چطور برترین پیانو رو بخریم؟

به گزارش فروش برتر، یکی از سازهای پرکاربرد در نوازندگی و آهنگسازی پیانو است. بسیاری از افراد علاقه مند به نواختن این ساز هستند و تمایل به خرید آن دارند ؛ اما خرید این ساز مستلزم رعایت نکاتی است که در ادامه به آنالیز نکات مهم برای خرید انواع پیانو می پردازیم. ما همراه باشید.

چطور برترین پیانو رو بخریم؟

کدام پیانو را انتخاب کنیم؟

انتخاب های زیادی برای خرید پیانو در کرج وجود دارد .اگر مبتدی هستید ، اکیداً به شما توصیه می کنیم که با خرید پیانو دیجیتال آغاز کنید. در ابتدا احتیاجی به پیانوی واقعی برای نواختن ندارید ؛ زیرا پیانیست های مبتدی هنوز از صدای خوب آگاه نیستند. این طبیعی است ؛ زیرا تجربه با زمان و تجربه به دست می آید. در ابتدا با فراوری موسیقی لذت ببرید و برای آن احتیاجی به داشتن یک پیانوی با کیفیت بالا نیست.

ابتدا باید گوش دادن را یاد بگیرید. اگر چند سال دیگر تصمیم بگیرید که با خرید یک پیانو آکوستیک خود را سرگرم کنید ، لذت شما از تغییر پیانو دیجیتال به آکوستیک بیشتر خواهد بود. در واقع اگر قبلاً مدتی با مدل های دیجیتال نواخته باشید ، صدای یک پیانوی آکوستیک برایتان مجذوب کننده تر می گردد.

یک پیانوی خوب خریداری کنید

برای انتخاب درست پیانو ، به ترتیب اهمیت ، ویژگی های اصلی یک پیانو را که سالیان سال شما را همراهی می نماید ، لیست نموده ایم. شما برای خرید ساز در کرج باید به نکات زیر توجه نمایید:

لمس و فشردن کلیدها

این ویژگی تقریباً به میزان پارامتر صدا مهم است. نواختن پیانو احتیاج به لمسی دارد که با عملکرد پیانو مطابقت داشته باشد. با لمس از تفاوت های ظریف و حساسیت کلیدها آگاه می شوید.

تخته پدال

پیانو را با دستان مان می نوازیم ، البته با یاری پاها! پیانویی را انتخاب کنید که حداقل یک پدال داشته باشد ؛ پدال نگهدارنده. در پیانوها پدال نگهدارنده واقعا ضروری بوده و در عین حال برای زیبا به نظر رسیدن و ایجاد حس نواختن ضروری است.

تعداد کلیدها

به سراغ پیانویی بروید که در مجموع 88 کلید دارد. این تعداد کلیدهایی است که پیانوهای واقعی دارند. این ویژگی دست شما را در نوازندگی باز می گذارد.

پایه پیانو

پیانوهای دیجیتال را می توان با پایه و یا بدون پایه خریداری کرد. اگر پاها در آن قرار نگرفته باشند، معمولاً یک تکیه گاه خواهید داشت که شبیه یک پایه صلیب شکل است. به شما توصیه می کنیم به جای آن یک پیانوی مبله خریداری کنید.

ویژگی های اختیاری

وقتی با برگه لوازم جانبی یک پیانو روبرو می شوید ، ویژگی های زیادی پیدا می کنید و ممکن است در میان این همه اطلاعات کمی سردرگم شوید. به خاطر داشته باشید که ویژگی های بالا واقعاً مهم ترین هستند. در اینجا ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که ممکن است برای شما جالب باشد ؛

یک صفحه نمایش LCD

این ویژگی ضروری نیست ؛ اما انتخاب دقیق سرعت مترونوم در زمان احتیاج یا انتخاب سریع تر صدای سازهای موجود در داخل پیانو (اغلب ارگ ، هارپسیکورد ، زهی و …) بسیار کاربردی است.

ابعاد

میزان پیانو واقعاً تأثیری بر صدایی که فراوری می نماید ندارد ؛ اما دانستن ابعاد دقیق آن به شما این امکان را می دهد که ببینید آیا دقیقاً با جایی که می خواهید قرار دهید مطابقت دارد یا خیر.

خروجی MIDI

این ویژگی بیشتر برای نوازندگان با تجربه تر در نظر گرفته شده است که می خواهند با اتصال پیانو به رایانه خود موسیقی بسازند تا بتوانند موسیقی به یاری رایانه (MAO) انجام دهند. به عنوان مثال می تواند موسیقی الکترونیک یا موسیقی ارکسترال باشد. صفحه کلید خود را به رایانه خود متصل می کنید و با استفاده از یک ترتیب سنج صوتی می توانید آهنگ های خود را بسازید.

در نتیجه

سازهای کیبورد زیادی وجود دارد. اگر می خواهید پیانو بزنید، به پیانو احتیاج دارید نه کیبورد. سعی کنید تفاوت بین این دو اصطلاح را به خاطر بسپارید. اصطلاح پیانو به ابزاری اطلاق می گردد که تا حد امکان شبیه پیانوهای واقعی باشد. بنابراین به طور معمول دارای لمس وزنی ، حداقل 88 کلید و صدایی است که تا حد امکان پیانوهای آکوستیک را تقلید می نماید. برای انتخاب بهتر پیانوی آینده خود ، مهم ترین نکاتی را که در این مقاله به آن اشاره نموده ایم ، به خاطر بسپارید ؛

  • کیفیت صدا
  • کیفیت لمس کلیدها
  • دارای 88 کلید
  • پدال نگهدارنده
  • پایه پیانو
منبع: اتاق
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1964

به "چطور برترین پیانو رو بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور برترین پیانو رو بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید