قلعه قمیشلو در اصفهان مرمت و بهسازی شد

به گزارش فروش برتر، قلعه قمیشلو شهرستان تیران و کرون استان اصفهان با همکاری اهالی منطقه در قالب سازمانی مردم نهاد بهسازی و مرمت شد.

قلعه قمیشلو در اصفهان مرمت و بهسازی شد

به گزارش خبرنگاران، به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سید احمد محیط طباطبایی - رئیس ایکوم ایران - با اعلام خبر اتمام مرمت و بهسازی قلعه قمیشلو اصفهان، گفت: برای نخستین بار و به همت یاسر جلیلیان - یکی از اعضای ایکوم -، سازمان مردم نهاد میراث فرهنگی به منظور مرمت قلعه قمیشلو تشکیل و با بهره گیری از کمک های مالی و پشتیبانی مردم توانست این پروژه را به انجام رساند.

او با بیان اینکه بخش اصلی هزینه های این پروژه از محل وام تأمین می شود، اضافه نمود: شرکت کنندگان در این طرح با کمک های نقدی و خدماتی که در توان دارند، به پرداخت وام و مرمت این اثر ارزشمند کمک می کنند.

بنابر این گزارش، قلعه تاریخی قمیشلو (قلعه شاهزاده قاجار) در دشتی پهناور بنا شده و از آثار تاریخی شهرستان تیران و کرون استان اصفهان به شمار می رود. این قلعه تاریخی بنایی قاجاری است که به استناد کتاب خاطرات مسعود میرزا ظل السلطان، بخشی از بناهایی است که به دستور این شاهزاده جهت ییلاق و شکار، بنا شده و بعد از وی نیز توسط پسرش صارم الدوله مورد استفاده قرار گرفته است.

قلعه تاریخی قمیشلو دارای بخش های مختلفی از جمله شاه نشین، حرمسرا، بارعام، مطبخ، اصطبل، شربت خانه، محل اسکان تفنگچی ها، رعایا و باغبانان و همچنین باغ بزرگی در سمت شرقی آن است.

هیأت اجرایی ایکوم متشکل از سید محمد بهشتی، محمدحسن طالبیان، سید احمد محیط طباطبایی، علیرضا قلی نژاد و مهدخت محیط طباطبایی دراین سفر از پروژه مرمت و بهسازی قلعه قمیشلو در تیران بازدید و در جریان فرایند اجرایی آن قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 559

به "قلعه قمیشلو در اصفهان مرمت و بهسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه قمیشلو در اصفهان مرمت و بهسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید