا چیز های خاصی را کاملا فراموش کنید.

فریاد زدن نه تنها برای کسانی که این کار را انجام می دهند، بلکه برای کسانی که منفعل هستند هم مضر است. این آسیب می تواند از سنین پایین آغاز گردد.

فریاد زدن بر سر بچه ها می تواند به طرق مختلف به آن ها آسیب برساند که بعضی از آن ها عبارتند از:

مسائل رفتاری آن ها بدترمی گردد. بعضی از تحقیقات نشان می دهد والدینی که زیاد سر بچه ها نوجوان شان فریاد می زنند، در سال بعدی زندگی شان متوجه رفتار بدتری از سوی آن ها می شوند.

رشد مغزی آن ها تغییر می نماید. به نظر می رسد افرادی که در دوران کودکی بر سرشان فریاد زده شده، در بخش هایی از مغز که صدا و زبان پردازش می گردد، ساختار متفاوتی دارند.

درد های مزمن همیشگی دارند. بعضی از مسائلی که ممکن است تا آخر عمر با آن دست به گریبان باشند درد کمر و گردن، سر درد و حتی آرتروز است.

تحقیقات نشان می دهد که ما در حین مشاجره فریاد می زنیم، زیرا نسبت به حقمان مطمئنیم، اما شک داریم که حرفمان شنیده می گردد یا خیر. مردم به ندرت با فریاد زدن، قطع صحبت دیگران و نادرست تلقی کردن ادعا های طرف مقابل در بحث برنده می شوند. استدلال و حفظ آرامش تنها راهی است که می توانید با آن نظرتان را ابراز و در نهایت طرف مقابل را متقاعد کنید.

مراحل خاصی وجود دارد که ممکن است به شما یاری کند تا خشمتان را کنترل کنید و یک مکالمه سالم و بدون داد و فریاد داشته باشید:

این توصیه ساده ای است که بار ها و بار ها در بخش های قبلی به آن و اثرات مثبتش اشاره نموده ایم. کافیست امتحان کنید و نتیجه را ببینید.

به این ترتیب شما قادر خواهید بود هر چیزی که آزارتان می دهد را به شیوه ای سالم و منطقی بیان کنید. در این صورت احتمال این که طرف مقابل به شما احترام بگذارد و صدای تان را بشنود خیلی بیشتر است.

سعی کنید منطقی فکر کنید و برای هر مسئله ای که هست راه چاره پیدا کنید. با همه چیز می توان کنار آمد به شرطی که فکر تان را درگیر آن کنید.

بخشش افراد می تواند شما را از عصبانیت و استرسی که هنگام مشاجره با آن ها درگیرش شده اید، رها کند.

رویارویی با موقعیت های استرس زا با شوخ طبعی به کاهش خشم شما یاری می نماید و باعث می گردد که مسائل زندگی تان را بهتر حل کنید.

نفس عمیق، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش و تکرار کلمات آرام بخش می تواند عصبانیت شما را هنگام تنش کاهش دهد.

اگر می بینید که هیچ چیز یاریی نمی نماید و نمی توانید به تنهایی خودتان را کنترل کنید، می توانید به یک متخصص مراجعه کنید.

منبع: بهترین ها

منبع: فرادید
انتشار: 26 آذر 1401 بروزرسانی: 26 آذر 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1951

به "بلای وحشتناکی که بعد از فریاد زدن سرتان می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلای وحشتناکی که بعد از فریاد زدن سرتان می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید