ادامه محدودیت تردد و شلوغی سواحل شمالی، ویلا در گیلان شبی 300 هزار تا 6 میلیون تومان اجاره می رود

به گزارش فروش برتر، علی ربیعی، سخنگوی دولت از تعطیلی 6 روزه تمامی ادارات استان های تهران و البرز اطلاع داد و گفت: بنابر به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رییس جمهور تمامی ادارات استانهای تهران و البرز از سه شنبه این هفته (فردا) تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

ادامه محدودیت تردد و شلوغی سواحل شمالی، ویلا در گیلان شبی 300 هزار تا 6 میلیون تومان اجاره می رود

جهت دریافت خدمات نقشه کشی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

بنابر این مصوبه تردد از این استان ها ممنوع بوده و در صورت رعایت نکردن علاوه بر جریمه، خودرو هم از مسیرها بازگردانده خواهند شد. موضوع استمرار ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی براساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها ادامه داشته و براساس شرایط شهرها اطلاع رسانی خواهد شد.

این تعطیلی 6 روزه شرایط را برای سفر به استان های شمالی مهیا نموده است. از آنجایی که بیشترین مسافران استان های شمالی را ساکنان تهران و کرج دربرمی گیرند، بیم آن می رود که این تعطیلی فرصت مناسبی برای سفر تابستانه تهرانی ها و کرجی ها به شمال کشور ایجاد کند.

هرچند مسئولان از محدودیت سفر بین استانی و ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی خبر می دهند اما اعمال سلیقه ای این محدودیت ها در تعطیلات گذشته با وجود ممنوعیت هایی که اسم و اجرا نشد، سبب شده تا عموم جامعه نسبت به عملی شدن یا نشدن این محدودیت ها تردید پیدا نمایند و به نوعی بار سنگین جریمه شدن را به جان بخرند و به سواحل شمالی بفرایند.

با وجود آن که مدتی است شهرهای شمالی کشور قرمز هستند و تردد به این استان ها با محدودیت همراه است اما همچنان جاده های منتهی به شمال کشور در آخر هفته ها با ترافیک سنگین همراه می گردد. سواحل مملو از مسافر می شوند و ویلاها و خانه های استیجاری با قیمت های هنگفت اجاره می فرایند.

حمیدرضا آذرپور، معاون جهانگردی استان گیلان با اشاره به شلوغی سواحل این استان، گفت: هرچند اجازه شنا داده نمی گردد اما استقبال از سواحل بالا است. از یکسو شرایط آب و هوا برای حضور در سواحل مناسب است و از دیگر سو مردم مایل هستند از سواحل استفاده نمایند. استفاده از دریا هم منوط به مراجعه به طرح های سالم سازی است که فعال هستند.

به گفته او، با توجه به دستورالعمل ستاد کرونا، مسیرهای ورودی به استان گیلان بسته است و ماشین هایی با پلاک غیر بومی امکان تردد ندارند. شاید همین امر سبب گردد که در تعطیلات پیش رو از حجم مسافران استان کاسته گردد و عده ای هم که می آیند جریمه را می پذیرند و سفر می نمایند.

آذرپور تاکید نمود: بر اساس پیغام های نیروی انتظامی، اعمال محدودیت ها سختگیرانه تر خواهد شد و احتمال بازگرداندن ماشین های با پلاک غیربومی علاوه بر جریمه هم وجود دارد. البته در آخر هفته گذشته هم با وجود محدودیت های اعلام شده، شاهد حضور مسافران در استان بودیم.

معاون جهانگردی استان گیلان درخصوص برگزاری تورهای جهانگردی هم گفت: شرایط استان قرمز است و به تبع آن اجازه برگزاری تور داده نمی گردد. اگر شهرستانی نارنجی باشد به آن مقصد اجازه برگزاری تور داده می گردد اما به مقاصدی مانند رشت که قرمز هستند، تور برگزار نمی گردد. البته این مهم هم منوط به تصمیم ستاد کروناست.

سفر و اجاره ویلا و ماشین

اردلان نعیمی، راهنمای جهانگردی استان گیلان هم درخصوص برگزاری تورهای گیلان گردی گفت: درحال حاضر ورود ممنوع اعلام شده و اجازه ورود به اتوبوس های جهانگردی داده نمی گردد. در ورودی رودبار بیش از گذشته محدودیت ها اعمال می گردد. حی ممکن است مردم محلی و شوراهای شهر در بعضی مراکز جلوی مسافران را بگیرند.

او ادامه داد: جریمه مسافران از زمان ورود به استان تا روزی که از استان خارج شوند ادامه دارد و می توان گفت علاوه بر جریمه ورود به استان، به ازای هر روز که در شهرهای قرمز و نارنجی هستند جریمه می شوند. با این وجود تعطیلات آخر هفته مسافران به این استان می آیند و دیگر جایی برای اقامت باقی نمی ماند چنانکه باید از قبل محل اقامت را رزرو کرد.

با این وجود جهانگردانی هستند که به صورت انفرادی سفر می نمایند و برای گشت و گذار در پی راهنمای جهانگرد هستند. نعیمی در این خصوص گفت: مسافران به صورت شخصی گاهی با اتومبیل شخصی و گاهی به وسیله راه های دسترسی از جمله اتوبوس های مسافرتی و تاکسی هایی که در خط رشت- تهران فعال هستند و حتا هوایی به گیلان سفر و ماشین و خانه را اجاره می نمایند. در این میان اجاره ویلا از شبی 300 هزار تومان تا 6 میلیون تومان است که بستگی به شرایط ویلا و امکاناتی که در اختیار مسافر می گذارد و منطقه آن دارد. ویلاهای لاکچری بخصوص آن هایی که به ساحل نزدیک هستند با استخر و سونا و اتاق های مستر شبی 6 میلیون تومان هستند. بیشتر این ویلاها سمت انزلی، زیباکنار و منطقه آزاد هستند. بعضی هم در نزدیکی جنگل هستند.

ایلنا نوشت، به گفته این راهنمای جهانگردی، بعضی از مسافران گیلان، ماشین با پلاک استان اجاره می نمایند تا بتوانند به راحتی تردد نمایند. اجاره ماشین هم بستگی به نوع ماشین دارد چنانکه تیبا و ساینا از روزی 500 هزار تومان تا لنکوروز روزی 4 میلیون تومان اجاره داده می گردد. راهنما هم روزانه حدود 600 تا 700 هزار تومان دریافت می نماید و اگر راهنما-راننده بخواهند هزینه آن ها از روزی یک میلیون تومان به بالا می گردد. از این نوع سفرها استقبال می گردد. البته در گذشته این نوع سفر بیشتر رونق داشت چراکه هزینه اجاره ها و دستمزد راهنمای جهانگردی کمتر بود. با این وجود این نوع سفرها همچنان رونق دارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1506

به "ادامه محدودیت تردد و شلوغی سواحل شمالی، ویلا در گیلان شبی 300 هزار تا 6 میلیون تومان اجاره می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه محدودیت تردد و شلوغی سواحل شمالی، ویلا در گیلان شبی 300 هزار تا 6 میلیون تومان اجاره می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید