فیلم هزارتوی پن : معرفی، تحلیل و آنالیز

به گزارش فروش برتر، هزارتوی پن ، آمیخته ای متناسب از ترس ، تاریخ و فانتزی است. کارگردان این فیلم گی یر مو دل تورو ، توانسته با توانایی به این سه رکن اساسی فیلم بپردازد.

فیلم هزارتوی پن : معرفی، تحلیل و آنالیز

فیلم نمرات بسیار بالایی از منتقدان و تماشاگران دریافت نموده است ، سایت Rotten Tomatoes به آن نمره 95 از 100 داده است و نمره آن در سایت Metacritic ، 98 است. به این ترتیب هزارتوی پن ، چهارمین فیلم برتر همه ادوار این سایت به شمار میرود.

کاربران سایت imdb ، هزارتوی پن را برترین فیلم سال 2006 انتخاب نموده اند.

این فیلم تا به حال جوایز متعددی را از آن خود نموده است ، از جمله سه جایزه اسکار و جایزه برترین فیلم خارجی گلدن گلوب. وقتی فیلم برای اولین در فستیوال کن اکران شد ، پس از اتمام فیلم حضار به مدت 22 دقیقه تمام برای فیلم ابراز احساسات کردند ، چیزی که هیچگاه دیده نشده بود.

فیلم دو دنیای روزمین و زیرزمینی را با مهارت روایت می نماید و رخدادهای آن دو را به موازات هم پیش می برد. گرچه برای خلق شخصیت های تخیلی از جلوه های ویژه ، استفاده زیادی شده است ولی این جلوه های ویژه هیچگاه کل فیلم را تحت الشعاع خود قرار نمی دهند.

داستان فیلم : پیش عایدی فیلم با دنیا زیرزمینی شروع می گردد. شاهزاده موآنا دختر پادشاه دنیا زیرزمینی ، درباره دنیا روزمین کنجکاو می گردد و به دنیا روزمینی می آید. اشعه خورشید حافظه اش را نابود می نماید. شاهزاده موآنا در دنیا روزمینی زندگی می نماید و خاتمه پیر می گردد و

می میرد.

مرگ وی باعث ناراحتی پدرش می گردد. پادشاه اعتقاد دارد که خاتمه روح دخترش در کالبد دیگری حلول خواهد نمود و به دنیای زیرزمنی بازخواهد گشت.

در این قسمت ، فیلم کات می خورد و به اسپانیای زمان ژنرال فرانکو در سال 1944 می رویم. با دختر جوانی به نام اوفلیا آشنا می شویم که به افسانه جن و پری ها علاقه دارد ، پدرش را در جنگ از دست داده و مادرش مجبور شده با یک فاشیست به نام کاپیتان ویدال ازدواج کند. مادر اوفلیا باردارد و اوفلیا همراه وی در حال مسافرت است تا نزد ناپدری اش بروند.

اوفیلا روزی حشره ای شبیه یک پری می بیند که او را به یک هزارتوی اسرارآمیز راهنمایی می نماید که به دنیای زیرزمینی ختم می گردد. اینجاست که وی با پن برخورد می نماید. پن در اساطیر یونانی به خدای محافظ چوپان ها و گله ها گفته می گردد که پاها و شاخ هایی شبیه بز دارد. پن به او می گوید که وی همان شاهزاده گم شده دنیای زیرزمینی است ولی باید برای اثبات شایستگی خود قبل از کامل شدن قرص ماه سه کار انجام دهد. اوفیلا کار نخست را با موفقیت انجام می دهد ولی نمی تواند کار دوم را انجام دهد.

در اینجا فیلم یک بار دیگر به دنیای روزمینی منتقل می گردد و خشونت کاپیتان ویدال را در شکنجه یک جمهوری خواه و کشتن خبرنگاران نشان می دهد. مادر اوفلیا هم در حین زایمان می میرد …

- هزارتوی پن ، تقریبا همه اجزایی را که برای موفقیت یک فیلم ضروری است ، در خود دارد: کارگردانی و فیلم برداری و فیلم نامه خوب ، موسیقی خوب ، ضرب آهنگ همگن و متناسب. فکر می کنم هزار توی پن فیلمی باشد که تماشاگران با سلیقه های متفاوت را راضی کند ، چه آنها که به ژانر فانتزی علاقه دارند و چه آنها که به فیلم های واقع گرایانه تاریخی و عبرت آمیز علاقه دارند. تقابل خیر و شر ، آزادیخواهی و فاشیسم در این فیلم جلوه خاص خود را دارد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 17 آذر 1401 بروزرسانی: 17 آذر 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1947

به "فیلم هزارتوی پن : معرفی، تحلیل و آنالیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم هزارتوی پن : معرفی، تحلیل و آنالیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید