ریاض از دولت هادی خواست فوراً با جدایی طلبان یمن وارد مذاکره گردد

به گزارش فروش برتر، عربستان سعودی در بیانیه ای پنجشنبه از دولت مستعفی یمن خواسته فوراً و بدون تأخیر با جدایی طلبان جنوب یمن بر سر میز مذاکره بنشیند.

ریاض از دولت هادی خواست فوراً با جدایی طلبان یمن وارد مذاکره گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عربستان سعودی در بیانیه ای شامگاه پنجشنبه از دولت مستعفی یمن خواسته فوراً و بدون تأخیر با جدایی طلبان جنوب یمن (وابسته به امارات) بر سر میز مذاکره بنشیند.

در بیانیه ای که روی وب سایت خبرگزاری عربستان سعودی قرار گرفته آمده است: هر گونه کوشش برای بر هم زدن امنیت یمن تهدید علیه پادشاهی [عربستان سعودی] محسوب شده و با قاطعیت با آن برخورد می گردد.

عربستان سعودی، درگیری های نیابتی در شهر عدن را فتنه توصیف نموده و از آن ابراز تأسف نموده و گفته بروز درگیری های آشکاری که تنها به نفع حوثی های یمن (انصارالله) است را نمی پذیرد.

همکاری نظامی عربستان سعودی و امارات متحده عربی در قالب ائتلاف عربی ضد یمن بعد از گذشت بیش از چهار سال، این روزها به درگیری نیابتی و کشت وکشتار در شهر عدن، جنوب یمن تبدیل شده است.

عربستان سعودی در بخش پایانی بیانیه از دولت مستعفی یمن حمایت نموده و آن را تنها دولت مشروع دانسته است. در این بیانیه آمده است: پادشاهی عربستان بر موضع قاطع خود مبنی بر اینکه هیچ جایگزینی برای دولت مشروع یمن وجود ندارد تأکید نموده و کوشش برای ایجاد واقعیت های جدید در یمن به وسیله توسل به زور یا تهدید به توسل به زور را نمی پذیرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 154

به "ریاض از دولت هادی خواست فوراً با جدایی طلبان یمن وارد مذاکره گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریاض از دولت هادی خواست فوراً با جدایی طلبان یمن وارد مذاکره گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید