نکاتی که باید درباره سفر به حرم امام رضا (ع) بدانید

به گزارش فروش برتر، ، مسافرپذیرترین شهر ایران است به طوری که برطبق آمار در تابستان سال 96، بیش از 11 میلیون و 42 هزار نفر به مشهد سفر نموده اند. برای بسیاری از مسافران مشهد نیز، به خصوص آن دسته که برای زیارت به این شهر سفر می نمایند، جالب است که درباره هزینه های سفر به این شهر بدانند. در این نوشته نکاتی را که باید درباره سفر به حرم امام رضا، بدانید، نوشته ایم.

نکاتی که باید درباره سفر به حرم امام رضا (ع) بدانید

هزینه های سفر

راه های زیادی برای رفتن به مشهد هست، هم میتوان با ماشین شخصی یا اتوبوس به مشهد سفر کرد، هم به صورت هوایی و هم با قطار.

قیمت بلیط هواپیما بسته به اینکه شما در چه تاریخی به مشهد سفر می کنید(از نظر مناسبت های پیش رو) یا بلیط تان را از کدام یک از شرکت های هواپیمایی می خرید فرق دارد. بلیط رفت و برگشت هواپیما از تهران به مشهد به طور میانه در کلاس اکونومی 208 و دربیزینس کلاس 559 هزار تومان است.

اگر بخواهید با قطار سفر کنید، بلیط قطار رفت و برگشت به این شهر بسته به نوع قطار و خدماتی که به شما ارائه می گردد، بین 38 تا 250 هزار تومان قیمت دارد.

اگر اتوبوس را هم برای رسیدن به مشهد انتخاب کنید، به طور مثال از تهران قیمتی بین 40 تا 68 هزار تومان بابت بلیط آن باید بپردازید.

راه های رفت و آمد به حرم امام رضا

هزینه های سفر هرکس متفاوت از دیگری است، اما اگر با ماشین شخصی به مشهد سفر نکرده باشید، هزینه های اقامت شما به طور کلی از این قرار است.

در مشهد نیز مثل بسیاری از شهرهای بزرگ مثل تهران، مترو، تاکسی و اتوبوس های بی آرتی جزو کاربردی ترین وسایل حمل و نقل شهری هستند. اگر در مشهد بخواهید از مترو بهره ببرید، کارتان بسیار راحت است چون تقریبا با یاری مترو میتوان به همه جای شهر به آسانی رفت و آمد کرد.

در حال حاضر مترو شهر مشهد دو خط فعال دارد که خط 1 آن دو نقطه شرقی و غربی را به هم متصل می نماید و با استفاده از آن می توانید از فرودگاه بین المللی مشهد به حرم امام رضا برسید و یا تا پایانی غربی شهر و پارک جنگلی وکیل آباد و سه راهی طرقبه و شاندیز بروید.

خط 2 مشهد هم از بلوار طبرسی آغاز می گردد و از ایستگاه هایی مثل راه آهن، میدان شهدا و خیابان کوهسنگی می گذرد و در ایستگاه کاوه به پایان می رسد.

برای رفت و آمد هم باید از کارت های اعتباری به نام من کارت بهره ببرید، که قابل شارژ هستند. مترو مشهد از ساعت 6 صبح تا 22 و 30 دقیقه شب کار می نماید.

جز اتوبوس های بی آرتی و سایر اتوبوس ها نیز که هزینه جابه جایی با آنها 350 تا 500 است، هزینه رفت و آمد با تاکسی نیز در این شهر چندان گران درنمی آید. اگر در مشهد بخواهید دربست بگیرید بین 5 تا 10 هزار تومان باید بپردازید و هزینه جابه جایی به طور معمول 1000 تومان است.

هزینه های اقامت

مشهد، شهر هتل های ایران است و تا دلتان بخواهد از هتل های لوکس و پنج ستاره تا مسافرخانه و سوئیت را میتوان در آن پیدا کرد. خیابان امام رضای مشهد، خیابان هتل های مشهد است و به علت فاصله کمی که با حرم امام رضا (ع) دارد، خیلی ها ماندن در این خیابان را به خیابان های دیگر ترجیح می دهند. همه چیز بستگی به این دارد که شما می خواهید چه میزان هزینه کنید.

مسافرخانه های مشهد، جزو پرطرفدارترین اقامتگاه ها در این شهرند، اگرچه اقامت در هتل یک ستاره در مشهد بسیار مقرون به صرفه تمام می گردد، به طوری که برای اقامت در هتل و هتل آپارتمان یک ستاره در این شهر باید چیزی حدود 60 تا 120 هزار تومان هزینه کنید. اقامت در هتل آپارتمان از این جهت که به شما امکان آشپزی می دهد، میتواند در کم کردن هزینه های سفرتان موثر باشد.

بعلاوه اگر قصد اقامت در هتلی دو یا سه ستاره را داشته باشید، هزینه اقامت شما بین 110 تا 250 هزار تومان در می آید و این هزینه برای اقامت در هتل های چهار و پنج ستاره مشهد به دو و حتی سه برابر می رسد.

هزینه اقامت در هتل های لوکس این شهر بین 300 تا 700 هزار تومان هزینه دارد.

با آشنا شوید.

برای آگاهی از انواع قیمت اقامتگاه ها در مشهد نیز را ببینید.

بد نیست این را هم بدانید که نمی توانید برای اسکان روی پارک های سطح شهر و صحن حرم، حساب کنید، چراکه ممنوع است. اگرچه در حرم امام رضا، مکان هایی برای استراحت و خواب زائران تعبیه شده است که میتوانید به صورت رایگان شب را در آنها سر کنید.

مراکز خرید مشهد و اطراف حرم امام رضا

اینطور معروف است که کرکره مغازه های اطراف حرم سالهاست پایین نیامده و کارکنان این مغازه ها به صورت شیفتی کار می نمایند. خیابان های مشهد آنقدر سرزنده اند که نیمه شب را موقع راه رفتن در آنها حس نمی کنید، شلوغ و سرزنده و بیدار.

اگر درباره برترین رستوران های مشهد میخواهید بدانید، و چنانچه درباره مراکز خرید آن سوالی دارید، میتوانیدرا بخوانید.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1694

به "نکاتی که باید درباره سفر به حرم امام رضا (ع) بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که باید درباره سفر به حرم امام رضا (ع) بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید