شروع ساخت 12 جایگاه سوخت در این منطقه ها تهران ، بهره برداری تا آبان ماه

به گزارش فروش برتر، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه ظرف دو سال آینده باید 110 جایگاه سوخت کوچک مقیاس براساس تکلیفی که مصوبه شورای شهر تهران معین نموده ساخته گردد، از شروع عملیات اجرایی 12 جایگاه سوخت کوچک مقیاس اطلاع داد.

شروع ساخت 12 جایگاه سوخت در این منطقه ها تهران ، بهره برداری تا آبان ماه

به گزارش خبرنگاران، سعید بیگی در آیین شروع عملیات اجرایی ساخت جایگاه های سوخت کوچک مقیاس در محل شهرک والفجر تهران گفت: این جایگاه با سه پمپ و شش نازل عملیات اجرایی آن شروع شد و پیش بینی می کنیم ظرف مدت سه تا چهار ماه به بهره برداری برسد.

وی افزود: در فاز نخست 12 جایگاه که امروز به صورت همزمان عملیات اجرایی آن شروع می گردد در تهران ساخته خواهد شد و حدود پنج جایگاه نیز ایرادات جزئی داشت که پس از انجام اصلاحاتی این جایگاه ها نیز عملیات اجرایی شان شروع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در مورد نحوه مالکیت پمپ های بنزین کوچک مقیاس گفت: تمامی زمین این پایگاه ها متعلق به شهرداری است و سرمایه گذار ساخت آن را انجام می دهد و پس از ساخت 9 تا 11 سال بهره برداری را انجام می دهند و پس از آن مالکیت پمپ بنزین در اختیار شهرداری تهران قرار می گیرد.

به گفته مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران، در حال حاضر دو شرکت برای ساخت 20 جایگاه سوخت کوچک مقیاس برنده مزایده شده اند و امیدواریم پنج جایگاه دیگر در هفته آینده برای ساخت، مجوزهای لازم را اخذ و عملیات اجرایی را شروع کند.

وی تاکید نمود: این 20 جایگاه از میان 90 زمین معرفی شده با توجه به داشتن استانداردهای لازم و شرایط مورد احتیاج انتخاب شدند و 50 زمین دیگر نیز برای آنالیز به وزارت نفت معرفی شده است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با تاکید بر این که ظرف دو سال آینده باید 110 جایگاه سوخت کوچک مقیاس براساس تکلیفی که مصوبه شورای شهر تهران معین نموده ساخته گردد، افزود: برای شهرک های موجود در تهران به شهرداران منطقه ها اعلام نموده ایم که زمین های مناسب را معرفی نمایند تا در سال آینده نیز 60 جایگاه کوچک مقیاس از 110 جایگاه تکلیفی ساخته گردد. هزینه هر یک از این جایگاه ها وابسته به متراژ زمین و کارشناس رسمی دادگستری چیزی معادل چهار تا شش میلیارد تومان برآورد می گردد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر نازل بنزین در تهران میانه 9000 لیتر فروش بنزین دارد در حالی که این اندازه در اصفهان 5000 لیتر در روز است و این اختلاف یعنی شهروندان تهرانی بیشتر در صف انتظار برای سوخت گیری قرار می گیرند. احداث جایگاه های سوخت کوچک مقیاس براساس مطالعات برای احتیاجهای هر منطقه بوده، به شکلی که مثلا منطقه 12 به میزان مورد احتیاج جایگاه سوخت دارد و بیشتر منطقه های که جایگاه های سوخت کمتری دارند در اولویت قرار گرفته اند البته زمین های شناسایی شده نیز باید استانداردهای 16 گانه را به عنوان اولویت دوم حتما داشته باشند.

بیگی ادامه داد: امروز به صورت همزمان عملیات اجرایی ساخت جایگاه های سوخت کوچک مقیاس در منطقه ها 2 ،3 ،4 ،5 ، 8، 9، 11 ،15 ،16 ، 18 ، 20 و 21 شروع می گردد و ظرف حضور چهار ماه آینده این جایگاه ها به بهره برداری می رسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 تیر 1402 بروزرسانی: 7 تیر 1402 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 2038

به "شروع ساخت 12 جایگاه سوخت در این منطقه ها تهران ، بهره برداری تا آبان ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ساخت 12 جایگاه سوخت در این منطقه ها تهران ، بهره برداری تا آبان ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید