بردسکن قطب مس شرق کشور است

به گزارش فروش برتر، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بردسکن گفت: وجود بزرگ ترین کارخانه کنسانتره مس خراسان رضوی در منطقه دهان قلعه بردسکن موجب شده این شهرستان به قطب و پایتخت مس شرق کشور تبدیل گردد.

بردسکن قطب مس شرق کشور است

شهرام طلوع فکور در گفت وگو با خبرنگاران مطرح نمود: اکنون بردسکن دارای 33 واحد معدنی دارای پروانه بهره برداری است که مهم ترین آن ها شامل معادن مس، طلا و آهن می گردد.

وی اظهار کرد: شهرستان بردسکن به لحاظ ماده معدنی 19 میلیون تن ذخیره در حوزه مس، طلا، سنگ آهن و گچ دارد و مساحت برداشت آن در سطح شهرستان 590 کیلومتر مربع است.

طلوع فکور اضافه نمود: معادن این شهرستان به لحاظ موقعیت برای سرمایه گذاران بهشت است، اکنون در کل استان خراسان رضوی 6 معدن طلا داریم که دو معدن آن در بردسکن قرار دارند، برای احداث کارخانه در یکی از واحدهای معدن طلا 130 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که تا یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین بیان نمود: در معدن مس 9 کارخانه داریم که کار فرآوری را در منطقه انجام می دهند، همچنین دو معدن آهن فعالیت دارند که اکنون کارخانه های فرآوری آن ها نیز فعال شده اند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بردسکن گفت: تاکنون بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در معادن شهرستان بردسکن سرمایه گذاری شده که 80 درصد آن مربوط به بخش خصوصی است.

وی مطرح نمود: وجود معادن بسیار، به خصوص صنایع معدنی و همچنین معادن مس بردسکن موجب شده موقعیت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران به وجود بیاید، اکنون بیشتر معادن در منطقه انابد و شهرآباد هستند.

او در ادامه در مورد وجود بزرگ ترین کارخانه کنسانتره مس خراسان رضوی و شرق کشور که در منطقه دهان قلعه بردسکن واقع شده است، اضافه نمود: این کارخانه با ظرفیت اسمی فراوری سالانه بیش از 11 هزار تن کنسانتره مس و استخراج سالانه 100 هزار تن بزرگ ترین کارخانه کنسانتره مس توسط بخش خصوصی در خراسان رضوی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بردسکن بیان نمود: وسعت اکتشافی این معدن مس 50 کیلومتر مربع، ذخیره معدنی مورد بهره برداری 6 میلیون تن و ذخیره شناسایی شده آن 20 میلیون تن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 376

به "بردسکن قطب مس شرق کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بردسکن قطب مس شرق کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید