باندی پور، یکی از بزرگ ترین پارک های ملی جنوب هند

به گزارش فروش برتر، پارک ملی باندی پور در هند

هند کشور رنگ ها و فرهنگ ها که همه آن را با جاذبه هایی مثل تاج محل می شناسند به غیر از بناهای تاریخی خیره کننده، حیات وحش و پارک های ملی زیادی را هم در خود جای داده که آن را تبدیل به یکی از مقاصد پرطرفدار طبیعت دوستان نموده است. پارک ملی باندی پور (Bandipur National Park) یکی از پارک های ملی این کشور است که زمانی جنگل شخصی ماهاراجا پادشاه شهر میسور برای شکار بود و شاید در آن موقع هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که یک همچین جنگل شخصی ای روزی تبدیل به یکی از برترین پارک های ملی هند گردد. در اینجا زیبایی طبیعی منحصربفردی را می بینید که حسابی روح طبیعت دوستتان را راضی می نماید و به هر طرف که نگاه کنید طبیعتی زیبا در مقابل چشمانتان به نمایش در می آید. اینجا جایی است که تماشا گردش حیوانات دوست داشتنی ای مثل آهو و فیل در میان طبیعت بکر از منظره ها همیشگی ای است که با آن روبرو می شوید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا با پارک ملی باندی پور بیشتر آشنا شوید.

باندی پور، یکی از بزرگ ترین پارک های ملی جنوب هند

پارک ملی باندی پور برترین پارک ملی استان کارناتاکا در جنوب هند است و حیات وحش متنوع و درختانش آن را زبانزد طبیعت دوستان نموده است. اینجا با مساحت 874 کیلومتر مربع یکی از برترین پارک های ملی هند است که هدف خود را روی حفاظت از گونه های در معرض خطر مثل ببر و فیل گذاشته و بعلاوه با حفاظت از درختانی مثل صندل، استفاده بیش از حد از چوب آن ها را محدود نموده است. پارک در 80 کیلومتری شهر میسور در راستا شهر کوچک اوتی واقع شده است و با آب و هوای گرم و ملایمش در طول سال که دمایی بین 24 تا 28 درجه سانتی گراد دارد مورد علاقه گردشگران برای تورهای حیات وحش است.

در اینجا خبری از بارندگی های موسمی شدید نیست و فصل بارندگی اش از خرداد تا شهریور است. بارندگی های این ماه ها از این پارک، طبیعتی سرسبز و با طراوت می سازند که لذت تماشای چشم انداز ها را برایتان دوچندان می نمایند. گردشگران به این پارک ملی می آیند تا چند روزی را در دل طبیعت بکر و بینظیر هند کمپ بزنند و با تورهای سافاری حیواناتی را از نزدیک ببینید که نمونه برخی از آن ها در جاهای دیگر پیدا نمی گردد. همین حیات وحش متنوع و جنگل هایی با درختان سربه فلک کشیده است که هند را در شمار مقاصدی برای طبیعت گردی قرار داده است.

تاریخچه پارک ملی بلندی پور

منطقه حفاظت شده باندی پور در سال 1931 به وسیله ماهاراجا پادشاه میسور تاسیس شد. در آن موقع فقط 90 کیلومتر مربع از این ناحیه استفاده می شد و اسمش هم پارک حیات وحش ونوگوپالا گذاشتند. در سال 1973، حدود 80 کیلومتر مربع دیگر به این پارک اضافه شد و مسئولان با توجه به در خطر بودن گونه ببرهای این منطقه تصمیم گرفتند که اینجا را به حفاظتگاه ببر تبدیل نمایند، ببرهایی که تماشای آن ها یکی از دلایل اصلی حیوان دوستان برای سافاری در این پارک بینظیر است. چند سال بعد پارک باندی پور با دیگر پارک های اطراف یکی شد و بزرگ ترین منطقه محافظت شده حیات وحش در این ناحیه را به وجود آورد.

حیات وحش در باندی پور

در اینجا بیش از 100 گونه از پستانداران شامل ببر، فیل، پلنگ، گاومیش هندی، گوزن خالدار، گوزن سمبر، خرس تبل، سگ وحشی، خدنگ، انواع خاصی از میمون ها و … زندگی می نمایند. به غیر از پستانداران متنوع حدود 350 گونه از پرندگان هم این پارک را برای زندگی انتخاب نموده اند، پرندگانی که با چهچه زدن و آوازهایشان زیبایی این پارک را صد چندان نموده اند و طبیعتی بهشتی را ساخته اند.

گونه های گیاهی باندی پور

این پارک پر از درختانی است که از چوب آن ها استفاده می گردد هر چند که همانطور که گفتیم پارک اجازه نمی دهد از آن ها استفاده بی از حد گردد. درختان ساج، صندل، بلوط ابریشمی از نظر تجاری اهمیت زیادی دارند. گونه های تماشایی زیادی مثل درخت فلوس از درختان منحصربفرد پارک است.

جاذبه های گردشگری نزدیک پارک

وایاناند (Wayanand): جالب توجه ترین منطقه نزدیک باندی پور که به شالیزارهای سرسبزش معروف است. اینجا در کنار منطقه ها محافظت شده طبیعی جاهای زیادی هم برای خرید محصولات تجاری دارد.

میسور (Mysore): دومین شهر بزرگ استان کارناتاکا با قصرهای بیشمارش مرکز فرهنگی این استان به شمار می رود. اینجا جایی است که علاقمندان به معماری باید حتما از آن تماشا نمایند. مهمترین جاذبه میسور قصر میسور است که برترین زمان بازدید از آن در هنگام شب است وقتی که همه جای این قصر با چراغ ها و لامپ های نورانی روشن می گردد.

اوتی (Ooty): پاتیتخت منطقه نیلگیریس پر از تپه های زیباست از همان جاهای خوش چشم انداز که می گردد تابستان ها و آخرهفته ها برای پیکنیک کردن به آنجا رفت.

کابینی (Kabini): رودخانه زیبای کابینی، این ناحیه را تبدیل به یکی از دلپذیرترین مقاصد اطراف پارک ملی نموده است. اینجا آنقدر سرسبز است که به آن جنگل کابینی می گویند و در آن انواعی از درختان همواره سبز، برگریز و استوایی وجود دارد. کابینی برترین جا برای کسانی است که عاشق گشت و گذار در طبیعت بکر هستند تا روحشان تازه گردد.

چگونه به باندی پور برویم؟

با هواپیما: نزدیک ترین فرودگاه به این پارک ملی در شهر بنگلور واقع شده است که در فاصله 220 کیلومتری است.

با قطار: میسور نزدیک ترین ایستگاه راه آهن به این پارک را دارد و در فاصله 80 کیلومتری قرار گرفته است.

از راه جاده: پارک درفاصله 220 کیلومتری بنگلور، 80 کیلومتری میسور و 80 کیلومتری اوتی واقع شده است.

هتل های پارک ملی باندی پور

در این پارک ملی گزینه های مختلفی برای اقامت وجود دارد تا تجربه حیات وحش را برایتان لذت بخش تر و راحت تر کند. هتل های این پارک طوری طراحی شدند که با نیازها و اولویت های شما در یک حفاظتگاه حیات وحش جور در بیایند. در اینجا کلبه ها و خوابگاه هایی برای کسانی که عاشق ماندن در طبیعت هستند وجود دارد که باید از قبل آن ها را رزرو کنید. اگر می خواهید در مکان های باز اقامت کنید هم جاهای برای کمپ هست که بیشتر گردشگران از آن ها استفاده می نمایند.

منبع: tourmyindia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1756

به "باندی پور، یکی از بزرگ ترین پارک های ملی جنوب هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باندی پور، یکی از بزرگ ترین پارک های ملی جنوب هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید