اگر پول داشته باشیم پروژکتور بخریم یا تلویزیون؟

به گزارش فروش برتر، انتخاب بین پروژکتور و تلویزیون خیلی کار راحتی نیست.

اگر پول داشته باشیم پروژکتور بخریم یا تلویزیون؟

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام تهران پروژکتور، خیلی از مردم پیش فرض ذهنی شان این است که حتما باید تلویزیون داشته باشند تا بتوانند شوهای مورد علاقه شان را نگاه نمایند.

انگار که تلویزیون آن چیزی است که باید باشد و پروژکتور (تازه اصلا اگر کسی به آن فکر کند) فقط به کار ارائه های دانشگاهی و تجاری می آید. ولی به نظر ما این خیلی بی انصافی است.

چون راستش را بخواهید تفاوت پروژکتور با تلویزیون شاید خیلی هم چشم گیر نباشد. حتی پروژکتورها بعضا قیمت های خیلی مناسب تری دارند، دسترس پذیرتر هستند و خلاصه اگر از تلویزیون ها بیشتر نباشند، کمتر نیستند. ولی خب انتخاب هر کدام از آن ها به خودتان بستگی دارد.

ما در این متن تفاوت پروژکتور با تلویزیون را آنالیز می کنیم تا به شما یاری کنیم اگر بر سر دو راهی برای خرید پروژکتور یا تلویزیون مانده اید، بتوانید با آسودگی و اطلاعات بیشتری تصمیم بگیرید. برای مشاهده تصویر و اطلاعات فنی با جزئیات کامل، می توانید سری به فروشگاه اینترنتی تهران پروژکتور بزنید.

عجیب ولی واقعی - تلویزیون گرانتر از پروژکتور!

یک تفاوت پروژکتور با تلویزیون که اصلا هم چیز کمی نیست، هزینه ای است که باید صرف خرید هر کدام کنید. در کل پروژکتورها به لحاظ مالی مقرون به صرفه تر هستند؛ دست کم به لحاظ اندازه ابعاد پرده نمایش.

می توانید با زیر 1000 دلار سرمایه، یک پروژکتور HD با صفحه نمایش 100 اینچی بخرید؛ در حالی که تلویزیون 80 اینچی حداقل 1500 دلار قیمت دارد؛ تازه اگر بیش از این نباشد.

اندازه صفحه نمایشگر هر چه که باشد معمولا نقطه آغاز خیلی از خریداران است و بعد همه چیز در شعاع قیمت قرار می گیرد؛ مثل تکنولوژی OLED در تلویزیون ها و لیزرها در پروژکتورهای HD.

کنتراست پروژکتور نسبت به تلویزیون کمتر است

پروژکتورها می توانند نرخ کنتراست بسیار بالایی داشته باشند (مثلا مدل UHD60 اوپتما نرخ کنتراست 1000000:1 دارد). مسئله این است که کنتراست هم بخشی از محصول روشنایی خوب است. همان طور که گفته شد، پروژکتور کنتراست را ضعیف نموده و از بین می برد؛ مگر اینکه اتاق تاریکی داشته باشید.

تلویزیون ها انقدر روشنایی دارند که از پس محیط بربیایند. اگر هم به دنبال یک مدل OLED هستید، بخاطر تکنولوژی صفحه، کنتراست بی نهایت خواهید داشت.

اگر کنتراست برایتان مهم است یا اینکه ممکن است در هر جایی جز یک اتاق سینمایی تاریک به تماشا بنشینید، تلویزیون بهترین انتخاب موجود برای شماست. باید اعتراف کنیم تفاوت پروژکتور و تلویزیون در این زمینه خیلی خیلی زیاد است.

روشنایی تلویزیون از پروژکتور بیشتر است

روشنایی مهم است؛ چرا که هر چقدر نور صفحه کمتر باشد، برای اینکه تصویر روشن بماند، باید اتاق تاریک تر باشد. بیشتر پروژکتورها برای اینکه بتوانند تصاویر زنده فراوری نمایند، به یک اتاق تاریک احتیاج دارند؛ به فکر یک اتاق رسانه یا سینمای خانگی مخصوص باشید.

پروژکتورها آنقدر نور ندارند که بتوانند با یک اتاق پذیرایی پر نور و گل وگشاد رقابت نمایند؛ اگر هم بتوانند چندان دندان گیر نیست. بنابراین یک تفاوت پروژکتور و تلویزیون در میزان روشنایی است.

اما از سوی دیگر تلویزیون ها روشنایی کافی دارند؛ مخصوصا تلویزیون های مدرن LED. حالا البته همواره روشن بودن هم خوب نیست. اگر اتاقتان تاریک است (مثلا یک اتاق مخصوص سینما دارید)، نور کمی که پروژکتور دارد ممکن است بیشتر به کارتان بیاید.

اما عموما سهولت استفاده و چندمنظوره بودن تلویزیون آن را جلو می اندازد. تفاوت پروژکتور و تلویزیون در خصوص روشنایی واقعا چشم گیر است؛ بویژه وقتی صحبت از پروژکتور 4K به میان باشد.

آخر کدام را بخریم؟

با اینکه تلویزیون ها، در چند زمینه از پروژکتورها امتیاز بیشتری گرفتند اما همچنان رقابت نزدیک است. در آخر، اینکه چه چیزی برای شما بهتر باشد، به خودتان برمی شود و برنامه ای که برای استفاده از آن دارید. ولی خب این حق شماست که آن ها را دقیق بشناسید و آگاهانه انتخاب کنید.

برای مشاهده و مقایسه انواع ویدئو پروژکتورها سری به فروشگاه تهران پروژکتور بزنید. اگر هم احتیاج به مشاوره فنی داشتید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1142

به "اگر پول داشته باشیم پروژکتور بخریم یا تلویزیون؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر پول داشته باشیم پروژکتور بخریم یا تلویزیون؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید