زیویه و کرفتو شناسنامه تاریخی کردستان هستند

به گزارش فروش برتر، مدیر پایگاه ملی زیویه و کرفتو با اشاره به اقدامات اجرا شده برای ساماندهی محوطه های غار کرفتو و قلعه زیویه، گفت: مجموعه کرفتو و زیویه به عنوان دو مجموعه ارزشمند تاریخی در کردستان نیازمند نگاه ویژه مدیران استان است.

زیویه و کرفتو شناسنامه تاریخی کردستان هستند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، صابر وفایی مدیر پایگاه ملی زیویه و کرفتو در جریان بازدید سید محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی استان از اقدامات اجرا شده شده در محوطه غار کرفتو و عملیات اجرایی محوطه قلعه باستانی زیویه، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این خصوص گفت: عملیات ساماندهی غار کرفتو در سال 96 به انتها رسید و در سال 1397 عملیات اجرایی و احداث پارکینگ، سرویس بهداشتی، کیوسک نگهبانی و اطلاع رسانی و همچنین تابلوهای معرفی این غار تاریخی به صورت دو زبانه به انجام رسید و در محل نصب شد.

وفایی با اشاره به اهمیت تپه باستانی زیویه نیز گفت: عملیات اجرایی و ساماندهی کامل تپه باستانی زیویه پس از فصل سرما آغاز خواهد شد.

او بهترین راه برای حفاظت و نگهداری از میراث فرهنگی گذشتگان را شناساندن آن به مردم و نوشتن در خصوص آن بیان کرد و گفت: بهترین راه برای حراست و نگهداری میراث فرهنگی کردستان شناسایی آن و نوشتن اطلاعات و تاریخچه آثار تاریخی است که می تواند در حفظ و حراست از آن موثر واقع گردد.

مدیرپایگاه ملی زیویه و کرفتو اضافه کرد: کرفتو یکی از مهمترین بناهای تاریخی دستکند کشور است که از نظر معماری بسیار مهم و حائز اهمیت است و زیویه نیز یکی از قلعه های تاریخی و منحصر به فردی است که دارای قدمتی مربوط به دوره های ماد و مانا است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 67

به "زیویه و کرفتو شناسنامه تاریخی کردستان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیویه و کرفتو شناسنامه تاریخی کردستان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید