راهنمای کامل بک پکینگ یا کوله گردی

به گزارش فروش برتر، آیا تا به حال کوله گردی نموده اید؟ آیا می دانید سفرهای بک پکینگ چگونه است؟ یک بک پکر چه لوازمی باید همراه داشته باشید؟ این سوالاتی است که حتما قبل از اینکه بخواهید به چنین سفری بروید می بایست از خودتان بپرسید. یکی از قدیمی ترین و البته مقرون به صرفه ترین روش های سفر که در دنیای امروز رواج بسیاری پیدا نموده، بک پکینگ است. بک پکینگ ترکیبی از پیاده روی و کمپینگ است که در آن فرد تمام ملزومات سفرش را با خود همراه دارد. از همین رو مهمترین فاکتوری که یک بک پکر باید به آن توجه داشته انتخاب یک کوله پشتی خوب است. بعد از آن نوبت به کفش، لباس، چادر و … خواهد رسید. آنچه که حائز اهمیت است این است که ما در مطلب آموزش بک پکینگ مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا تمام آنچه که شما باید درباره بک پکینگ یا همان کوله گردی بدانید را توضیح دهیم؛ قطعا بعد از خواندن این مطلب می توانید می توانید کوله یتان را ببندید و آماده سفر شوید.

راهنمای کامل بک پکینگ یا کوله گردی

برای خواندن این مطلب، حدود 10 دقیقه زمان احتیاج دارید.

در ابتدای موضوع آموزش بک پکینگ یا همان کوله گردی خودمان می خواهیم درباره اینکه چگونه سفر خودتان را آغاز کنید بپردازیم و با هم اصول اولیه سفرهای کوله گردی را یک به یک در فکرمان هک کنیم. اگر آماده اید آموزش بک پکینگ را آغاز کنیم.

در سال های اخیر با توجه به تهدیداتی که به سمت محیط زیست وجود دارد، دوستداران و کارشناسان در این زمینه در کوشش هستند تا علاقه کسانی که به سفرهای کوله گردی یا بک پکینگ می فرایند را بیشتر از پیش نمایند، چرا که علاوه بر هزینه های کم آسیب کمتری هم به محیط زیست وارد می گردد.

بک پکینگ یا کوله گردی راهی مقرون به صرفه برای سفر به هر نقطه از دنیا

یکی از مهمترین مواردی که در سفرهای بک پکینگ باید به آن توجه کنید، پیدا کردن یک همسفر با تجربه و به اصلاح خوش سفر است. اینکه فردی همراهتان باشد که واقعا به این نوع سفرهای علاقمند باشد و البته تجربه هم داشته باشد یک نعمت بسیار بزرگ است.

اما اگر کسی را پیدا نکردید به هیچ وجه نگران نباشید، شاید 60% بک پکرها تنها سفر می نمایند و همسفرشان راهنمای سفر، نقشه و کتاب است.

چند نکته برای آغاز کوله گردی

ویدیو کامل از تمام وسایلی که باید همراه خودتان در کوله گردی ببرید!

راهنمای انتخاب برترین کوله پشتی آغاز سفرهای کوله گردی

بعد از اینکه مراحل اولیه را برای سفر کوله گردی خودتان آماده کردید، نوبت به وسایلی که همراه دارید نیز میرسد!

یکی از مهمترین موارد در سفرهای کوله گردی خرید کوله پشتی مناسب است. در ابتدا ضروری است که بگوییم برای خرید احتیاج به صبر و حوصله کافی است پس در خرید هیچ عجله ای نکنید. سه نکته مهم که در خرید کوله پشتی باید به آن ها توجه کنید به ترتیب زیر هستند:

  • ظرفیت کوله پشتی مهمترین فاکتور برای خرید است! انتخاب کوله پشتی با هر میزان ظرفیت کاملا بستگی به کدت زمان سفر و میزان وسایل شما دارد.
  • ویژگی های کوله پشتی که نحوه بستن بار شمار را تعیین می نماید.
  • متناسب بودن کوله پشتی با بدن شما که این کاملا به جسته و سایز بدن شما دارد.

نکته بسیار مهمی که در مورد خرید کوله پشتی باید به آن توجه داشته باشید این است کوله بتواند وزن حدودا 13 کیلوگرم را تحمل کند.

انتخاب مناسب ترین لباس برای کوله گردی

فاکتور دیگری که برای سفرهای کوله گردی بسیار حائز اهمیت است، لباس می باشد!

انتخاب لباس هیچ ارتباطی با مدت زمانی که شما می خواهید به سفر بروید ندارد، تنها نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید برای انتخاب لباس مقصدتان برای سفر است. دو فاکتور بسیار مهم در خرید لباس وجود دارد و آن کارکرد لباس و دیگری وزن لباس برای شما می باشد.

در هنگام خرید لباس توجه داشته باشید که دارای خصوصیاتی نظیر حفاظت در برابر نور خورشی، خاصیت آنتی باکتریال بودن، حفاظت از شما در برابر حشرات، لباس دارای منافذ عبور هوا باشد و بعلاوه به میزان کافی جیب، زیپ و روکش داشته باشد.

در فصل های گرم سعی کنید جوراب های نخی و در فصل های سرد از جوراب های پشمی بهره ببرید.

پیشنهاد می کنیم که چند ساعت یک بار اجازه دهید پاهایتان در معرض هوای آزاد قرار بگیرد. اگر بتوانید یک جفت صندل همراه داشته باشید تا در بعضی مسیرها از آن ها بهره ببرید ممکن است در کیفیت سفر شما تاثیرگذار باشد.

چند نکته مهم برای انتخاب کفش مناسب پیاده روی

اولین چیزی که بعد از شنیدن پیاده روی در فکر افراد به نقش می بندد، کفش مناسب برای پیاده روی است. همانطور که می دانید پا قلب دوم انسان است از همین انتخاب درست کفش یکی از مهمترین انتخاب ها در زندگی روزانه هر فرد محسوب می گردد حال چه برسد که شما قصد کوله گردی و پیاده روی ها طولانی مدت را هم داشته باشید.

ما در آموزش بک پکینگ همانطور که قولش را به شما دادیم قصد داریم از شما یک بک پکر حرفه ای بسازیم پس هر آنچه در این مطلب می خوانید همگی از ملزومات یک بک پکر حرفه ای و با تجربه است.

شما در انتخاب کفش مناسب برای پیاده روی باید به این موضوع توجه داشته باشید که علاوه بر فاکتورهایی که برای کفش های پیاده روی مطرح گردد آیا شما از پوشیدن و راه رفتن با آن حس خوبی دارید؟!

در حین خرید کفش به 3 نکته زیر حتما توجه داشته باشید:

  • با توجه به غیر قابل پیش بودن بعضی از مسیرها، توجه داشته باشید که بتوانید با کفشتان مسیرهای پر از سنگ و سنگلاخ را طی کنید.
  • کف کفشی که پوشیده اید بتواند از پاهای شما در برابر ورود شن، ماسه، گل، ورود حیوانات ریز و نیش محافظت کند. علاوه بر این در برابر ورود آب هم مقاومت لازم رو داشته باشه!
  • و مهمترین نکته ای که ضروری است در خرید کفش پیاده روی به آن توجه کنید، ساختار کفش است. کفش شما باید به گونه ای باشد که کمترین احتمال خطر پیچ خوردگی را برایتان ایجاد نماید.

راهنمای خرید چادر مسافرتی در سفرهای بک پکینگ

برای کوله گردانی که می خواهند شب را در طبیعت بمانند، همراه داشتن چادر مسافرتی یکی از ملزومات مهم در سفر است. انتخاب چادر برای کسانی که بک پکری می خواهند سفر نمایند، مهمترین و اصلی ترین گزینه است چرا که چادرها عموما وزن بالایی دارند و باتوجه به نوع سفر که کوله گردی سنگین بودن کوله قطعا در کیفیت سفر تاثیر بسزایی می گذارد.

پس مهمترین نکته ای که برای انتخاب چادر باید مد نظر داشته باشید وزن آن است!

هر گرم اضافه = سنگینی کوله = پایین آمدن کیفیت سفر

  • لوازم پیشنهادی برای برپا کردن چادر

حتما چادرتان را بر روی زیر انداز مخصوص چادر بر پا کنید. این زیر میزانا به محافظت از چادر شما در برابر قلوه سنگ های کوچک و بزرگ و در نهایت پارگی آن ها محافظت خواهد نمود. این زیر میزانا بعلاوه از خیس شدن و نفوذ آب به داخل چادر جلوگیری می نماید.

هنگامی که از سفر کمپینگ خود برگشتید، چادرتان را در حیاط منزلتان بر پا کنید تا هوای داخلش عوض گردد. این کار به خروج رطوبت از چادر یاری می نماید و مانع از کپک زدن بخش هایی از آن می گردد.

انتخاب کیسه خواب مناسب در سفرهای کوله گردی

بک پکرهای حرفه ای معمولا دو نوع کیسه خواب دارند، یک کیسه خواب برای هوای گرم که سه فصل نامیده می گردد و برای فصول بهار، تابستان و اوایل پاییز مناسب است. دیگری کیسه خواب زمستانی که برای هوای سرد و دماهای پایین استفاده می گردد. البته همان طور که گفتیم باید هدفتان از خرید کیسه خواب را مشخص کنید. اگر کیسه خواب را برای سفر و طبیعت گردی می خواهید یک کیسه خواب مناسب نیز جوابگوی احتیاجتان خواهد بود.

بهتر است که همراه خودتان در سفرهای کوله گردی اگر قصد ماندن در طبیعت را دارد کیسه خواب داشته باشید. در خرید کیسه چند عامل وجود دارد که باید حتما به آن ها توجه کافی را داشته باشید. از جمله این موارد مهم نیز عبارتند از:

  • دمای کیسه خواب
  • عایق کیسه خواب
  • شکل و وزن کیسه خواب
  • طول کیسه خواب

غذاهایی که باید در سفرهای کوله گردی همراه داشته باشیم

خوب یکی از مهمترین مواردی که در هیچ سفر نباید آن را دست کم بگیرید غذا است. این موضوع در سفرهای بک پکری کمی فرق دارد و علت آن هم میزان کالری مصرفی افراد در این نوع سفرها می باشد. به طور معمول هر فرد خدود 680 تا 1200 گرم در طول روز باید مصرف کند. بدیهی است که اگر کمتر یا بیشتر از این میزان باشد در فعالیت های روزانه وی تاثیر خواهد گذاشت.

از همین رو ضروری است تا همراه خود غذاهای حجم اما پر کالری را داشته باشید تا بتوانید به سفرتان با انرژی کافی ادامه دهید.

پیشنهاد ما برای برنامه غذایی افراد در سفرهای بک پکینگ عبارتند از:

اجاق گاز سفری، گامی مثبت در حفظ محیط زیست

گفتنی است که همراه داشتن یک اجاق سفری که بتوانید با استفاده از آن آب را جوش بیاورید و غذاهای خود را سریع آماده کنید می تواند گزینه خوبی برای سفرتان باشد، اما اگر فکر می کنید که کوله شما سنگین می گردد می تواند در طبیعت آتش درست کنید که البته به علت صدماتی که به محیط زیست وارد می گردد پیشنهاد ما این است که اکیدا و شدیدا از آن پرهیز نمایید.

تصفیه آب در طبیعت

نکته دیگری که ما در آموزش بک پکینگ ضروری است که بگوییم، لوازمی برای تصفیه آب در طبیعت می باشد. به جای اینکه کوله یتان را سنگین کنید و آب معدنی با خودتان همراه داشته باشید، می توانید از وسایلی جهت تصفیه آب چشمه ها و دریاچه ها بهره ببرید. برای این کار پیشنهاد می کنیم که هر فرد وسایل شخصی خودش را داشته باشید.

اگر در مورد راه های تصفیه آب در طبیعت سوال دارید می توانید مطلب روش های تصفیه آب در طبیعت را مطالعه نمایید.

لوازم بهداشتی مورد احتیاج برای سفرهای بک بکینگ

توجه داشته باشید که رعایت بهداشت در هر نوع سفری جز نکات بسیار مهم و پر اهمیت است:

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1809

به "راهنمای کامل بک پکینگ یا کوله گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل بک پکینگ یا کوله گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید